Rhodesia en ik wedtrijd L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nachtmar

Rhodesia en ik wedtrijd L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 21:49

Hallo iedereen!

Eindelijk lukt het me weer eens om wat foto's te plaatsen!
Om dit moment rij ik met mijn merrie Rhodesia (Caruso x Dutchboy) in het L2 (2 keer gereden en 2 puntjes gehaald). Het gaat heel fijn, maar er zijn zeker nog een aantal verbeter puntjes!

Mijn houding:
Ik wil nog wel eens te ver naar achterleunen, en mijn nek naar voren steken, en ook de pianohandjes sluipen er aardig in!
Rhodesia:
Ik wil haar in deze fase wat meer actiever van achter krijgen. Ze treed nog te weinig onder met het achterbeen. Ook vind ze het erg lastig om te gaan dragen. Het is een echte merrie, een beetje een heethoofd. Soms ben ik erg enthousiast over sommige stukjes tijdens de training en dan wordt ik iets te fanatiek. Zij laat het echter gelijk weten als ze er nog niet aan toe is!
Een ander puntje is het achterwaarts. Vorige maand ging dit nog prima, nu weigerd ze ook maar een pas achterwaarts te gaan en komt al tegen de hand als ik halt hou. Dit doet ze vanaf woensdag, dus waarschijnlijk heeft ze last van spierpijn.

Afbeelding

Afbeelding
middendraf

Afbeelding
wijken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
haar koppie :)

De foto's zijn van het losrijden. Helaas weinig galop foto's en geen foto's van het lang en laag rijden.
Laatst bijgewerkt door nachtmar op 16-09-12 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Rhodesia en ik wedtrijd L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 06:34

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

GwenEllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:04

Punten geef je zelf ook al aan, probeer rechter op te zitten, misschien proberen ipv naar achteren te leunen een wat hollere rug te maken? Misschien dat dat je helpt? Ook proberen om je armen langs je lichaam te houden en je handen niet te hoog gaan dragen! Verder ben je goed op weg dacht ik zo!

nachtmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:18

Bedankt voor je reactie! Als ik een hollere rug trek vind ik het lastig om mn bekken te kantelen, misschien moet ik wat aan mn buikspieren gaan werken :+
HAnden te hoog dragen is inderdaad ook een valkuiltje van mij!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:32

jullie maken een heel mooi plaatje, nog mooier wordt t als je je kin omhoog gaat houden en je bovenlichaam rechterop kan gaan zetten, beeld je in met rijden dat iemand een hand op je rug zet tussen je schouderbladen en je naar voren duwt, niet je rug hol gaan trekken, dat doet je zit geen goed

nachtmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 13:58

Dankjewel :)
Ik weet dat ik zo een beetje achter de beweging ga zitten, maar als ik recht zit, heb ik soms het idee haar wat tegen te werken. Het lijkt wel alsof ze steeds minder lekker gaat zitten, naarmate ze meer gaat lopen..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:09

herken ik wel, je krijgt dan veel meer beweging te verwerken , ipv vlak. en echt juist als je achterover zit werk je tegen..je zal straks als je verder komt zeker recht moeten kunnen zitten dus lekker kleine stukjes oefenen en steeds een beetje langer.

nachtmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 20:32

Ja, je hebt gelijk. Ik ga er zeker aan werken!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 06:31

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:52

Stoort inderdaad dat je zo extreem hangt, zo zit je juist je paard zijn bewegingen tegen.
Ook zie ik het bekende 'hangend hoofdje' , ook niet echt charmant.

Je piano handjes zijn er ook maar stoor me meer aan je arm houding dan aan je handen, probeer deze netjes recht voor je te houden, niet met z'n knik erin ( ofwel ellebogen meer aan je lijf gesloten houden )

Succes ;)