smurffie schreef:Dors04 @ De teugels korter betekend toch niet direct dat ze meer richting oprichting gaat?
Als ze haar teugels een keer korter neemt gaan haar handen iets naar voren als ze het contact met de mond hetzelfde houd.
TS @ ik heb het idee dat je iets beter in balans zou moeten zitten. Verder vind ik wel dat je heel vriendelijk bezig bent, maar misschien dat je met een paar zitlessen even wat makkelijker meebent en daarme dan het totaalplaatje kan verbeteren. En verder heb ik het idee dat je stopt met ademen als ik naar de foto's kijk.. je zit wat gespannen? wellicht de wedstrijdstress of ik zie het verkeerd?
Hoeft niet, maar is meestal wel het geval
Paard krijgt dan veel minder ruimte over zijn rug te ontspannen dus wordt meestal al gelijk meer opgericht gereden, de MEESTE ruiters rijden ze dan gelijk te diep.
Als je je handen dan naar voren doet als je teugels vrijwel zo kort zijn dat er geen ruimte is te ontspannen maar hij "dwang matig" nagefelijk wordt gereden (Wat veel ruiters doen) dan gaat hij "vermoed ik" op de voorhand gaat lopen.
Dus ik vind dat je met teugels korter voorzichtig moet zijn, ze kunnen beter te lang zijn dat je hier in de toekomst aan kan werken.
Zeker een paard van 5 je ziet ze tegenwoordig maar weinig die niet achter de loodlijn lopen, op de voorhand of ontspannen over de rug en met weinig druk gereden worden.
Dus IK zou mijn teugels op DIT moment niet korter nemen en hem eerst lekker zo doorrijden, wellicht mag hij wel wat meer gaan ontspannen maar dat kan niet als je je teugels korter neemt.
Maar dat is iedereen voor zich en daar is dit topic voor om je eigen ervaring en of tip te delen.