Daphne op wedstrijd, winstpunt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Daphne op wedstrijd, winstpunt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 19:56

Hey allemaal!
Eindelijk de laptop aan de praat gekregen en de foto's van afgelopen zaterdag kunnen uploaden. Ik had wedstrijd in Winterswijk en heb heerlijk gereden. Ik kwam met een lach, ik ging met een lach. Mijn gevoel was top, dus de punten konden me eigenlijk niet zo veel schelen.

Daphne
15 jaar oud
Gelders x Arabier
B+2 *\o/*

De eerste proef had ik 166 punten, veel spanning tijdens het rijden en de jury vond mijn rechterhand erg streng. De tweede proef werd ik niet geroepen door de ringmeester 'omdat hij dacht dat iedereen de twee proeven wel meteen achter elkaar reed'. Echter zat er bij mij meer dan een kwartier tussen en ben ik in de losrijbaan gaan stappen..
Maar alsnog heb ik heerlijk gereden, ik was super trots. En toen de punten.. 185! Ik was zó blij. De afgelopen maanden zijn nou niet even makkelijk gegaan met rijden en dit was toch wel super!

Mijn punten;
* mijn benen zijn echt om te huilen.. Heb geprobeerd er de 2e proef op te letten maar ik steek ze zó erg af ;(
* mijn buitenhand moet laag blijven (shame -O- )
* achterover zitten bij het terug rijden en in de galop

Tijdens het losrijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooie middendraf!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De énige foto die te groot is.. Maar ik vind wel dat ze hier mooie sprong heeft.
http://imageshack.us/a/img577/3076/mg6295.jpg

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 02-10-12 20:04, in het totaal 4 keer bewerkt

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:57

Ik kan maar 1 foto zien..
Maar wat heb je een leuke pony!

En bij deze foto heb je je buitenhand laag hoor!
edit: Dat van je benen afsteken kan ik je niet echt mee helpen. Ik denk beter dit dan dat je je benenhelemaal om je pony heen gaat klemmen.. Misschien dat je een keer kan proberen om de beugels vast te maken aan de singel zodat ze niet zo ver weg kunnen snap je. Dan moet je alleen wel een rustig paard hebben..
Weet niet of het werkt.. heb het zelf nooit geprobeerd.. :D
Laatst bijgewerkt door inge_romeo op 02-10-12 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Re: Daphne op wedstrijd, winstpunt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:02

Imageshack in combinatie met grote foto's werkt nooit mee bij mij :(
Nu staan ze er allemaal!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:07

Ziet eruit alsof je pony te ver op de voorhand loopt, probeer daar aan te werken. Leuke combi verder, succes! :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:10

Het valt me echt op dat je paard veel met zijn mond los loopt. Erg storend.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:13

Sjors schreef:

Heeft ze vanaf het begin gedaan, vooral wanneer ze ontspant in haar hoofd/halshouding. Heb sinds een paar weken een dunner bitje en het is iets minder geworden maar kan er verder vrij weinig aan doen behalve de sperriem nog verder aansnoeren..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:15

Rubber_Duck schreef:
Sjors schreef:

Heeft ze vanaf het begin gedaan, vooral wanneer ze ontspant in haar hoofd/halshouding. Heb sinds een paar weken een dunner bitje en het is iets minder geworden maar kan er verder vrij weinig aan doen behalve de sperriem nog verder aansnoeren..

Dat laatste is sowieso al geen goed idee, hopelijk snap je dat zelf ook wel :) .
Zijn haar tanden naar gekeken door een paarden-tandarts?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:16

Precies, bedoelde het ook meer sarcastisch haha ;)
2 maanden geleden nog, het een en ander bijgeveild maar er is niets veranderd. Denk dat het haar manier is om zich te concentreren/te kunnen ontspannen..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:16

Oke, dan zal ik me er verder niet meer mee bemoeien :)

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:06

Ziet er leuk uit. maar probeer in je hand niet te streng te zijn en geef haar soms iets meer ruimte ze loopt nog iets te diep. beetje been geven en opvangen met je zit/handen. zodat ze achter wat actiefer word en ze voor ook weer op de loodlijn komt! veel succes in je verdere wedstrijden:D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 08:45

Ziet er goed uit Simone, gefeliciteerd met je winstpunt! :)
Op sommige foto's heb je haar nog steeds iets te strak waardoor ze gespannen wordt, maar het gaat al een stuk beter! De galopfoto boven de middendraffoto bijvoorbeeld loopt ze te diep omdat jij haar te kort hebt en gespannen zit.

Relax! Geef haar ruimte en rij haar met je been naar de loodlijn toe :D
Maar wel complimenten hoor, jullie gaan goed vooruit!

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:01

Ik vind het er al leuk uit zien!

Wanneer een paard de mond open doet tijdens het rijden, word dit gezien als verzet van het paard. Dat jou paard de mond open doet, kan dus wel komen door wat de jury zei, een te strenge rechterhand. Wanneer je dat verbeterd, zal het paard waarschijnlijk ook minder met de mond open lopen.

