Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Mara_ schreef:. Doordat ze naar binnen 'valt' of de neiging ertoe heeft is de druk op de teugels niet gelijk. Ik heb het idee dat ze scheef is en mijn doel is dan ook haar netjes op twee teugels te laten lopen door middel van rechtrichten. Dit probeer ik te bereiken door veel van hand te wisselen en heel veel figuren te rijden. Vooral slangevoltes en achtjes zodat ze lekker los in haar lijf wordt. Ook probeer ik veel rechte lijnen te rijden, echt op de letters en diep door de bochten. Dit vind ze nog echt best moeilijk en ze heeft heel erg de neiging om snel een kant te kiezen ipv op die rechte lijn te lopen. Is dit een goeie aanpak of doe ik het helemaal verkeerd? Tips zijn welkom!
misschien heb je iets aan mijn tips. Veel succes! 
_Mara_ schreef:Als het goed is krijg ik vanavond les en dan zal ik hem mijn problemen ook voorschotelen en kijken of we er samen aan kunnen werken. Want er moet wel gewoon gewerkt aan worden, de afgelopen 2 dagen struikelde ze opvallend veel tijdens het rijden (zo'n 2 a 3 keer ofzo, dit noem ik veel omdat het daarvoor niet gebeurde.) Of dit nu ligt aan de bak, dat weet ik zo net niet, maar na wat rondsurfen op internet kwam er ook dat het achterhand gebruik niet goed is en ze teveel op de voorhand valt en dus 'struikelt'. En dat past perfect in het plaatje met basisproblemen waar ik tegenaan loop. Dus hopelijk kan de les vanavond doorgaan en ben ik héél benieuwd of we er wat aan kunnen doen.

.
(Het boek is overigens ook in Nederland te bestellen.) 
MoniqueB schreef:Graag gedaan Mara, jammer dat de les niet doorging. Ik heb even in je profiel gespiekt. Gaat het om de fjord in je profiel? Leuke fjord maar ze is inderdaad nogal scheef en omdat ze ook gezellig rond is, heb je wel wat werk te verrichten.![]()
Op de dagen dat je niet kan rijden of dat de les niet doorgaat dan zou je bijvoorbeeld rek en stretch oefeningen met haar kunnen doen. Een aantal van die oefeningen zou je eventueel ook op een poetsplaats kunnen doen. Kijk hier maar eens http://www.horsesinsideout.com/b1pasfh.html vrij simpele oefeningen die leuk zijn om te doen en je paard wordt er nog lenig van ook.
(Het boek is overigens ook in Nederland te bestellen.)
..