Unique v. Dinard L

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ds1992

Unique v. Dinard L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 14:49

De eerste video is dat ik hem voor de 3e keer reed.

Deze video is van nu.
[/video]

De eerste video heb ik al eerder geplaatst en ik kreeg veel reacties over dat mensen dachten dat hij niet helemaal goed liep. Is dat nu nog steeds? En zien jullie verbetering?
Bedankt!

dyoka

Re: Unique v. Dinard L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:16

Ik vind het er best goed uitzien maar ik stoor me aan je hand- en spoorgebruik. Je tikt 'm bij elke pas. Ook vind ik je nogal streng met je handen. Probeer eerst zelf ontspannen te zitten, dan doet je paard dat straks ook.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:36

Als ik heel eerlijk moet zijn vindt ik eerste filmpje fijner. Je bent daar zelf veel rustiger in je hele houding het 2de filmpje ben je erg onrustig met je benen en handen dat echt heel storend voor het paard. Dus ik zou echt meer gaan werken aan je eigen zit je bent veel te veel bezig. Verder kan ik het filmpje niet zien maar op foto die op het eerste filmpje staat lijkt je bit laag te hangen weet niet of dit zo is of het alleen maar lijkt.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:45

Ik vind je een beetje streng in de hand, net zoals dyoka al zei :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:00

Wat mij opvalt is dat je neusriem erg laag zit, die mag wel twee gaatjes hoger. :)
Verder ben ik het ook met de rest eens dat ik het eerste filmpje er prettiger uit vind zien.
Komt misschien ook omdat je daar lichtrijdt. Dat maakt het voor je paard makkelijker om zijn rug los te laten omdat jij dan ook meer ontspant (weet natuurlijk niet of dat ook echt zo is, maar ik moet natuurlijk oordelen adhv een filmpje). Verder denk ik dat het ook al scheelt als je je handen wat meer ontspant en wat meer voorwaarts neerwaarts probeert te rijden, heb het idee dat dit paard daar wel baat bij heeft. :)
Verder zijn jullie een leuke combi, vind het een erg leuk paard! Veel plezier en succes nog samen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 06:27

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.