Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RyantJ schreef:Goed gedaan om 'm even een tijdje stil te zetten, als alles 'm tot het rennen bracht!
Ook ben ik het eens met Tigra_
Ten eerste, ga alsjeblieft niet doorzitten.. Blijf lichtrijden, je ziet dat als je lichtrijdt hij heel anders loopt dan wanneer je doorzit. Probeer 'm op je zit terug te rijden en niet door middel van doorzitten, maar een andere tempo inzetten in het 'lichtrijden'.
Je ziet ook dat er iets meer tempo in komt wanneer je lichtrijdt, echter is er nog steeds niet genoeg tempo. Lekker laten lopen!
Succes met 'm, je bent vast en zeker al een stuk beter op weg!

djuno schreef:Wat een baby nog....laat hem nog wat uitzwaren en pak hem volgend voorjaar weer op ohz. Ik zou de winter over alleen wat grondwerk doen.
Als je wel doorgaat met rijden probeer je handen stiller te houden en longeer hem...het liefst met dubbele longe maar bouw het zeer langzaam op....laat hem zelf de ontspanning zoeken. Maar ik zou voor dit alles aan een fysio ernaar laten kijken want hij loopt wel erg kort van achteren
Ik zou ook heel rustig aan doen met hem. Het zadel ligt heel erg ver naar voren (vind het eigenlijk knap dat je hem zo ver naar voren krijgt
. Jouw benen zitten bijna bij het voorbeen. Dit zal voor hem absoluut niet prettig zijn, z'n schouder wordt door het zadel enorm gehinderd. yaylavb schreef:RyantJ schreef:Goed gedaan om 'm even een tijdje stil te zetten, als alles 'm tot het rennen bracht!
Ook ben ik het eens met Tigra_
Ten eerste, ga alsjeblieft niet doorzitten.. Blijf lichtrijden, je ziet dat als je lichtrijdt hij heel anders loopt dan wanneer je doorzit. Probeer 'm op je zit terug te rijden en niet door middel van doorzitten, maar een andere tempo inzetten in het 'lichtrijden'.
Je ziet ook dat er iets meer tempo in komt wanneer je lichtrijdt, echter is er nog steeds niet genoeg tempo. Lekker laten lopen!
Succes met 'm, je bent vast en zeker al een stuk beter op weg!
Bedankt want daar zat mijn onzekerheid nog in lichtrijden of doorzitten en daar heb ik nu antwoord op gekregen.
Ik heb alleen het idee (graag zeggen als ik heb fout heb hoor ) dat hij met doorzitten zijn achterhand beter gebruikt.

xhenkexspons schreef:Ik zou zelf lekker lichtrijden en wat meer verruimen, dan gaat die lekker voorwaarts lopen en dan kan de rug ontspannen.Verder kende ik hem al geloof ik, is dit de tinker die ook welleens in Nikki haar topic's stond?
Leuk beestje.
door te letten op een ontspannen buikademhaling bij jezelf zal je vanzelf meer ontspannen en je paard zal erop reageren door ook meer te ontspannen.