Heeee, Ik heb laatst opgemerkt dat ik met een holle rug rijd, en ik daar een beetje last van begin te krijgen, Wat is nou 'de' juiste houding? Mensen zeiden iets over bekken kantelen ofzo., en toen dacht ik echt okee wtf haha, Wie kan mij uitleggen hoe ik netjes en goed op me paard zit?
Met je bekken kantelen wordt bedoeld dat je meer acheterop je billen moet gaan zitten. (je navel naar binnen trekken, schaambeen omhoog, welke omschrijving voor jou het best overkomt). Daardoor wordt je rug rechter en in veel gevallen je zit stabieler.
Ga eens op een bureaustoel (of een andere stoel met wieltjes) zitten en probeer dan met je billen de stoel naar voren te rollen. Voeten hou je op de grond. Hiermee span je je buikspieren aan en kantel je je bekken. Zo moet je ook op je paard zitten
Wat ook heel leuk is om te doen is om een keer een zitles te volgen, is heel leerzaam. Laatst werd er bij ons op stal een dagcursus gegeven, zag er goed uit.
Je borstbeen (iets boven je borst, recht onder je kin) naar boven duwen, je schouders naar achter en het gevoel krijgen dat iemand een touwtje aan je cap heeft vastgemaakt en je omhoog 'trekt'! Dat hielp bij mij heel veel!
nikkialex
Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-12 20:18
nadja15 schreef:
Je borstbeen (iets boven je borst, recht onder je kin) naar boven duwen, je schouders naar achter en het gevoel krijgen dat iemand een touwtje aan je cap heeft vastgemaakt en je omhoog 'trekt'! Dat hielp bij mij heel veel!
Nadja15 beschrijft meer hoe je je rug moet rekken/verlengen... wat er natuurlijk iets voor zocht dat de holling wat minder kan worden. Bedenk wel dat mensen met een holle rug vaak heel moeilijk hun bekken kunnen kantelen. Je zou eens pilates oefeningen kunnen doen...