Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Eenmaal in de galop op een volte en lang proberen te laten maar niet terug laten vallen in draf. Ik heb dit een hele lange tijd gedaan en de galop gaat bij mij ook steeds beter! 
_Sim_ schreef:Ik denk dat het voornamelijk een balansprobleem is omdat ie buiten wel gewoon kan galopperen. Kun je van iemand die er verstand van heeft niet een paar keer les krijgen om je op weg te helpen?
M_hartje_M schreef:Mijn paard had dit ook heeel erg (een haflingertje)
Bij mij lag de fout ook heel erg bij mij! Ik ging staan in het zadel, en hangen in de teugels. De reactie van een paard is overduidelijk tegenwerken. Ik heb er gewoon heel veel geduld aan over gehouden. De beste manier was voor mij lekker te laten ontspannen in de galop. Eerst proberen het aanspringen niet te rommelig te maken. Ik kan me denk ik inbeelden dat je fjord eerst heel hard gaat draven en dan aanspringt in galop, probeer dit steeds meer te verkleinen. Die enkele pasjes snelle draf is niet vreselijk erg dat kan je wegwerken na een tijdjeEenmaal in de galop op een volte en lang proberen te laten maar niet terug laten vallen in draf. Ik heb dit een hele lange tijd gedaan en de galop gaat bij mij ook steeds beter!
En idd, les nemen is idd een goede optie.. ik heb het zelf geprobeerd op de bovenstaande manier. Ik weet ik in ieder geval, hangen en trekken aan de teugels heeft geen zin. Probeer hem/haar terug te rijden vanuit de zit en vanuit ontspanning, dan komt dat rustige galopperen vanzelf wel!
oneside schreef:_Sim_ schreef:Ik denk dat het voornamelijk een balansprobleem is omdat ie buiten wel gewoon kan galopperen. Kun je van iemand die er verstand van heeft niet een paar keer les krijgen om je op weg te helpen?
Zal absoluut een balans probleem zijn zo te horen.![]()
Bedenk wel dat je hier de tijd voor moet nemen, je paard zal het moeilijk vinden om een handgalop aan te houden en zal hier onderuit willen komen door terug te vallen in draf of dus harder te gaan galoperen.
Probeer veel overgangen te rijden en gewoon simpelweg veel te oefenen.
Allemaal kleine stukjes is het makkelijkste voor jou en je paard.
Deze stukjes kun je dan steeds meer uitbreiden.
Dit is absoluut heel erg wijs om onder begeleiding van een instructeur te doen.
Deze kan beter op jouw houding letten, dan jijzelf als je hard aan het werk bent!
. Ik zal indd weer een paar lessen gaan nemen aangezien ik al zeker een half jaar geen lessen meer heb gehad hihi...