Provinciaal M2 met Abdos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

Provinciaal M2 met Abdos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 16:21

Hallo allemaal!

Afgelopen zondag had ik samen met mijn verzorgpaardje provinciaal kampioenschap (lrv),
kreeg veel fijne complimentjes van toeschouwers en volgens de eigenaares was het mijn beste proef van het seizoen!

Beetje info over Abdos:
13 jaar
Ruin
Heeft Z2 gelopen bij de eigenaares
1m72

Ik rij hem nu bijna 6 maand en ben de eigenaares heel dankbaar dat ik van dit geweldige paard mag leren.
(Even voor het leuke, ik ben 1m50)

De punten van mijn proef waren eigenlijk heel teleurstellend.. We kregen zelfs maar een 6 voor 'effect van de hulpen en het gereden zijn in Algemeen'. We behaalden een 6e plaats met 14 punten van de eerste..
Ik vraag me soms toch wel af wat ik dan fout doe?

Verbeterpuntjes:
- beter mijn benen eraan houden tijdens de overgangen
- meer handvoor geven bij oa travers

Opletpuntjes voor de volgende keer:
- Overgangen progressiever rijden!

Al bij al, we mogen naar het Nationaal, dus alle bruikbare tips zijn zeker welkom ! *\o/*

Anoniem

Re: Provinciaal M2 met Abdos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:51

Heb niet de hele proef gekeken maar vind hem vrij strak ogen, mis de lossigheid en buiging. Is allemaal heel braaf, maar ziet er niet makkelijk uit.

Probeer zelf ook meer mee te zitten, vooral met travers blijf je teveel op buitenbeen hangen.

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:30

Ik vind alles héél netjes, maar niet 'speciaal'.
Ook ga ik mee met haike en bb260.
Probeer iets meer actie te tonen! :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:54

Strak vind ik het juist helemaal niet. Misschien zou het beeld wat frisser kunnen. Dus iets meer impuls (niet harder, maar vlijtiger) en iets meer opwaarts en vrijer in het front. Dat doet ie bijvoorbeeld in de overgang naar het halthouden heel mooi. Daar schuift ie zijn achterhand er zelfs extreem onder. Succes.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:38

Ben het idd ook eens met de bovenstaande reactie's en doordat ie nog wat strak is. kan hij nog niet soepel bewegen. zou vooral bezig gaan met lengte buigingen zodat de travers ook beter wordt en ik vndt zelf dat je tempo nog vrij hoog ligt en dat daardoor je paard ook meer stuwend dan dragend is. ietsje rustiger rijden en het ziet er ook wat beter uit! wel echt eeen leuke combi zijn jullie! en vondt het geen slechte proef.. ben wel erg nieuwschierig wat nou je punten waren?

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:37

Ik vind de gehele proef er rustig en beheerst uitzien maar ik mis inderdaag ook een beetje de actie!
Het zou nog mooier zijn als je hem iets meer kan laten zakken met zijn achterhand en dat hij deze er dus nog meer onder gaat zetten!
Heel veel succes op het nationaal en dan willen we natuurlijk ook weer foto's zien!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:46

Naast hetgeen hierboven al gezegd is, valt mij ook op dat je de figuren best wat netter af kan werken. Dus hoeken goed inrijden, nette wendingen rijden en recht houden op de hoefslag. Dat scheelt zo al een punt per onderdeel!

nouca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:16

ik vind het er netjes uit zien
alleen leek het of je paard bij de middendraf wat begon te zwaaien weet niet hoor kan ook aan mij liggen xD

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 19:00

Bedankt voor jullie reacties!

Om te beginnen, de spanning komt van zijn kant. Het is een groot paard met een groot overlevingsinstinct, alles heeft hij gezien en hij heeft niet veel nodig om te "verschieten". Omdat ik zo "stressvrij" ben en kalm ben in handelingen klikt het goed tussen ons, want hij is al hard gekalmeerd!

Lengtebuiging is inderdaad het puntje waar we heel hard op oefenen thuis :j Slangevoltes 3 bogen, voltes 10m, doorstellen, enz..
Jammer genoeg is op wedstrijd niet hetzelfde als thuis :')

Zag het inderdaad ook op het filmpje dat ik weleens te snel aan een volgende oefening wil beginnen, goed opletten dus zondag!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:15

Sluit me ook aan bij de rest.

Het is netjes maar je kan meer spetteren.
duidelijke overgangen rijden, travers voorhand op de hoefslag houden tijdens de inzet. meer op letters en hoeken rijden.

Leuk dat je door bent, Zet hem op ;)

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:48

Ik was wel nieuwschierig geworden wat provinciaal in houd? Aangezien sommige paarden ook blauwe dekjes op hebben? Wat voor punten heb je dan gekregen?

Ik vond je proef vrij correct. Hij heeft een bijzonder mooie stille aanleuning! En hij blijft erg constant in zijn tempo. Ik vind hem ook netjes aan de hulpen staan.
Maar idd zoals al beschreven is mist hij juist dat extra's. Vind hem af nog wat op de voorhand en je mag je handen ook wel wat lager houden ;)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 06:55

Op de LRV is het zo dat je in het uniform van je club rijdt. Al diegene die je ook met een blauw dekje ziet rijden zijn er dus van mijn club :j
Bijna iedereen plijt eigenlijk voor een nieuw dekje, omdat de kleur echt afschuwelijk is :') Maar zo herkennen wij elkaar wel direct als we moeten verzamelen voor achttal.
Voor individueel is het blauwe doek niet verplicht, maar omdat ik 5 minuten later 8tal binnen moest was dit wel handiger :+

Voor het provinciaal moet je geselecteerd worden, 7 wedstrijden lang verzamel je punten afh van je plaats, zo ontstaat er een klassement en uiteindelijk mag er zoveel procent per klasse door naar het provinciaal. De punten die verdient worden op het provinciaal tellen dubbel in het klassement om geselecteerd te worden voor het nationaal. En ook daar mag weer een procent door per klasse en provincie..

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:01

Het is niet de vraag wat je fout doet, het is de vraag wat beter kan. Ik vind het er namelijk niet slecht uitzien. Je rijdt netjes, het mag allemaal net even wat flitsender. Hij mag meer op de achterhand komen zodat hij van voren beter in de oefeningen kan klimmen. Het is een groot paard, jij bent eigenlijk een pukkie maar ik vind dat je hem toch netjes voor elkaar hebt.
Dus niet denken wat je fout doet, denken wat kan beter. Welke oefeningen kunnen echt beter en focus daar veel op. Met kleine stapjes kom je heel ver!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:36

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:38

Ik zou zeggen: Ik mis de swung!
Iets meer impuls.

Voor de rest netjes (misschien idd iets te braaf) gereden.
Strak is het ook, maar niet te strak. Het beeld stoort me absoluut niet.