Hij gaat er steeds vandoor!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jarmo

Hij gaat er steeds vandoor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 14:01

Hallo,

Mijn paard gaat altijd ervandoor op buitenrit als hij alleen is. Dan draait ie om en dan kun je helemaal
niets meer doen, dat is zo vervelend, ik wil zo graag alleen met hem op buitenrit.

Wat moet ik doen?

Groetjes,

midgie

Re: Hij gaat er steeds vandoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:17

Beter gaan leren rijden in de bak en leren waar je mee bezig ben dus ook de theorie leren en weten wat een paard is een kudde dier die graag leiding heeft en als jij als ruiter dat niet kan geven zou ik niet alleen naar buiten gaan, maar eerst leren een leider te zijn doormiddel van los en grond werk en technisch leren rijden, veel deduld hebben en niet alles in een week willen kunnen maar er jaren over doen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:18

Beginnen met kleine stukjes buitenrijden, net zolang tot dat goed gaat en je paard rustig blijft.
En dan proberen steeds iets verder te gaan.

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:33

eerst aan de hand oefenen buiten.
steeds een groter rondje.
als je paard gewent is, kun je proberen om op hem een rondje te gaan. Steeds verdere rondjes.
Succes!

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:51

strenger zijn en misschien een martingaaltje of een ander bitje in bij een buitenrit? bij die van mij gebruik ik een passoa bit op buitenrit en dan heb ik opeens het braafste paard op de wereld, je moet er wel mee kunnen rijden anders is het zeker geen oplossing maar bij veel paarden kan een martingaaltje of een tiedeman al helpen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:57

Waar ik op dit moment mee bezig ben met een van de paarden is om samen met een ander paard buiten te rijden waar hij zich aan op kan trekken en op bepaalde stukken de paarden te scheiden. Oftewel, ik ga rechtdoor terwijl mijn maatje naar rechts gaat. Een paar honderd meter verder komen we dan weer bij elkaar. Dit bouwen we steeds verder uit naar langere stukken. Waar hij eerst volledig in paniek raakte, leert hij nu dat zijn maatje niet ver is en steeds terug zal komen. Inmiddels zijn we een paar maanden verder en het begint te komen.

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 15:52

Bedankt~!