Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alani schreef:Wie toch ooit bedacht heeft om je binnenbeen op de singel en buitenbeen achter de als hulp voor de galop te gebruiken?????
Marion71 schreef:Ik ken het boek van Ulrike niet, maar wat legt zij uit over de hulp van travers en de grote gelijkenis met de meest gebruikte galophulp?
Marion71 schreef:@Marcoje: Mooie uitleg, maar ook ik galoppeer simpelweg op een hulpje met m'n binnenbeen en een zithulp aan. Maakt oefeningen inzetten als travers ook veel gemakkelijker omdat er geen verwarring is. Een paard snapt aangalloperen op alleen het binnenbeen direct, ook al is hem dat niet zo geleerd.
Ik ken het boek van Ulrike niet, maar wat legt zij uit over de hulp van travers en de grote gelijkenis met de meest gebruikte galophulp?
@TS: vaak is over de buitenschouder vallen als gevolg van teveel stelling en/of een te strakke binnenhand het grootste probleem bij aangalloperen. Ik mis 'instructie' in jouw verhaal. Krijg je les?
Bonita_Bon schreef:Marion71 schreef:@Marcoje: Mooie uitleg, maar ook ik galoppeer simpelweg op een hulpje met m'n binnenbeen en een zithulp aan. Maakt oefeningen inzetten als travers ook veel gemakkelijker omdat er geen verwarring is. Een paard snapt aangalloperen op alleen het binnenbeen direct, ook al is hem dat niet zo geleerd.
Ik ken het boek van Ulrike niet, maar wat legt zij uit over de hulp van travers en de grote gelijkenis met de meest gebruikte galophulp?
@TS: vaak is over de buitenschouder vallen als gevolg van teveel stelling en/of een te strakke binnenhand het grootste probleem bij aangalloperen. Ik mis 'instructie' in jouw verhaal. Krijg je les?
Bij de travers is mijn binnenbeen een begrenzende factor, paard word uitgenodigd eromheen te buigen, ik geef zo niet mijn galophulpen. Helemaal duidelijk voor een paard wat inmiddels netjes aan subtiele hulpen staat, wat een vereiste is voor je aan travers begint..