Afgelopen zaterdag heb ik met Davide onze eerste (onderlinge) wedstrijd gereden.
Davide is nog niet zo heel lang onder het zadel, nu ongeveer een klein maandje.
Hij doet het echt verassend goed maar we doen lekker rustig aan met hem.
Nu zijn we dit rustig aan het uitbreiden tot wat vaker rijden.
Kort over Davide
* Davide (van Tangelo van de Zuuthoeve)
* 2008
* KWPN
* +/- 1,57m
* niveau 0 bezig met de basis er goed in te krijgen)
Het was voor mij erg spannend om met hem op wedstrijd te gaan. Het inrijden heeft enige tijd op zich laten
wachten, omdat hij vrij heftig reageerde op de pogingen die wij hebben gedaan. Wij hebben dit dan ook aan een
professioneel iemand overgelaten die mij ons hierin ook super goed begeleid. Het was voor mij dan ook een
hele stap om hem het vertrouwen weer terug te geven, maar nu ik die stap hebt gemaakt gaat het echt super.
Hij is lekker rustig en pakt het allemaal goed op.
Dus tijd om hem kennis te laten maken met rijden op vreemd terrein. Samen met een stalgenootje ben ik daarheen
gegaan en heb ik 1 proefje gereden. Ik verwachtte er niks van en was al blij als hij rustig zn rondje liep op het terrein,
maar hij heeft me echt verbaasd. Maar genoeg gepraat (kan wel uren doorgaan haha) Hier de foto's:

***Punten waar ik zelf op moet letten**
* meer ontspannen in de hand en hem meer ruimte durven geven, ik heb heel erg de neiging om
hem bij me te willen houden
* kapstok tenen (beugels heb ik al een gaatje langer gedaan, wat al een stuk beter zit.
* rechtop blijven zitten
Het was eigelijk niet mijn bedoeling om ook de gallop in het proefje te doen, maar eenmaal op de locatie
was hij zo braaf, dat ik besloten heb om dat stukje toch mee te pakken.
Al met al zijn we vierde geworden van de 4
, we hebben het proefje gelopenen hij deed het echt super! Ben super trots op hem en over 3 weken gaan we weer op locatie een proefje rijden.
Graag hoor ik tips, we doen het rustig aan en nemen telkens een stukje mee met het rijden en de lessen.
Groetjes Brenda