Fotoshoot training Reina (Ginger)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Fotoshoot training Reina (Ginger)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 16:10

Hoi allemaal,
Vandaag was mijn vriend mee naar Gin, en hij heeft foto's gemaakt van mij en Gin tijdens een korte training.
Hier een paspoortje van ons beide:
Naam paardje: Ginger (wij noemen haar Reina omdat dat moet van de eigenaar)
Leeftijd: 17 jaartjes.
Ras: New Forest.
Waar houd ze van?: Crossen in het bos.
Naam ik: Maaike
Leeftijd: 17 jaartjes.
Waar hou ik van?: Springen en crossen maar we rijden ''dressuur''.
Verbeterpunten:
*Naar voren kijken.
*Hakken naar beneden tijdens de draf.
*Mijn beugels moeten nog korter, maar eerst zat ik gaatje 1 nu gaatje 5 dus ik ga steeds een stukje lager.
We willen heel graag tips. zowiezo voor mijn houding hoe ik mezelf kan verbeteren.
Thuis heb ik een ander zadel liggen, dus ik rij normaal op een iets grotere inch maat waardoor ik minder achter op het zadel ga zitten.
Genoeg gepraat, hier wat foto's.
Hoe het in het begin ging:
Afbeelding
Vandaag, instappen.
Afbeelding

Nog meer.
Afbeelding

Halt houden.
Afbeelding

Nog een x.
Afbeelding

Ik heb niet echt draf foto's. Me vriend heeft meer gemaakt van stap en galop, Ook maakte hij meer filmpjes van draf.
Galopje,
Afbeelding

Afbeelding

Hier de filmpjes:
Op weg naar het veldje:
http://www.youtube.com/watch?v=93Fvj33Uk9c&feature=plcp
Drafje, doorzitten. Doorzitten is heel moeilijk op haar als ze snel gaat draven. Daarom ging ik nu even langzaam draven. Gaat steeds beter.
http://www.youtube.com/watch?v=ThlEKHWfnWc&feature=plcp
Stukje galop, Maar Reina schrikt van de camera man haha.
http://www.youtube.com/watch?v=H5hZcxhDlGY&feature=plcp
Iets beter galopje,
http://www.youtube.com/watch?v=tT0t6qthwus&feature=plcp
Nog een x.
http://www.youtube.com/watch?v=XWidndmoEfc&feature=plcp
Klein drafje,
http://www.youtube.com/watch?v=UzsPKMj5HJY&feature=plcp
Galopje andere kant,
http://www.youtube.com/watch?v=I2hn142e2-g&feature=plcp
Doorzitten,
http://www.youtube.com/watch?v=-bA_LDNdVS4&feature=plcp
Galop,
http://www.youtube.com/watch?v=tvXp8bGeS-s&feature=plcp

Foutje,
http://www.youtube.com/watch?v=voWtlkQ5bzU&feature=plcp

Beter,
http://www.youtube.com/watch?v=55H_-zjg2to&feature=plcp
Stukje Crossen,
http://www.youtube.com/watch?v=PBx6uIXJDpM&feature=plcp

Tips zijn heel erg welkom als het opbouwend is!

noahlady

Re: Fotoshoot training Reina (Ginger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:36

Het zijn wel hele korte filmpjes.. hihi
Leuk paardje!

Probeer wat meer rust en onstspanning erin te brengen.
Het filmpje van de rechtergalop, daar zit ze in de verkeerde... is dat d'r moeilijke kant?
Zoals je zelf al zei: probeer wat meer voorin het zadel te zitten, je handen niet te hoog....ook niet als hij ergens van schrikt

Succes verder samen!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 21:13

noahlady schreef:
Het zijn wel hele korte filmpjes.. hihi
Leuk paardje!

Probeer wat meer rust en onstspanning erin te brengen.
Het filmpje van de rechtergalop, daar zit ze in de verkeerde... is dat d'r moeilijke kant?
Zoals je zelf al zei: probeer wat meer voorin het zadel te zitten, je handen niet te hoog....ook niet als hij ergens van schrikt

Succes verder samen!

Haha ja me vriend wil er 1 grote film van maken van 3/4 min.
Als dr rechterkant aan de binnenkant zit, dat is de moeilijke kant idd.
Ze was vandaag ook wel erg heet. Normaal loopt ze iets meer ontspannen.
Normaal rij ik ook met grotere inch maat die zit beter.

xAnnabel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:39

Wat mij vooral opvalt is dat je je benen te ver naar voren doet, probeer ze wat meer onder je lichaam te houden. Maar verder ga zo door, erg leuk paardje!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 21:49

xAnnabel94 schreef:
Wat mij vooral opvalt is dat je je benen te ver naar voren doet, probeer ze wat meer onder je lichaam te houden. Maar verder ga zo door, erg leuk paardje!

