Sinds nu bijna een jaartje rij ik deze gelders bij. We doen geen wedstrijden we rijden alleen recreatief.
Ze heet Amstella en is een tuiger van 6 jaar. Ze is heel veelzijdig, ze loopt voor de kar, buitenritten vind ze heerlijk, springen word ze mega vrolijk van en dressuur nou daar vind ze eigenlijk niet zoveel aan, maar toch moet dat ook gebeuren he
Nou hier komen wat foto's van het dressuren, ben benieuwd wat jullie ervan vinden
tips zijn ook altijd welkom! Wij leren graag bij.Wij zijn een hele tijd bezig geweest met de reactie erin te krijgen en lekker voorwaarts te rijden. Nu we de reactie hebben en ze actief loopt, zijn we bezig met de ontspanning.
Een groot probleem waar we last van hebben is de buiging om het been. Als jullie hier tips voor hebben hoor ik die graag

Dit vind ik een vrij fijn plaatje, ze loopt ontspannen en lekker voorwaarts. Mijn houding vind ik wel okee , alleen mijn benen... Dat is nog steeds een drama...

Hier is mijn houding drama. Handen moeten voor het zadel komen. Het lijkt net of ik mezelf helemaal vast zet en tsjaa weer mijn benen.. Wel vind ik dat Amstella hier actief loopt.

Hier ben ik te streng met mijn binnenhand en me tenen moet ik niet naar buiten afsteken... Ook hier vind ik haar actief lopen.

Hier moet ik meer op mijn kont gaan zitten, en ook weer mijn benen, maar dat is een terugkomend probleem waar we mee aan het werk zijn. Ook vind ik mezelf hier te streng met mijn binnenhand. En dan ons grootste probleem met het rijden, de buiging om het been... (iemand hier nog tips voor?)

Dan de laatste, is niet de meest duidelijk foto maar misschien hebben jullie er toch nog wat aan.
Bij deze foto vind ik dat me mooi lengte heeft in de hals en niet te opgekropt loopt. Ze loopt actief.
Mijn houding vind ik niet zo netjes, mijn benen (zoals gewoonlijk) en ik val wat naar voren. Verder moeten me duimen het hoogste punt zijn.
En dan natuurlijk nadat ze zo goed der best had gedaan even lekker belonen!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden
.. Ik zou gewoon alle berichtjes uit je topic nog even door lezen en de belangrijkste dingen opschrijven en uitvoeren. Zo kom je wel op de beste oplossing
. Kijk ook ( misschien ook voor je zelf handig ) in boeken of op google en anderen website's. Zo kom je er regelmatig ook wel uit.. Maar ik stop wel met het gezeur van me, want het rijden zag er geweldig uit.. Op die kleine puntjes na dan maar voor de rest echt topie hoor..