links gebogen paard hoe krijg ik haar recht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SVerdurmen

links gebogen paard hoe krijg ik haar recht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 15:20

Hoi allemaal,

Ik rijd een paardje dat links gebogen is.
Maar ik zit al een tijdje op site's te zoeken hoe ik haar recht kan krijgen met welke oefeningen.
en overal staat wel uit gelegd wat het is en zo maar ik kan niks van oefeningen vinden hoe ik haar recht kan krijgen.
Kunnen jullie me helpen en wat oefeningen uit leggen of heb je een filmpje plaats het dan hier dan help je me er ontzettend mee!

midgie

Re: links gebogen paard hoe krijg ik haar recht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:45

Les nemen aan iemand die het je kan leren, via de pc kun je niet leren paardrijden, de theorie is erg belangrijk maar bij de praktijk heb je ook iemand nodig

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:51

Ik heb ook een linksgebogen jong paard en ik moet zeggen zonder les was ik er persoonlijk niet zo ver meegekomen vrees ik. Mijn paard is erg handig om mij zo neer te zetten dat hij lekker in zijn eigen houding kan lopen. Op een gegeven moment ging ik zelf helemaal scheef zitten.... Dankzij instructie word ik nu handiger dan mijn paard ;) . Schouder binnenwaarts, voltes openen en sluiten etc. zijn goede oefeningen. Verder doe ik longeren met de pessoa en dat helpt ook goed bij mijn paard. Maar ik zou zeggen een goede instructie is echt de oplossing, iemand die van de grond af meekijkt en je op de juiste momenten kan sturen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:07

Indd les nemen maar ik lees nog niks over om er een fysio naar te laten kijken en m te behandelen die kan je wellicht ook verder helpen.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:43

ik heb dit probleem ook gehad, dat het paard moeilijk op rechts buigt.
Ik heb zelf er heel veel aan gehad om telkens de volte te nemen net zo lang totdat ze naar binnen buigt, dan op de lange zijde schouderbinnenwaards of schoudervoor meenemen, en als de stelling er dan goed inzit dan kan je rechtrichten.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:07

cindy1000 schreef:
ik heb dit probleem ook gehad, dat het paard moeilijk op rechts buigt.
Ik heb zelf er heel veel aan gehad om telkens de volte te nemen net zo lang totdat ze naar binnen buigt, dan op de lange zijde schouderbinnenwaards of schoudervoor meenemen, en als de stelling er dan goed inzit dan kan je rechtrichten.

Dit is een beetje de wrong way around. Rechtrichten is stap 1, daarna kun je stelling vragen (al heb je voor het rechtmaken vaak wel (contra)stelling nodig).

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:36

handige tips, ik heb hetzelfde probleem! Ik ben ook veel met voltes bezig, en schouderbinnenwaart en buitenwaarts helpt ook wel!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:17

Door de linkerhals (en rug) te versterken!
Dit kan door rechter stelling vragen op de lange zijde, eerst met lange teugel en dan op een gegeven moment als dat goed gaat dan aan de teugel(wel ontspannen).
Zo train de lange nekspier en komt ze in evenwicht omdat ze (of hij??) nu de rechterhalsspieren mee getraind zijn door de linker stelling!
Hoop dat je er wat aan hebt.
Bye