Zazia en ik @ Rabo Para Talentendag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laurier

Zazia en ik @ Rabo Para Talentendag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 13:29

Beste bokker,

Afgelopen zaterdag 22 september ben ik met Zazia (niet mijn eigen paard, maar ik mag haar wel eigen noemen volgens de eigenaren haha) naar Ermelo geweest.
Hier heb ik les gehad van Adelinde Cornelissen. Ik heb een erg leuke, leerzame en gezellige dag gehad en zit nu nog 2 a 3 weken in spanning of we geselecteerd zijn.
Momenteel rijden we op M1 niveau, en hebben aanstaande zondag hierin ons debuut.
We zijn momenteel hard aan het trainen om meer te verzamelen in draf en galop, daarbij lengte aan de voorkant te houden en de oefeningen nog beter bevestigd te krijgen. Denk hierbij aan de midden/uitsgestrekte draf, eenvoudige galopwissel en appuyement. Helaas zijn deze oefeningen niet op de foto terug te zien, maar we hebben er zeker tips bij gehad.
Waar ik zelf momenteel hard mee aan het werk ben is handen laag houden, niet achterover blijven zitten en mijn benen lang houden.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

1. Instappen in de losrijbak
Afbeelding
2. en de andere kant op
Afbeelding

We hebben natuurlijk ook nog losgedraafd en gegaloppeerd, maar heb hier geen foto's van
3. en dan de les van Adelinde! foto's staan niet op volgorde
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en piaf! haha gewoon een moment toen ik bezig was met binnenkomen en halthouden op x dus ;) .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dan nog een foto om goed te laten zien waar onze verbeterpunten liggen: paard duikt en gebruikt achterbeen te weinig, ik ga achterover zitten, teveel met mijn hand terug.
Afbeelding

Anoniem

Re: Zazia en ik @ Rabo Para Talentendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:01

Wat zijn jullie een leuke combinatie. :)
Misschien is het verstandig om in je op te zetten wat jouw 'beperking' is, zodat er rekening mee gehouden kan worden met het commentaar. :)

Ik zie bijv dat je nogal achterover hangt en je hoofd naar voren steekt. Probeer je lijf rechter op te houden. Borst naar voren en hoofd boven je lichaam.
Succes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:53

Netjes hoor Daphne, jullie zijn echt een knap stel samen (geworden)! Als heel veel verbetering als je kijkt naar hoe jullie begonnen zijn, en na al die pech bewijzen jullie toch wel dat de doorzetter wint!

Probeer zelf inderdaad meer me te blijven zitten in de beweging, nu hang je er af en toe net wacht achter.

Veel succes bij jullie M1 debuut! (haal je me straks nog in ;))

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 16:05

Dankjewel Joolien, ja ik had dat ook al bij mijn verbeterpunten staan, ben me er in ieder geval van bewust en er hard mee aan het werk, maar je kunt dat niet van de een op de andere dag helaas haha ;)

Ik zie inderdaad dat er niet bij heb gezet wat voor beperking ik heb, maar ik heb een aangeboren beperking aan mijn linkerhand. Heb hier alleen een duim (zonder kootjes) en mijn arm is hier ook gemeten van elleboog tot pols (tenminste wat ze pols noemen, want heb links geen pols) 7 cm korter (dit is dus zonder hand met vingers gemeten, dus wanneer dit gebeurd is het verschil veel groter, weet niet precies hoeveel maar denk zo'n 15 cm).
En eigenlijk heb ik het ook wel een beetje expres gedaan, omdat ik vind dat ik door bovenstaande niet anders behandelt hoef te worden, snap je ;)

Dankjewel Tess! Inderdaad opgeven bestaat gewoon niet in ons woordenboek haha!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:28

Ik vind het er goed uit zien!

Ben alleen wel nieuwsgierig hoe jij dan je teugels vast hebt...

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:10

Hoi Janine, dankje. Ik heb sinds een tijdje een aangepaste teugel laten maken met lussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:12

Knap hoor!! Ik dacht al iets te zien aan je handen :)
Maar dan kun je vast wel rechtop blijven zitten }>

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:13

Laurier schreef:
Hoi Janine, dankje. Ik heb sinds een tijdje een aangepaste teugel laten maken met lussen.

heb je daar een foto van ben nieuwschierig hoe dat er uit ziet. verder ga ik mee met bovenstaande. je hebt je "paard"wel netjes aan het lopen met een aantalkleine puntjes:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:20

Dan vind ik het echt heel erg knap dat je je paard op zo'n manier aan het lopen hebt, gewoon keurig op twee teugels, prachtige aanleuning om te zien.

