RusselNuwell schreef:Vind het vrij onduidelijke momenten, zeker die van voren genomen zijn. Maar heb toch het idee dat je paard meer in die boog getrokken is dan dat hij er zelf in loopt, dat komt voor een heel groot deel omdat hij op sommige momenten achter het contact loopt, maar ook omdat ik heel veel spanning in jouw armen zie en je je polsen heel erg draait.
Dat is ook een punt dat heel belangrijk is voor je galop. Als je paard niet lekker galoppeert is het belangrijk dat jij goed vanuit je zit je paard rijdt, en hem niet van voren belemmert, terwijl je juist in galop totaal niet met je zit bezig bent. Als jij goed zit in galop, dan kan jouw paard veel beter ritme houden en veel lekkerder door galopperen.
Ik denk oprecht dat er wel een hele leuke combi uit kan komen als je maar doorgaat met lessen, en vooral minder vanuit je handen gaat rijden.
oke dankjewel voor de tips.. op sommige momenten doe ik indd met mijn handen beetje kneden zodat ze met haar hoofd zakt.
maar opzich vind ik dat al wel veel beter gaat dan voor de lessen. ik heb nu 4x les gehad en ook nog 2x soort longeer les,, maar dit is voor het eerst dat ik les heb en ook voor eerst dat paard les krijgt .