Amadeus is een 7 jarige ruin en ik heb hem nu 6 jaar.
Ik kan niet echt een niveau noemen, we zijn vooral bezig zijn lijf beter te laten gebruiken.
We hebben net een flinke dip gehad, hij heeft eerst twee weken stil gestaan ivm een beste singelwond. In deze twee weken is hij ook weer fijn los gemasseerd door http://www.topfithorsecare.com (aanrader!). Ze kwam er met de Lecher-antenne achter dat hij erg veel last had van zijn rechter achterbeen (Dit klopte helemaal, hier liepen we ook tegen aan met het rijden) wat kwam door zijn lever en die was waarschijnlijk zo ontregeld door het (koeien)kuilgras wat hij kreeg. Na een flink overleg met de stalhouder ging hij uiteindelijk overstag en mochten we toch over op het hooi.
Ik begin steeds meer te merken dat hij er beter door gaat lopen.
De dip waar we inzaten en waar we nu dus aan het uitkrabbelen zijn is dat hij het bit vastpakt (beide kanten), zijn schouder naar links gooit en zijn rechter achterbeen er niet graag onder wil zetten.
hij zat zo vast in zijn lijf dat hij eerst alleen maar met zijn hoofd naar rechts recht uit liep.
Omdat ik rijtechnisch gewoon niet slim en snel genoeg ben liepen de frustraties behoorlijk op bij ons samen.
We zijn hem nu tijdens lessen losser aan het rijden, ik moet hem stelling vragen en dan proberen te laten zakken in zijn hals zodat hij het stuk voor de schoft beter gaat gebruiken.
en op de volte rechts om probeer ik zijn schouder wat naar binnen te krijgen en hem beter zijn binnenachterbeen te laten gebruiken.
Maar ik vind het allemaal erg moeilijk en Deus ook dus het gaat allemaal niet zo snel als dat het bij een betere ruiter zal gaan. Daar komt ook bij dat ik een stuk angstiger ben geworden sinds ik mama ben.
Maar hier zijn dus de foto's, hou het vriendelijk en ik hoop goede tips te krijgen waar Deus en ik samen aan kunnen werken.
hoofdstel met bling (heb ik gemaakt
)hier neem ik hem terug van een pasje verruimen
staat goed bij je paard.
. Vooruit blijven kijken dus.
Maar buiten dat ie leuk is, heb ik hem ook wel hard nodig. Deus heeft een enorme hekel aan vliegen zodra hij er alleen al 1 ziet begint ie al met het schudden van zijn hoofd. Al is dat de ene dag minder dan de ander.
heb je helemaal gelijk in!
)