Ja idd!! Vind ik ook hoor. Zag het ook meteen. Maar met trainen ging ik eerst op me handen letten omdat iedereen eerst zei dat ik ze niet goed had (me duimen niet omhoog) en dat gaat nu steeda beter, dus nu kan ik me benen idd mee nemen:) dank je wel!!

GwenEllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:12

Probeer haar wat nageeflijker te rijden, wel actief en aan het been maar ook ontspannen, waarom rijd je met martingaal als ik vragen mag?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:23

Het blijft mij opvallen dat ze echt niet ontspannen loopt, eender welk topic. Probeer meer aan de stap en draf te werken en probeer ze voorwaarts neerwaarts te rijden, dat ze haar rug gaat gebruiken. Als dit goed gaat zo ik pas wat aan de galop gaan doen want ze loopt nu zo gespannen dat ze vaak haar rug echt wegtrekt. Longeer je haar ook?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 17:15

_Alarm_wlkp schreef:
Het blijft mij opvallen dat ze echt niet ontspannen loopt, eender welk topic. Probeer meer aan de stap en draf te werken en probeer ze voorwaarts neerwaarts te rijden, dat ze haar rug gaat gebruiken. Als dit goed gaat zo ik pas wat aan de galop gaan doen want ze loopt nu zo gespannen dat ze vaak haar rug echt wegtrekt. Longeer je haar ook?

Ze heeft tussen die 2 fotos best lang stil gestaan. Dus hebben niet kunneb oefenen.
Ja ik longeer haar ook.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 06:33

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:52

Van wie heb je les? Nog steeds van de oude eigenaresse?

Zo lang ze niet nageeflijk loopt heeft het niet zoveel zin om door te gaan zitten. Zo heeft ze alleen maar last van je. Langzamer laten draven lost dus niets op. Ik hoop dat je nu wel een zadel hebt dat goed past want dat zal het voor jullie beiden ook makkelijker maken. Je beugels hoeven als je dressuur gaat rijden niet korter, maar het zadel past gewoon niet bij jou en Ginger waardoor je niet netjes kan zitten en een stoelzit krijgt. Ginger is een ontzettend leuke pony en ze kan heel veel dus ik hoop dat je veel met haar gaat lessen.

Dat stukje crossen dat je doet..Volgens mij is dat een park en een voetpad dat je daar compleet naar de fillistijnen helpt.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 08:59

Peppertree schreef:
Van wie heb je les? Nog steeds van de oude eigenaresse?

Zo lang ze niet nageeflijk loopt heeft het niet zoveel zin om door te gaan zitten. Zo heeft ze alleen maar last van je. Langzamer laten draven lost dus niets op. Ik hoop dat je nu wel een zadel hebt dat goed past want dat zal het voor jullie beiden ook makkelijker maken. Je beugels hoeven als je dressuur gaat rijden niet korter, maar het zadel past gewoon niet bij jou en Ginger waardoor je niet netjes kan zitten en een stoelzit krijgt. Ginger is een ontzettend leuke pony en ze kan heel veel dus ik hoop dat je veel met haar gaat lessen.

Dat stukje crossen dat je doet..Volgens mij is dat een park en een voetpad dat je daar compleet naar de fillistijnen helpt.

Nee heb les van iemand anders. Maar dat gaat soms niet door, omdat we in een land rijden en geen bak hebben. En als het geregend heeft, gaat rijden op het land zowiezo niet. Ja ik heb een ander zadel, maar dat is ook veelzijdigheids. Had een dressuur zadel,maar die was veelste smal voor gin.
Op deze foto is me andere zadel
Afbeelding
Niet super goed te zien helaas.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:25

Zou je niet eventueel bij iemand in de bak kunnen rijden? Jammer dat je geen les meer hebt van de oude eigenaresse, die ken ik wel en die zou je goed kunnen helpen denk ik. Wat zijn de dingen die je nu tijdens de les doet?

