Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Dat je nog op dit paard wilt en kunt rijden. Ik heb maar een minuut gezien, maar ik vind haar helemaal niet fijn lopen. Je ziet gewoon dat ze pijn heeft en ontlastend loopt....
marijepagter schreef:Joolien schreef:Dat je nog op dit paard wilt en kunt rijden. Ik heb maar een minuut gezien, maar ik vind haar helemaal niet fijn lopen. Je ziet gewoon dat ze pijn heeft en ontlastend loopt....
hier was ik al bang voor. kijk nu eens de laatste minuut van het filmpje. dan kun je zien dat ze wat beter loopt, we hebben een tijdje geprobeerd om haar gewoon stil te zetten. maar daar ging ze alleen slechter van lopen en werd steeds chagerijniger. dit is ook advies van de veearts

. Joolien schreef:Dat je nog op dit paard wilt en kunt rijden. Ik heb maar een minuut gezien, maar ik vind haar helemaal niet fijn lopen. Je ziet gewoon dat ze pijn heeft en ontlastend loopt....
dancer_ schreef:Mag ik vragen hoe ze loop als er niemand op zit? Had ik ook met een pony zodra ik erop ging liep ie verschrikkelijk, maar normaal zag je er niks aan.
marijepagter schreef:dancer_ schreef:Mag ik vragen hoe ze loop als er niemand op zit? Had ik ook met een pony zodra ik erop ging liep ie verschrikkelijk, maar normaal zag je er niks aan.
als ik sochtends op wei zet, loopt ze veel slechter. als ik haar longer iets minder goed dan tijdens het rijden. als ze over haar rug loopt loopt ze het best.
marijepagter schreef:dancer_ schreef:Mag ik vragen hoe ze loop als er niemand op zit? Had ik ook met een pony zodra ik erop ging liep ie verschrikkelijk, maar normaal zag je er niks aan.
als ik sochtends op wei zet, loopt ze veel slechter. als ik haar longer iets minder goed dan tijdens het rijden. als ze over haar rug loopt loopt ze het best.
Joolien schreef:Staat ze nog regelmatig onder controle van de dierenarts? Wat zegt die erover? En dan wellicht eens kijken naar wat IJssnuiver zegt, wellicht kun je daar nog wat mee.
Saayer schreef:marijepagter schreef:
Je kan toch ook met longeren haar over haar rug laten lopen?
ijssnuiver schreef:Verdiep je eens in de academische rijkunst, ik denk dat je dit paard onwijs kunt helpen en daardoor verbeteren met het werken aan de hand en het rechtrichten.
Op dit moment loopt dit dier niet goed en ook zeker niet met plezier, maar ik denk dat hier nog wel iets van de maken is...
Mijn paard heeft ook kissing spines, problemen in het bekken en stokkreupel gelopen in 1 van de achterbenen. Maar die loopt momenteel weer volledig zuiver en beter als ze ooit gedaan heeft!
Kijk een op http://www.paardenbegrijpen.nl staat veel info op en je mag mij ook altijd pb sturen met vragen.

little_birdy schreef:maar waarom wil je zo graag blijven rijden als het paard pijn heeft ?

Citaat:Dat hoef ik niet eens te zien, dan loopt ze dus de eerste zoveel minuten alsnog met pijn...
Dus als stilzetten niet werkt dan maar rijden terwijl het paard dan ook pijn heeft. Dan had ik een andere keuze gemaakt, die misschien iets minder egoistisch is.