New @ HAW!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midori

New @ HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 19:50

Hee! :D
Heb na lang zoeken eindelijk een nieuw maatje gevonden! Ze hoeft alleen nog gekeurd te worden en dan komt ze naar huis.
even wat info:

Naam: Madmoiselle d'Honeur
Leeftijd: 3
Geslacht: merrie
Ras: Connemara x Volbloed
schofthoogte: Ong 1.58 m
Niveau: ingereden sinds mei geloof ik, stap draf en galop netjes nagefelijk, maakt mooie overgangen. Veel vrijgesprongen.

Ik ben van plan om met haar te gaan springen, heeft een heerlijk grote galop en ik vind springen veruit het leukst! Maar eerst nog even een half jaar goed de dressuur erin krijgen en lekker spiertjes kveken *D
Hier de foto's, van de eerste en tweede keer proefrijden. (foto's staan in vage orde)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar is altijd welkom, maar houd rekening mee dat ik haar nog maar twee keer heb gereden :) Eigen kommentaar: Lijkt wel dat toen ik mijn jas aan had ik mijn schouders naar voren kantel? kan verbeelding zijn want heb het nooit eerder gemerkt.. En handen ietsjes hoger en naar vooren houden :)

Oja, de foto's zijn wat klein geworden, maar als je ze groter wilt kun je control inhouden en dan scrollen :)

GwenEllie

Re: New @ HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:15

Beetje kleine foto's dus kan er niet zo goed op oordelen zo, probeer wel rustig aan te doen en niet al te veel willen gaan vragen maar lekker over de rug gaan rijden en lang en laag, zodat de spieren het straks ook aan kunnen als je met springen begint :)

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 11:35

Ze krult zich idd snel op, moet er echt aan denken om lang en laag te rijden :) wat vinden jullie van echt veel buitenritten maken met zo 'n jonge ponny? Aangezien ik in zweden woon zit er best veel hoogteverschil in dus veel klimmen!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:39

dat is juist goed. als je eerst met een halfuurtje begint. en alas je het niet vertrouwd ga da neerst wandelen

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 11:43

Dat was wat ik dacht, wou het alleen even checken! :D

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:45

Wat een leuk paard Hannah :) Lijkt me wel echt iets voor jou. Inderdaad eerst lang laag rijden en lekker ontspannen. Het is een jong dier, maar bijvoorbeeld 2x in de week half uur dressuur en dan ook nog 2x op buitenrit kan imo prima. Alles lekker opbouwen, denk dat je er veel plezier aan kunt hebben :)

GwenEllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:52

Buitenritten leren ze alleen maar van, maar als je zegt met de hoogtes zou ik er wel wat voorzichtiger mee zijn maar als je dat al bent kan er weinig mis gaan denk ik, ik woon in Frankrijk dus ken het ook wel met hoogteverschillen :P

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 11:56

Marrjjollein schreef:
Wat een leuk paard Hannah :) Lijkt me wel echt iets voor jou. Inderdaad eerst lang laag rijden en lekker ontspannen. Het is een jong dier, maar bijvoorbeeld 2x in de week half uur dressuur en dan ook nog 2x op buitenrit kan imo prima. Alles lekker opbouwen, denk dat je er veel plezier aan kunt hebben :)

Jaa, ze is echt superschattig en heel rustig en lief! Heel vormbaar ook :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 06:28

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 07:40

op foto 2 en 6 knik je je hand erg streng naar beneden, verder vind ik het er fijn uitzien.
mooie combinatie!

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 08:00

Doriine schreef:
op foto 2 en 6 knik je je hand erg streng naar beneden, verder vind ik het er fijn uitzien.
mooie combinatie!

Ik zie het, ik kan idd een beetje streng zijn met mijn handen, zal er om denken!

nicole2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:37

wat een leuk paard. inderdaad ga soms in de bak rijden en andere keren lekker naar buiten. volgens mij heb je daar al de ruimte voor toch?

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 12:21

nicole2012 schreef:
wat een leuk paard. inderdaad ga soms in de bak rijden en andere keren lekker naar buiten. volgens mij heb je daar al de ruimte voor toch?

Ja, Ik heb gister voor het eerst buiten gereden, ze vind het nog erg spannend maar Ik den dat ze sel leert!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 08:24

Wat een prachtig paardje heb jij zeg!
Wat het rijden betreft, zou je je handen meer mogen dragen, en je armen ontspannen. Het lijkt nu alsof je wel heel gefocussed bent op aan de teugel.

Maar beter nog zou het zijn om paard nog even weg te zetten, op drie jarige leeftijd zijn ze namelijk eigenlijk nog te jong om ingereden te worden.
Mischien kun je grondwerk of vrijheidsdressuur gaan doen?

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:03

Ik vind het er al erg netjes uitzien voor een driejarige. Wat mij alleen opviel op de laatste foto is dat het net lijkt alsof jij je hand op je been vastzet. Ik weet niet of dit ook zo is of dat dit zo lijkt op de foto? Voor de rest probeer je paard eerst gewoon lang laag en rond te rijden zodat het leer zijn rug te ontspannen en zijn spieren wat sterker maakt. heel veel succes samen.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 09:07

tumtummie schreef:
Ik vind het er al erg netjes uitzien voor een driejarige. Wat mij alleen opviel op de laatste foto is dat het net lijkt alsof jij je hand op je been vastzet. Ik weet niet of dit ook zo is of dat dit zo lijkt op de foto? Voor de rest probeer je paard eerst gewoon lang laag en rond te rijden zodat het leer zijn rug te ontspannen en zijn spieren wat sterker maakt. heel veel succes samen.

Ja darm was mij ook al opgevallen, ik heb daar snel de neiging tot, zal er om proberen te denken!