mijn paard is meestal lekker los door zijn lijf, alleen vaak heeft hy moeite met het buigen het stukje by de atlas. de osteopaat is nog niet zo lang geleden geweest , dus het zit niet vast het is dat hy er wat meer moeite mee heeft.
hebben jullie eventueel wat tips om mee aan de slag te gaan?
Je zou met kaptoom kunnen werken aan het hoofd laag vragen en van daar uit stelling vragen, kijk dan goed naar de ruimte die er ontstaat in de nek, dan heeft rustig stelling vragen zodat de onderkaak onder de atlas door kan , kan zijn dat je met rijden dat daar geen ruimte is, probeer en bekijk dat is eens aan de hand,
Een osteopaat zou je misschien in de arm kunnen nemen? die hebben vaak veel verstand over hoe je nou precies het best een paard op die plek 'los' laat komen. ik zou niet zelf beginnen met experimenteren als je paard er erg last van heeft
Osteopaat, lijkt me de eerste oplossing, maar als dat niet helemaal werkt, kun je een sportmasseur laten komen. Maar denk dat je in zo'n geval met een aantal bezoeken door de osteopaat het snelst en meer blijvend resultaat kunt behalen.
Albert
Geplaatst: 01-10-12 09:08
Ontspanning in de eerste halswervel kan alleen als de onderkaak ontspannen naar voren/ onder kan bewegen. Blokkade daarin is vaak een gebitsprobleem.