Ugss SHB! Zwarte parel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xhenkexspons

Ugss SHB! Zwarte parel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 12:27

Hoi bokkers,

ik zal jullie even voorstellen aan Uggs SHB (urchidee), een onwijs lieve en eerlijke sport merrie die alles voor je wilt doen.
11 jaar- kwpn- vader Royal Dance- een kroelerd.
Ik zelf heb nog best moeite om alles goed uit te zitten, omdat ze een flink lange rug heeft, hierdoor is het ook moeilijk om haar ontspannen te laten lopen. Ik rij haar om te zorgen dat straks de overgang naar paard niet zo groot is als ik mijn nieuwe paard krijg, en ik kan gewoon erg veel van haar leren. We lessen 1 keer in de twee weken en voor de rest helpt mijn moeder me.
Deze dinsdag volgen nog meer foto's niet met S&T, dus dan zal ik jullie het betere resultaat laten zien.
Ik moet zelf nog erg werken aan mijn houding, en dat ik zelf ook mijn lichaam stil hou, maar hier werken we hard aan.

Groetjes Henke!

Hou het aub netjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Binnekort meer foto's :D
groetjes
Laatst bijgewerkt door Sheran op 28-09-12 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Openingspost aangepast.

_xwien

Re: Ugss SHB! Zwarte parel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:29

ik vind t een heel leuk beestje, alleen je moet echt op je tenen letten, je steekt ze enorm af :o

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 12:30

Zazalover schreef:
ik vind t een heel leuk beestje, alleen je moet echt op je tenen letten, je steekt ze enorm af :o

Klopt, zei m'n instructeur ook al :D

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:31

hih oke, verder vind ik het er best leuk uitzien hoor, train je ook echt Z gericht omdat je met S&T rijd toch?

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 12:33

Zazalover schreef:
hih oke, verder vind ik het er best leuk uitzien hoor, train je ook echt Z gericht omdat je met S&T rijd toch?

Ja, de volgende keer zullen er wat oefeningen op staan :j

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:16

Mijn voorzichtige advies is om de stang er nog even uit te laten. Zo vanaf de foto's ziet het er niet zou uit dat je een stabiele, onafhankelijke zit hebt. Op de laatste galopfoto bijvoorbeeld, zit je niet met je kont in het zadel en steken je onderbenen af. Je lijkt je vast (in evenwicht) te houden aan de teugels, waardoor de stang bijna horizontaal staat. Zie ik niet zo graag.

Kan ook zijn dat het een erg vreemde momentopname is hoor, maar op deze manier ziet het er niet zo lekker uit.
Wees je daar bewust van, misschien bieden zitlessen of rijden zonder beugels een uitkomst.

Wil hier verder niet mee rellen of iemand tegen zijn schenen schoppen, dit is wat ik zie. :)

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 13:30

Klopt, maar de galopfoto daar boven is een heel anders beeld. :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:34

xhenkexspons schreef:
Klopt, maar de galopfoto daar boven is een heel anders beeld. :)

daar is de stang ook doorgeslagen, ik ben het met rianne eens, lijkt of je moeite hebt onafhankelijk te zitten op dit vast ruim bewegende paard. ik zou er ook een gewoon bitje ingooien.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:43

Ken niet veel van s&t maar wat ik wel zie is dat je precies meer aan je onderste teugel zit dan aan de bovenste, mss terug met gewoon bit rijden?

Verder is het wel een leuk paardje :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:03

Rijd je zelf Z met dit paard? Of wat doe je in je training?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:07

Wat een machtig dier!
Ik krijg het idee dat je, vanwege de kracht in de gangen, je schrap zet in het zadel. Mijn advies zou ook zijn, gebruik alleen een trensbit want je hangt onbewust in de teugels en steekt je benen behoorlijk af.

Even een stap terug doen in de training en je weer richting op de basis; je zit. Pas dan weer oefeningen in de Z oppakken want zonder goede zit kun je die nooit netjes uitvoeren.

