Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, het is toch echt een paard!!
Maar idd, hij oogt wat pony-achtig 
). Ook vind hem niet zo pony achtig tonen hoor. Veder kan ik inkomen met het commentaar wat hierboven mij gegeven is.
)
. Ik loop precies tegen hetzelfde probleem aan en helaas heb ik de oplossing ook nog niet gevonden. Ik probeer het zelf altijd op te lossen door in de "loze" stukken een beetje naar voren te schakelen. Natuurlijk niet zodanig dat de jury het ziet, maar bijv gewoon in de hoeken een klein beetje meer naar voren.
in de les krijg ik wel al steeds vaker het gevoel dat ik echt lekker aan het rijden ben. Heb dat ook 3 wedstrijden gehad dat gevoel maar waarom het nu weer weg is, geen idee!!
Het verruimen in galop gaat dan op dat moment gewoon niet, dat kan hij thuis heel goed maar ik krijg er dan in de proef echt niet meer uit! Dat ik anders ga zitten klopt maar hoe ik het opgelost krijg....? Dat onregelmatig lopen is mij de laatste wedstrijd eigenlijk ook pas opgevallen, dat heeft hij eigenlijk nooit gedaan, maar ik denk als ik mezelf wat beter krijg in de proef dat dat onregelmatige er ook wel weer uit gaat.
EL4a1990 schreef:Bedankt voor je compliment Roosje78Dat ik anders ga zitten klopt maar hoe ik het opgelost krijg....?
freeride schreef:dat gevoel komt wel weer terug, je moet het bij jezelf vanbinnen zoeekn, met je buik paardrijden zeg maar, en genieten, heul belangrijk
Wat mij heeft geholpen is een workshop wat op stal werd georganiseerd op het gebied van sportpsychologie. Ik was heel erg bezig met presteren (ik moet dat laatste puntje binnen halen), kijken naar andere combinaties (want zoooo goed was ik noooit), onder de indruk van de vrachtwagens (ik rij met een geleende bus en trailer), etc. Dat helpt niet om stress te voorkomen.
Maar hou het bij jezelf en zoek wat voor jou de beste voorbereiding is zodat je ontspannen je proef in kan gaan.