springen, bitloos en zonder zadel met mijn welsh tips gevraa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

springen, bitloos en zonder zadel met mijn welsh tips gevraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 19:26

Hier ben ik aan het springen met mijn welsh van 22 jaar ,dit is ongeveer de 20ste keer dat ik met haar spring , ik heb haar het springen zelf geleerd. ik ben een recreatieruiter , ik rij geen wedstrijden meer maar rij voornamelijk buiten , en omdat wij allebei springen erg leuk vinden doen wij dat regelmatig. ik rij hier bitloos en zonder zadel , omdat ik zonder tuig ben het oefenen , en ik hiervoor , na zonder beugels en zonder zadel rijden het mij nuttig lijkt voor een goede zit ook te springen zonder zadel , ook vind ik dit heel leuk om te doen. momenteel ben ik aan het oefenen met het tempo, ik heb momenteel even geen les ( op mijn eigen pony ) dus bij deze zou ik graag tips en/of verbeterpunten krijgen. kritiek ? graag ! houd het wel opbouwend en een beetje netjes ! ! !
http://www.youtube.com/watch?v=t7Qrbk_wy0I&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=tJjtAs_A ... ontext-cha
Laatst bijgewerkt door Coby op 24-09-12 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Openingspost aangepast.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:41

Ik vind hem wat teveel voorwaarts, ook met het aanrijden naar de hindernis.
Wat ik zou doen is proberen op te vangen, lijkt me moeilijk maar veel oefening baart kunst.

Ik vind het trouwens wel heel cool!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 19:45

oké , bedankt voor je reactie.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:10

Leuke pony! :)
Misschien kun je eerste met zadel de sprongen oefenen, voor je eigen zit en balans. Ook gaat hij te hard op de hindernis af. Als je voelt dat hij onder je vandaan loopt, stuur hem dan op de volte net zolang tot hij rustig gaat.
Succes!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 17:12

dyoka schreef:
Leuke pony! :)
Misschien kun je eerste met zadel de sprongen oefenen, voor je eigen zit en balans. Ook gaat hij te hard op de hindernis af. Als je voelt dat hij onder je vandaan loopt, stuur hem dan op de volte net zolang tot hij rustig gaat.
Succes!

waarom voor mijn eigen houding en zit , wat is er dan mis met mijn houding en zit ? ? ?

dyoka

Re: springen, bitloos en zonder zadel met mijn welsh tips gevraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:09

Het lijkt of je je afzet aan de schoft van je pony. Ook bij het aanrijden heb je net kippenvleugeltjes. :) Probeer je armen netjes langs je lichaam te sluiten en alleen te drijven met je benen. Ook moet je je benen proberen te laten hangen, dus niet aanspannen of optrekken.
De pony zet nu te vroeg af. Probeer wat rustiger aan de rijden en zelf in te schatten wanneer je pony moet springen. Het zijn veel tips, succes!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 20:07

dyoka schreef:
Het lijkt of je je afzet aan de schoft van je pony. Ook bij het aanrijden heb je net kippenvleugeltjes. :) Probeer je armen netjes langs je lichaam te sluiten en alleen te drijven met je benen. Ook moet je je benen proberen te laten hangen, dus niet aanspannen of optrekken.
De pony zet nu te vroeg af. Probeer wat rustiger aan de rijden en zelf in te schatten wanneer je pony moet springen. Het zijn veel tips, succes!

ik zet me niet af aan de schoft ( pony heet niet eens een schoft :D )
omdat ze gespannen is bij het aanrijden lijkt het mij logisch dat ik een beetje stuiter, ik drijf haar niet aan dat lijkt alleen zo ( als je een beetje suitert en dus naar voor komt gaan je benen ook naar voor en achter ) ,
want ik ben er net aan het werken om zachter naar de hindernis toe te rijden
aan de benen ontspannen ga ik werken , dankje.
wat betreft het zelf inschatten , dat kan ik wel , maar ik vind dat de pony zelf moet zoeken waar ze het beste af moet zetten ( ook omdat mijn broetje er mee gaat springen en die kan dit nog niet )

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:25

Maar met een zadel heb je meer steun, waardoor je minder of niet stuitert. Dat lijkt me wel wat fijner voor de pony. En daarbij, als je ontspant stuiter je ook minder waardoor hij weer minder hard gaat, maar daar werk je aan. :)
Maar je broertje moet het ook leren. Ik weet niet hoe oud hij is, en hoelang hij rijdt? Maar als jij/hij bijvoorbeeld een lijntje rijdt met 3 galopsprongen, gaat de pony niet zijn passen tellen, dat moet jij doen en aansporen of inhouden waar nodig is.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:30

Ik doe het je niet na zonder zadel!!! Knap, tja houding, vind dat je het prima doet zo zonder zadel. Wanneer je kritische opmerkingen wenst over je houding kun je beter met zadel gaan springen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 13:09

cillusion schreef:
Ik doe het je niet na zonder zadel!!! Knap, tja houding, vind dat je het prima doet zo zonder zadel. Wanneer je kritische opmerkingen wenst over je houding kun je beter met zadel gaan springen.

dankje.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:03

Knap zeg zonder zadel springen ik kan dat volgens mij echt niet! Het viel mij op dat jij je handen een klein beetje terug houdt op het moment dat je pony afzet. Probeer dan met je handen juist een beetje meer naar voren te gaan zodat jij je pony ruimte geeft om zich uit te rekken boven de sprong.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:35

oké bedankt ik zal er op letten !

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:39

Ik zou de hindernis iets lager zetten zodat je beter op je houding en snelheid kan letten.
In het 2e filmpje zie je een twijfel en daardoor kom je niet lekker mee met de sprong en hinder je de pony.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:43

oké , bedankt
bij wie zie je een twijfel ? bij mij of bij de pony ?
( ps jullie vragen jullie vast af wat ik nu op de computer doe , maar ik heb nu even een lesuur uitval )