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 15:16

Bedankt voor de tips, ik ga er wat mee doen. :D
Het is een onwijs lang paard, hierdoor is het zo moeilijk om alles uit te zitten.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:20

Prachtig paard maar het zou echt veel mooiere plaatjes opleveren als je gewoon zou focussen op rijtechnisch correct, ipv mooie plaatjes met S&T en Wapperende Haren. Het zou me normaal aan mijn bil roesten wat voor bit men erin hangt maar in dit geval voegt het echt niets toe, en dat is jammer.

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 15:22

Gulpje schreef:
Prachtig paard maar het zou echt veel mooiere plaatjes opleveren als je gewoon zou focussen op rijtechnisch correct, ipv mooie plaatjes met S&T en Wapperende Haren. Het zou me normaal aan mijn bil roesten wat voor bit men erin hangt maar in dit geval voegt het echt niets toe, en dat is jammer.

Klopt, zoals ik al zei, ik ga er wat mee doen, dinsdag heb ik les en dan doe ik een gewoon bit erin, en dan laat ik jullie het resultaat zien. ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:23

xhenkexspons schreef:
Gulpje schreef:

Klopt, zoals ik al zei, ik ga er wat mee doen, dinsdag heb ik les en dan doe ik een gewoon bit erin, en dan laat ik jullie het resultaat zien. ;)

Succes! :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:57

Moderatoropmerking:
Openingspost aangepast en alle berichten weggehaald die TS de tip gaven om de openingspost aan te passen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:56

Wat een mooi dier, helaas vind ik de nageeflijkheid niet helemaal correct, de merrie loopt te diep en mag hoger in de oprichting zijn en neusje eruit. Daarvoor zal ze alleen wel meer moeten gaan zakken, dus ik zou daar het meest op focussen. Ik zou ook de stang nog weglaten omdat ze daar alleen maar meer van kan duiken.

Verder zit je ontzettend scheef, je zit met je rechterarm meer naar voren en knikt soms behoorlijk in. Daarom vind ik het ook niet verstandig om met stang te rijden want daarmee zit je je paard alleen maar in de weg.

Dus meer gaan focussen op je zit, maar je kunt alleen goed gaan zitten als je merrie beter over de rug gaat lopen en gaat ontspannend. Dus EERST een correcte nageeflijkheid en basis, dan komt de rest wel!

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 20:29

Joolien schreef:
Wat een mooi dier, helaas vind ik de nageeflijkheid niet helemaal correct, de merrie loopt te diep en mag hoger in de oprichting zijn en neusje eruit. Daarvoor zal ze alleen wel meer moeten gaan zakken, dus ik zou daar het meest op focussen. Ik zou ook de stang nog weglaten omdat ze daar alleen maar meer van kan duiken.

Verder zit je ontzettend scheef, je zit met je rechterarm meer naar voren en knikt soms behoorlijk in. Daarom vind ik het ook niet verstandig om met stang te rijden want daarmee zit je je paard alleen maar in de weg.

Dus meer gaan focussen op je zit, maar je kunt alleen goed gaan zitten als je merrie beter over de rug gaat lopen en gaat ontspannend. Dus EERST een correcte nageeflijkheid en basis, dan komt de rest wel!

Duidelijk :j
Ik heb al gezegd dat het erg moeilijk is om deze merrie meer te laten zakken, hier zijn we uiteraard mee bezig, maar het is echt niet makkelijk hoor, dinsdag zal je een heel ander beeld zien. Ben benieuwd wat jullie er dan van zeggen. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:55

Ben het eens met joolien (het zal niet :D )

Om eerlijk te zijn vind ik het er niet echt fijn uit zien. Zoals ik de foto's zie, zie ik hier een meid die zelf nog niet veel ervaring heeft, maar wel graag op z-niveau wilt rijden/trainen, met s&t nog wel, terwijl deze de basis nog niet eens goed voor elkaar heeft (met dit paard)

De merrie loopt imo niet correct nageeflijk, dus laat die stang maar even weg. :j

En natuurlijk is het niet makkelijk om een paard goed over de rug te laten lopen, daarom is paardrijden ook zo moeilijk en leuk :D

Mag ik uitleg waarom een paard met een lange rug minder makkelijk te ontspannen is? Heb ik nog nooit wat van gemerkt.

