oefenen aan de teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wie zijn paard loopt er aan de teugel?

mijne wel
2 (25%)
mijne niet
Geen stemmen
na lang oefenen wel
4 (50%)
nog steeds niet
2 (25%)

Totaal aantal stemmen: 8

lelberse

oefenen aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 16:47

ik heb al zo mijn hele leven mijn eigen pony. hij heet dries. ik kan er niet elke dag op rijden omdat ik tot laat op school zit. ik rijd nu ongeveer 3 jaar echt serieus met hem. ik zit ook ongeveer een jaar op les met hem. ik ga sinds een tijdje ook vaak in de bak rijden van iemand anders. eerst kon ik dat niet omdat het niet mocht. maar ik rijd veel voltes en veel overgangen. heb geoefend bij hoo ook echt stil te staan. (lukt in de bak wel buiten niet).
ben ook aan het oefenen met stelling. maar hij blijft naar de sterren kijken. met andere woorden hij blijft omhoog kijken. het is wel heel ietsjes minder geworden in de loop van dit jaar. heeft er iemand meer tips dan veel voltes en overgangen? ik heb er 1 keertje een elastiek aan gedaan en hij liep wel meteen mooi maar ik vind het toch niet de goede aanpak dus dat doe ik niet meer. ik rijd zonder andere bijzetteugels enz en zonder sporen. vaak is hij niet erg voorwaards in de bak.

wie o wie heeft er goede tips?

groetjes lieke en dries

kleinvosje

Re: oefenen aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:48

Er is een centraal topic over het aan de teugel gaan, even zoeken en je vindt het vanzelf!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:49

Heb je goed les en wordt je geholpen? Als je al 3 jaar bezig bent met rijden en al een jaar les hebt moet er toch wel vooruitgang zijn.
Misschien eens aan je instructie vragen wat hij/zij er van vind en vertellen wat jij graag wil, maak een plan van aanpak :)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:49

Ontspanning

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 18:38

Ja ik zal het er zeker met mijn instructrice over hebben. En het centraal topic heb ik gelezen maar daar staat in wat je moet oefenen enz. Maar niet als je al zo lang bezig bent.
Ik wil graag een foto plaatsen maar dit lukt helaas niet. Knippen plakken lukt niet.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:23

dit is al het zoveelste topic over "aan de teugel"..
even met de zoekfunctie zoeken en je kan er uuuuren over lezen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:24

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:30

Jaja wij lopen ook aan een lange teugel, aan de teugel,
ontspanning, gehoorzaamheid en vriendelijkheid zijn de toverwoorden :)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:43

Zie de link van Bellatrix. Er is een centraal topic voor dit probleem, omdat het zo ontzettend vaak voorkomt. Je kunt daar lezen wat anderen eraan gedaan hebben en als je er toch niet uitkomt, daar je eigen vraag ook stellen.