Van dit zadel kun je niet zoveel zeggen inderdaad. Lijkt mij ook niet ideaal. Als je nu twee zadels hebt kun je misschien beter een keer iemand laten komen om een goed zadel aan te laten meten en deze twee zadels daarop inruilen. Dit hoeft niet direct een hele dure zaak te zijn.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 09:42

1 zadel is niet van mij (slecht liggend zadel) en dat andere zadel ligt echt een stuk beter.
Bedoel jij tessa? Ik kan haar helaas niet betalen.
Het is ook niet mijn eigen paard helaas anders had ik meteen een goede zadelmaker laten komen.
Maar voor een verzorgs paard moet de eigenaar dat zelf doen.

Ik ben voormakelijk bezig met schakelijk. En doorzitten doe ik eigenlijk ook bijna nooit omdat ik ook zie aan gin dat het haar niet lekker zit. En voor me zelf ook niet. Ik ben al een paar keer langs iemand geweest met bak, om te vragen of we daar mogen rijden, maar die doet de deur aldoor niet open.

Gin vin het ook helemaal niks om in het land te rijden. daarom rij ik voornamelijk buiten.

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 07:55

Wat ik vooral zie is een gespannen paard, het algemeen beeld ziet er niet fijn uit... Ik zou echt eerst gaan werken aan het lang en laag naar beneden rijden. Dit is beter voor je paard (rug) en dan is het waarschijnlijk al een stuk minder gespannen. Waarschijnlijk zal ze dit onder het zadel niet meteen doen, je kunt dit ook aan de longeerlijn oefenen. Ohja, ik snap niet echt het verschil van hoe ze eerst liep en nu... Ik hoop dag je wat met mijn tips kunt. Succces!

lesley_oo7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:04

Probeer eens zonder zadel een rit te maken en kijk eens hoe het er dan uitziet, misschien is het zadel inderdaad niet helemaal geschikt. Verder vind ik ook dat je benen te ver naar voor liggen, ik heb altijd geleerd dat je hielen in een rechte streep met je schouder moeten staan. Dus als je de computermuis nu op je schouder zet en een rechte lijn naar beneden trekt, zie je dat je je hielen niet aanraakt.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 18:10

lesley_oo7 schreef:
Probeer eens zonder zadel een rit te maken en kijk eens hoe het er dan uitziet, misschien is het zadel inderdaad niet helemaal geschikt. Verder vind ik ook dat je benen te ver naar voor liggen, ik heb altijd geleerd dat je hielen in een rechte streep met je schouder moeten staan. Dus als je de computermuis nu op je schouder zet en een rechte lijn naar beneden trekt, zie je dat je je hielen niet aanraakt.

Dank je voor je tips.
Rijden zonder zadel gaat alleen in stap. Draf stuiter ik enorm. Andere paarden nooit last van gehad.
En ik ben pas n net over gegaan naar lage beugels (eerst gaatje 1 nu gaatje 6) vandaar dat ik nu naar voren val. Moet er zelf nog erg aan wennen.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:05

Ik ga veel mee met bovenstaande opmerkingen over het feit dat je pony enorm zijn rug wegdrukt. Ga eerst eens bij de basis beginnen door veel te stappen en te draven, en laat dat galopje maar even wachten tot je je paard in balans hebt en fijn over zijn rug kan laten lopen.
Dat het rijden zonder zadel alleen in stap gaat zegt meer over jou zit, dan over het paard. Dit bevestigd enkel wat ik heb gezien in het filmpje, je trekt je soms (voornamelijk in galop) behoorlijk op aan de teugels in plaats van goed te gaan zitten en haar met je zit terug- of voorwaarts te rijden.
Ik snap prima dat je er geen geld voor hebt om dure lessen te nemen, of de mogelijkheden niet hebt om een rijbak op te zoeken. Maar zorg wel dat je niet door jou geld en middelen gebrek deze pony onmogelijke dingen laat doen. Ik bedoel dit niet om je af te kraken, maar geef dit wel mee als sterk advies en ook om iets mee te doen. Ik begrijp dat je gek bent op paarden, zorg dan ook dat je er verantwoordelijk mee om gaat.
Wat betreft die martingaal denk ik niet dat deze op het moment kwaad doet, eerder goed inderdaad want zodra jij je handen omhoog haalt voelt de pony dit wat minder.
Wat ik wel heel fijn vind om te zien is de foto's van het instappen, je laat je pony daar even lekker op eigen benen lopen waardoor ze eerst rustig los kan komen. Hier zie ik dat getrek aan de teugels dan ook niet terug en da's prettiger om naar te kijken.
Heel veel succes met bovenstaande tips en vooral blijven longeren!