Sinds een lange tijd toch maar weer besloten om Daya eens HAW te zetten. Sommigen van jullie zullen hem nog wel kennen uit vorige topics.
Voor degenen die het niet weten: Daya is weg geweest, ik heb hem weer opgehaald omdat het niet ging bij zijn nieuwe eigenaar en ik kreeg hem vreselijk terug
Het was weer een heel project om hem weer wat beter ter been te krijgen, maar ook een hele zoektocht naar de juiste manier van rijden.
We hebben veel geprobeerd en ups en downs gehad, maar ik vind het toch even leuk om eens te kijken wat jullie denken.
Inmiddels zijn we weer bezig met de klassieke dressuur om hem recht te richten, nadat ik een hele tijd de moderne dressuur heb gereden. Dit beviel mij helemaal niet. Hij hield zijn hoofd heel leuk, maar hij bleef erg scheef. Geen oplossing voor het probleem dus. Nu gaat het eindelijk de goede kant op en meneer begint zijn staart rechter te dragen! Ik werk hard aan mijn houding en ik vind zelf dat het goed verbeterd.
Toen Daya net terug kwam, in de eerste week dat de osteopaat had toegezegd dat ik weer mocht beginnen met rijden. We hadden een half uurtje les in de moderne dressuur. Een dressuurzadel wat mij niet paste, handhouding en beenhouding is bagger. Goudzoeken en een scheve Daya.

Overstap naar de klassieke dressuur. Groter zadel, maar kwam nog steeds niet ten goede van mijn houding. Tenen nog steeds vreselijk naar buiten gedraaid, handen gekanteld en Daya mag actiever.

Toch weer les genomen bij mijn vorige instructrice, dus terug naar moderne dressuur. Hetzelfde zadel. Daya was lekker actief, zat goed in zijn vel, maar liep veel te diep. Zij onderbouwde dit echter met dat dit goed zou zijn voor zijn rug. Ieders mening verschilt hierover, maar een prettig beeld is anders.

Ik was het zat van alle verschillende meningen en trok mijn eigen plan. Besloot om hem niet zo ver te laten duiken, maar hem juist iets bovenin te houden. Wel rond, maar niet al te laag. Ook een nieuw zadel voor hem (en mij) aangeschaft: Trekker Endurance Pro.

Nu toch weer terug naar de klassieke dressuur, van Anne van Diemen. Ik ben bezig met extreem veel overgangen rijden om hem wat meer reactiesnelheid te laten krijgen. Werken aan mijn eigen houding (schouders ontspannen, schouders naar achteren, borst naar voren, handen naar voren, knieën naar binnen draaien), maar daar heb ik Anne nog al eens bij nodig om mij daarop te wijzen
Deze foto's zijn wat wazig, want iemand had aan de instellingen van de camera zitten prutsen
Gewoon even wat ronddraven om een beetje op te warmen. Ik was bezig met kijken naar hoe geel mijn dekje was denk ik

Nog op de voorhand, maar we zijn bezig met de achterhand aan te sterken. Mijn schouders moeten naar achteren, maar verder vind ik mijn houding niet vreselijk.

Het raam gebruiken als spiegel.

Onderweg naar een pasje verruimen. Handen bij elkaar

Mooi actief paard, goede reactie. Alleen mijn benen......

Handen bij elkaar Jolin..... Knieën naar binnen Jolin....

Verder rijden we lekker veel achtjes en voltes om hem soepel te krijgen door zijn lijf. Linksom is nogal een kriem namelijk.
We werken nog altijd hard, dus graag opbouwende kritiek!