En dan je benen.. Op de ene foto steek je ze erg af, en op de andere foto ziet het er alweer beter uit. Ook steek je soms je tenen naar buiten. Je kan proberen een tijdje overdreven met je tenen naar binnen te gaan rijden. Is niet echt prettig voor je enkels, maar op den duur staan je voeten er dan netter aan zeg maar, haha! Verder denk ik persoonlijk dat je je benen beter wel aan je paard klemmen kunt zeg maar.. Het klinkt een beetje raar, maar kan even niet op een betere uitleg komen. Benen aan je paard klemmen betekend namelijk niet dat je constant aandrijft. Zolang jij je knieen aan je zadel houdt, en je hakken netjes uitdrukt, kun jij je benen rustig aan je paard 'drukken' zodat je dit verbeterd..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 18:19

Bedankt voor het commentaar! :D

Ik baal echt ontzettend van mn benen.. Heb ook nog schuine blokken in mn beugels, moet ik die er uit halen of werkt dat juist averechts? :Y)

Ik hoop inderdaad dat wanneer ik meer op mn zit ga rijden en mn benen beter aansluit, ze haar mond iets meer dicht houd.. Bedankt in ieder geval iedereen :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:31

Ik ga eigenlijk mee met de rest. Wat zijn jullie vooruit gegaan zeg!
Goed hoor. Er is al veel meer ontspanning, geeft een veel fijner beeld.
Let erop dat je niet onbewust zodra Daphne wat spanning opbouwt en wat sneller wordt dat je niet sneller gaat lichtrijden of iets wil gaan staan in de beugels. Als ze fijn nageeft kun je haar belonen door iets druk weg te nemen voor, dus niet je teugels losgooien, maar even een tel je hand ontspannen. Je zult merken als je dit in combinatie met je zit doet dat je dan steeds meer los kunt gaan laten voor en achter erbij kunt gaan rijden. Hierdoor zal ze minder op de voorhand en te diep komen. Ga lekker zo doortrainen en gefeliciteerd met jullie winstpunt!

Over die schuine beugelblokjes, haal ze eruit! Het verschil van druk op je voet gaat je been automatisch compenseren door je been rechter te maken en daardoor ga jij je been afsteken.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:56

Mooie pony! Zo te zien hebben jullie veel plezier :D
Met rijden zou ik proberen je handen meer 'los' te gebruiken van je lichaam.
Bij de galopfoto's lijkt het alsof je steun zoekt op je teugels, waardoor ze ook wel een beetje diep lijkt te gaan lopen. Misschien helpt het als je je ellebogen goed naast je lichaam houdt en goed rechtop blijft zitten. Lekker trots gaan zitten!

Je hebt al veel goede tips gekregen lees ik dus dat moet wel goed komen. Succes!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 12:37

Ik vind het er netjes uitzien.
Probeer alleen in de galop goed op je billen te blijven zitten en niet voorover te vallen.
Probeer ook je handen goed recht op te zetten als vuisten, soms ben je een beetje piano aan het spelen.
Voor de rest heel veel succes met de wedstrijden.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 13:24

Wauw, commentaar waar ik echt wat mee kan, super :D

A.s. zondag start ik op de Slingeplas tijdens de cross en heb dan ook dressuur, zal eens kijken in hoeverre ik deze week verbeterd ben! Enn springen..:7
Ontzettend bedankt allemaal :) :

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:46

Het izet er netjes uit, leuk paardje ook.
Alleen in de galop moet je wat meer op je billen gaan zitten, en je handen goed recht houden.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:03

Ik had nog een tip haha: Probeer elke keer als je langs een bepaald punt in de bak komt, de letter A bijvoorbeeld, te controleren of je nog correct/ontspannen zit. Heeft bij mij heel erg geholpen om nare gewoontes af te leren.

Oh, lees dat je mee doet aan de Slingeplas Cross... Die is afgelast he vanwege de vele regen. Wordt nog wel verplaatst naar volgende week of over twee weken, zal nog wel op de site komen. Ga ik toch proberen om nog te komen kijken!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 08:55

Ja ik las dat het afgelast was, jammerr ;(

Dat van controleren bij een letter ga ik proberen! :D
Bedankt allemaal voor het (leuke) commentaar :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:11

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:17

Heey Simone,
Mooie foto's hoor, en ik vind het er al veel beter uit zien.
Het ziet er nu allemaal een stuk vriendelijker en ontspannender uit.
Misschien mag je nog wel wat meer op je handen letten, ik heb het idee dat die af en toe zowat tegen het zadel aan zitten.
Verder zou ik zeggen ga vooral zo door, en gefeliciteerd met je winstpunt!

Revster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:25

Gefeliciteerd met je winstpunt!
Het ziet er al goed uit.
Probeer, zoals je zelf al aangeeft, aan je zit te werken; handen rechtop, op je billen zitten, maak jezelf lang.
Verder mag het neusje er wat meer uit. Denk erom (vb. foto 8) dat je hem niet teveel tegenhoud. Geef je handen mee en rijd vanachter naar voor.

Leuke combinatie hoor! :)
Heel veel succes!