Laatst heb ik wat filmpjes gemaakt Fresco, en het leek mij wel leuk omdat hier eens te plaatsen.
Ik ben namelijk erg benieuwd naar jullie kijk op ons, want wij krijgen eigenlijk alleen hulp van onze instructrice, en met meer ogen zie je natuurlijk ook meer
Fresco is een 4 jarige appaloosa ruin. Sinds eind maart kan je er op zitten, en sinds april vind ik hem 'zadelmak' te noemen. In het begin waren we allebei nog wat afwachtend wat erg in ons nadeel werkte omdat Fresco duidelijkheid en vertrouwen nodig heeft. We zijn door een diep dal gegaan waarin ik sterk aan ons als combinatie begon te twijfelen. Gelukkig zijn we daar met hulp van onze instructrice weer uit gekomen, en nu kan ik mij geen beter paard wensen
Hij pakt alles super op, en wil echt graag aan het werk (als je hem eenmaal wakker hebt
).Fresco loopt zo nu en dan nog wel eens wat op de voorhand, maar er zitten al aardig wat stukjes tussen waar hij zijn achterhand goed gaat gebruiken en dan danst hij ook een end weg
Hij heeft er ook een handje van om zo nu en dan over de buitenschouder weg te lopen, en dan lekker je been te negeren. Daarom rijd ik af en toe met zweepje om hem de grens goed aan te kunnen geven. (En hem weer wat beter aan mijn been te laten worden). Dit gaat al heel erg de goede kant op.
Recht over de diagonaal gaat vaak ook nog wat slingerig, maar daar werken we aan!
oja, bij overgangen naar stap wil hij nog wel eens echt terug 'vallen' ipv een soepele overgang. Is ook te zien op het filmpje. En halthouden is alles behalve vierkant
Van de linker galop heb ik helaas geen beeldmateriaal, die is weggevallen want mn geheugenkaart was vol
Mijn eigen punten zijn vooral, rechtop zitten en niet naar beneden kijken. Als ik dat doe wordt vaak ook meteen mijn voet-houding beter. (Ik heb de neiging mijn hakken erg op te trekken als ik been geef. Heel erg frustrerend als ik dat op de video terug zie
) En ik ben soms ook erg onrustig met mijn handen... Daar wordt ook aan gewerkt! Mochten jullie nog meer punten zien dan hoor ik het graag!genoeg gebabbel,, de video:
(aan het begin heb ik maar even 2 foto's geplaatst van hoe het was om een beetje het verschil weer te geven).
http://www.youtube.com/watch?v=Yx0b_QH7Cf0
Tips en commentaar, graag!
,,maar graag opbouwend. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!