3 jaar geleden is het ondertussen dat ik deze knapperd in de wei zag lopen; 6 maand was ie toen. We hebben hem toen onmiddellijk genomen, het was immers liefde op het eerste gezicht. Ondertussen hebben we hem in april dit jaar zadelmak gemaakt. Dit zijn enkele foto's dat we toen genomen hebben, toen ik er ongeveer voor de 3e keer opzat. Ik denk dat hij op de foto's ongeveer 3 weken onder het zadel is.
In mei van dit jaar hebben we meneer weer op het land gegooid, en deze maand hebben we hem weer binnengehaald om enkele keren per week het werk RUSTIG weer op te bouwen. Hij is nu (dus 4 maand na deze foto's) wel al wat meer uitgebouwd.
Het is de 2e keer dat ik met een jong paard begin.. Mijn niveau is met mijn ander paard (9 jaar) ongeveer ZZ licht, dit paard heb ik ook van jongsaf zelf opgeleid.
Dit beestje lijkt misschien niet zo groot maar weet even dat ik zelf 1.78 lang ben
Hij is nu ongeveer 1.69 groot, ik schat dat ie rond de 1.71 zal eindigen. Rij-technisch probeer ik hem zo goed mogelijk voorwaarts-neerwaarts te rijden. Hij zet zich zoals je kan zien nogal hoog van zichzelf, maar stilaan begint hij nu wel te zakken met z'n hoofdje.
Kritiek op mezelf; een beetje meer relaxed zitten. Maar zoals ik al zei; ik reed hem toen voor de 3e keer en dat was niet meteen erg gemakkelijk
Soms zit ik ook wat ongelijk met m'n handen, een probleem waar ik al wel wat jaren mee kamp
Het doel met dit paard is om de jonge paarden proeven te rijden volgend jaar. Deze starten pas in april 2013 dus we hebben dus nog wel even tijd
but as i said; we proberen vooral alles kalm en rustig aan te pakken... Oké, hier gaan we!
Opstappen voorlopig nog aan de longe

Drafje

Drafje op de andere kant

Op de cirkel

Poging tot wat galop, is uiteraard nog ver ver van bevestigd!

Ik ben erg benieuwd wat jullie van hem vinden...! Tips & kritische blikken zijn gewenst, uiteraard liefst onderbouwend
.
Maargoed, gezien je rijervaring weet je dan ook waar je mee bezig bent
.