Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als je bij het opstappen gewoon bij het hoofd blijft staan en de beugel draait zodat je je voet er wel in kan krijgen, en dan snel, hup! erop stapt en hem dan gelijk stil zet als je er op zit. Zo heeft het paard al snel genoeg door dat ie niet weg mag
Ik heb er 2 weken aan gewerkt en mn paardje staat nu perfect stil! Succes!

nadja15 schreef:Ik heb/had hetzelfde probleem! De oplossing; wees hem te snel af!Als je bij het opstappen gewoon bij het hoofd blijft staan en de beugel draait zodat je je voet er wel in kan krijgen, en dan snel, hup! erop stapt en hem dan gelijk stil zet als je er op zit. Zo heeft het paard al snel genoeg door dat ie niet weg mag
Ik heb er 2 weken aan gewerkt en mn paardje staat nu perfect stil! Succes!
antje_vip schreef:- prik je niet per ongeluk een teen in zijn buik met opstappen?
- past het zadel?
- ga je voorzichtig zitten?
- hang je te lang aan 1 kant met opstappen?
- heeft het paard wel geleerd stil te blijven staan?
Zet hem ergens tegenaan zodat hij niet naar voren kan lopen. En pas gaan zitten als je paard stilstaat, als hij gaat lopen begin je weer overnieuw.
Roontje_ schreef:de beste manier is in een stal zetten en daar opstappen, en dat dan heel vaak herhalen. dat komt omdat in een stal de ruimte beperkt is en kan hij nooit ver weg lopen. als je veel in de stal opstapt, en in het zadel gaat hangen, zal de pony na een tijdje oefenen overal stilstaan bij het opstappen.
deze manier heeft bij mij nog altijd gewerkt!
succes ermee
Roontje_ schreef:de beste manier is in een stal zetten en daar opstappen, en dat dan heel vaak herhalen. dat komt omdat in een stal de ruimte beperkt is en kan hij nooit ver weg lopen. als je veel in de stal opstapt, en in het zadel gaat hangen, zal de pony na een tijdje oefenen overal stilstaan bij het opstappen.
deze manier heeft bij mij nog altijd gewerkt!
succes ermee