Overgangen terug rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Overgangen terug rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 17:59

Na al wat obstakels te hebben gehad ben ik nu met mijn paard bezig proefgericht te gaan rijden. Vorige week voor de eerste keer een proef gereden. Dit ging eigenlijk best wel goed op mijn overgangen van draf naar stap na. Hij wordt gedurende de proef steeds enthousiaster en heter met rijden. Zorgt voor een mooie impuls dat wel. Helaas bij de punten B afwenden en stap en bij A afwenden en stap dendert hij compleet door mijn hulpen heen. Nou wil hij bij overgangen terug al heel graag zichzelf sterk en lang maken. Al viel het mij in de proef het voornamelijk voor bij de overgangen draf naar stap op. Van galop naar draf kan ik hem veel beter opvangen. Wie heeft er tips voor mij? Tijdens het los oefenen heb ik er alle tijd natuurlijk voor, straks in mijn proef niet. Het is zo zonde als ik daar gewoon een -2 krijg, daar hij niet in stap gaat. Stap naar halt is soms ook wat lastiger, zelfde probleem. Ben er wel druk mee bezig. De ene keer gaat beter dan de andere keer.

Anoniem

Re: Overgangen terug rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:41

Toch zorgen dat je in de basis meer controle over het tempo krijgt, dus veel schakelen en veel overgangen rijden. Hij moet gaan reageren op je hulpen, zowel voorwaarts als terug.. Dan wordt het in de proeven ook vanzelf beter :j

PPeetje

Re: Overgangen terug rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:27

Consequent zijn en voorbereiden. Voor de letter al wat langzamer laten draven. Wat langzamer lichtrijden zodat hij makkelijker in stap valt. Thuis goed op de letter oefenen. Keer duidelijke ophouding maken en goed belonen als het goed gaat. Dan snapt hij de bedoeling vanzelf.