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:29

@nicoletje heb op dit moment in ieder geval geen foto bij de hand, maar mocht ik er nog een tegenkomen waarop het duidelijk te zien is zal ik hem hier plaatsen.
De rest bedankt voor de leuke reacties!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:41

mooi paard en het ziet er rustig uit, denk niet dat je het paard in de weg zit alhoewel het mij opvalt op elke foto dat je onderbeen erg ver naar achteren ligt met je kuit tegen het paard gedrukt.
misschien zijn het moment opnames dat je net been geeft, maar ik zou zeggen: lekker laten afhangen die benen misschien dat je dan ook niet zo ver naar achteren kom in het zadel.

succes met je mooie topper en knap dat je zo kunt rijden met je handen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:43

Dat ziet er goed uit hoor, verbeterpunten geef je al aan. misschien als je je teugels iets korter kunt nemen dat je minder geneigd bent naar achteren te gaan hangen? zie hem nml soms ook net wat achter de LL komen.

vind wel dat je paard desondanks je 'beperking' knap aan het lopen hebt en heel netjes in de aanleuning!

en ook een kring den boscher? aankomend seizoen M1 selecties? Dan kom ik je vast tegen ik ga dit jaar met mn E'er naar t M1 paarden (en selectie)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:51

Ik vind het er netjes uitzien, alleen zou het plaatje nog mooier zijn als je iets meer tot in de uitgestrekte draf veel meer rechterop kan zitten. Probeer de beweging meer vanuit je bekken te volgen en de vering in je knieën/heupen/enkels te behouden. Nu trek je je benen wat op en leunt naar achter om zo je balans te houden, echter is het voor het paard moeilijk mooi onder jou door te kunnen bewegen.

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 11:37

@my_precious Hee grappig want ik dacht nog zal ik het erbij zetten dat ik moet zorgen dat ik mijn been lang maak maar heb dat uiteindelijk niet meer gedaan, dus klopt inderdaad moet meer mijn benen laten afhangen dat zei adelinde ook haha. Dankje voor je bericht!

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 11:43

@queleens ik snap wat je bedoelt maar teugels korter gaat bijna niet, ben daarin wel nog wat aan het zoeken hoor maar als ik hem links nog korter pak kan ik niets meer meegeven als je snapt wat ik bedoel. Moet gewoon leren om beter rechtop te zitten, dan zal het beeld alweer heel anders zijn haha dankje verders! Ja ik ben ook van plan om mee te doen, dus dan kom ik je vast nog tegen, leuk en knap hoor met een e-er, succes met trainen!
@lailipri klopt ben er hard mee bezig haha! Bedankt.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:49

Pas toen ik het commentaar ging lezen en de foto's ging terugkijken zag ik pas iets aan je handen, ik snap wel dat je het er niet bij hebt gezet je zal toch gewoon beoordeeld willen worden als ieder ander en mij viel het niet eens op dus ik zou er ook niks van gezegd hebben:-)
eigenlijk geef jezelf al heel goed je verbeter punten aan en weet je precies waar je tegen aanloopt.
wat echt opvalt is je lichaam die naar achter leunt en je benen, denk dat als je daar aan werkt je alweer een heel eind verder bent! over het rijtechnische is bij foto's weinig te zeggen maar daar zal Adelinde je ook wel bijgeholpen hebben haha!
succes en sterkte met de spanning van de uitslag:-)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:52

Ja ik snap dat t lastig kan zijn leek me misschien een oplossing maar een tussenweg vinden is moeilijk maar ik begrijp wat je bedoeld! ag als je de mijne ziet zul je niet zeggen dat t een pony is met zn hoogte van 1.56 en zn allures dus dat scheelt :)

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 18:06

@nanno haha klopt ben hard aan trainen! En inderdaad spannend, nooit geweten dat 2 a 3 weken zolang konden duren haha!

Tnx verders weer voor de reacties!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 08:53

Ik vind het er erg netjes uitzien. Probeer alleen, zoals je zelf aan gaf, meer rechtop te blijven zitten en naar mijn idee trek je je schouders ook een klein beetje op. Probeer die te laten hangen en vergeet vooral geen adem te halen;)! Dit kan trouwens ook vertekend zijn door je jas!

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 15:48

@tumtummie haha dankjewel, ik denk inderdaad wel dat het een klein beetje vertekend en dat alles nu nog wat erger is als de laatste tijd door spanning.. Heb namelijk behoorlijk hard al aan het rechtzitten enz gewerkt maar nu was ik zo bezig met mijn paard laten zien zeg maar dat het door de spanning enz er bij in geschoten is, geen excuus maar ja je kunt net alles hè haha komende tijd daar maar weer hard mee aan de slag. Bedankt verders! Erg fijn de reacties!

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 09:16

Dank jullie wel allemaal weer voor het leuke, fijne commentaar!
Ik heb nog steeds les van diegene die ik ontmoet heb op de Orun cursus. (Mieke)
Laatst bijgewerkt door Coby op 05-10-12 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op inmiddels verwijderde post verwijderd.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:20

Hee Daphne, zit jij hier ook al!
Gave foto's en ik geloof zeker dat het een prachtige kans voor je is. Ik hoop dat je geselecteerd worden.
Ontopic zou ik ook iets meer proberen rechter te gaan zitten met je bovenlijf in de midden/uitgestrekte draf, voor het plaatje.
Verder no comments!

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 16:05

Haha ja ik zit hier inderdaad ook, de wereld is maar klein dat zie je maar weer haha ;)
Dank jullie wel verder weer, zijn weer hard aan het trainen om alles te verbeteren!!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:20

Wat een leuk paard. Ik vraag me enkel af: zit het zadel wel lekker voor je? Je zit vrij ver naar achteren in het zadel en het lijkt alsof je daardoor ook moeite hebt om boven je paard te blijven.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:02

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)