Oh en even verduidelijking: om een correcte nageeflijkheid te verkrijgen, moet jij ook goed gaan zitten. Dus juist focussen op je zit. Als jij haar tegen zit, zoals nu, kán zij heel moeilijk correct nageeflijk lopen.

Als jij rijdt zonder stang, met een betere zit en wat minder gefocusssed op het mooie plaatje/de oprichting, zal het vast snel verbeteren!

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:13

Ik vind dat je het paard netjes aan het lopen hebt, ik vind de merrie op zich wel netjes lopen. Ze is niet het makkelijkste gebouwd voor dressuur en daardoor lijkt het alsof het paard niet gemakkelijk door de rug loopt, terwijl ik het ruggebruik wel netjes vind. Ze oogt wel wat strak in de hals, maar dat kan je gewoonweg niet aflezen van een foto..

De foto's zijn ook niet op de meest gelukkige momenten genomen, vooral foto 4 is een ietwat ongelukkige foto maar het zijn ook een hoop teugels ineens in je handen natuurlijk. Ik denk dat iedereen wel zo'n moment kan herinneren toen ze voor het eerst op stang en trens gingen rijden. Foto 1 is gewoon een verkeerd drafmoment, waardoor veel mensen weer zullen vallen over het niet genoeg actief zijn, terwijl het gewoon aan de foto ligt.

Doe voorzichtig met je stang, heb je je kinketting wel strak genoeg zitten? Van 4 foto's kun je natuurlijk geen mooi oordeel vellen, hoe je stanggebruik in het algemeen is maar op de foto's lijkt het nog wat strak.

Ik zou ook voorlopig even terugstappen op de trens en daar de basis op uitbreiden, zodat je straks de stang zo min mogelijk hoeft te gebruiken. Want bedenk wel, hoe meer je je stang gebruikt hoe afhankelijker je ervan zal worden. Probeer er echt zo min mogelijk aan te zitten :)!

Ik vind de post hierboven van Geryon een beetje denigrerend geschreven eerlijk gezegd. 'Een meid' kom op je bent zelf 17 en ze is maar 2 jaar jonger. Niet dat ik het zo goed doe, maar ik kan me zo ergeren aan de in de grond stamp mentaliteit van HAW tegenwoordig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:59

Heb m'n post weer 2x door gelezen, maar vind het total niet denigrerend eigenlijk...? Daarentegen jouw post wel een beetje stokerig.
Waarom mag ik niet 'een meid' zeggen? Het ís toch gewoon een meid? Net als ik en elk persoon met een vrouwelijk geslachtsorgaan..

TS, ik bedoel het echt niet denigrerend in ieder geval, sorry als het voor jou ook zo overkomt :j Maar gezien mijn laatste zin in die post, dacht ik echt niet dat mijn post als negatief ervaren zou kunnen worden.

Maar genoeg hierover, ik ga jouw topic niet vervuilen!

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 07:37

Ben het allemaal met jullie eens, maar zelf nog geen ervaring heeft? Je bedoeld dan op Z niveau neem ik aan?
Dinsdag komen er nieuwe foto's, ik heb altijd een dubbel gebroken trensje voor haar, dus ik hoop dat het dan een stuk beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:49

Waarom de hele tijd excuses dat er betere foto's aan komen? Had anders deze foto's niet neer gezet. En waarom rijd je met S&T?

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 23:19

Joolien schreef:
Waarom de hele tijd excuses dat er betere foto's aan komen? Had anders deze foto's niet neer gezet. En waarom rijd je met S&T?

Omdat ik foto's hier neer zet om tips te krijgen he, das de bedoeling geloof ik, waarom moet je dan zo grof reageren? Is al duidelijk uitgelegd waarom toch? Iets snap ik niet aan jouw reactie. ;)

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:36

Hey meid,Wat heb je een super leuk paard onder je kont zeg!
Ik zie alleen wel hele mooie kapstokjes bij je...