ik heb een verzorgpaard van 7 hij is nu bijna een half jaar onder het zadel maar heeft problemen met de galop nu gaat het inmiddels aan de longeerlijn best goed rechts wat minder maar dat is zijn moeilijke kant als ik onder het zadel wil galoperen gaat hij heel hard draven ik heb het al geprobeert met iemand die dan in de bak staat met een longeerzweep maar ook dan gaat hij heel hard draven en doet hij soms een paar passen galop heeft iemand tips hoe ik dit kan doen
Ik zou hem eerst de kans geven op een recht stuk te leren galopperen onder het zadel. Hij heeft duidelijk moeite met de kracht en balans die nodig zijn om in de bak te galopperen. Dus: lekker naar buiten met dat paard! Kun je ook mooi wat hellingen en heuvels mee pakken, daar wordt ie ook sterker van!
ja aan de longeerlijn zeg ik dat ook en dan gaat het aardig goed ik kan helaas nog niet met hem buiten rijden ben nu veel aan het wandelen buiten moet hem nog verkeersmak maken
Niet galopperen totdat de basis goed is, Want wat is jullie basis b.v?
Aan de longe zal hij in zijn eigen houding galopperen, maar met een ruiter word dat te moeilijk en gaan ze vaak rennen of staken. dus leer hem goed technisch te longeren en weet waar je op moet letten , ga dus je paard gymmen/rechtrichten
de bassis onder het zadel? ik ben nu bezig in stap vooral met het sturen veel bochjes rijden en stilstaan en dan weer stappen en drafen dan weer stap want in het begin reageerde hij slecht op been en nu gaat dat super ik zeg draf en geef been en hij gaat gelijk in draf ik ben nog niet bezig met aan de teugel en dat soort eerst de basis
als ik met hem aan de hand werk wat ik ook doe met een kaptoom en ik doe ze hoofd naar binnen en ik druk op ze schouder gaat hij hele tijd bijten
met de galop als ik dat af en toe probeer ohz dan ga ik ook meestal in de verlichte zit dan is het ook iets makelijker voor hem toch? en staken doet hij dan ook idd dan gaat hij stilstaan
hij heeft ook duidelijk zijn kant rechterkant vindt hij heel moielijk ook aan de longe