Mika at work in het zonnetje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne_Mika

Mika at work in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 20:35

Vandaag weer sinds lange tijd even in de bak gereden met mijn merrie! Het was best warm, dus heb het lekker rustig gehouden. Dit is trouwens de tweede keer dat we ons bitloze hoofdstel gebruiken, vind het erg leuk gaan!

Over mij
- 18 jr
- 12 jr rij-ervaring
- Altijd recreatief gereden
Verbeterpuntjes...
- Benen niet naar voren steken
- Niet naar beneden gaan koekeloeren..
- ?

Over Mika
- 11 jaar
- Merrie
- 1.58m (wel heerlijk stevig gebouwd)
- Altijd recreatief bereden
Verbeterpuntjes...
- Galop links aanspringen..
- Mika is een beetje een sterrenkijkertje, Ik werk er nu hard aan om haar vanuit te ontspanning een beetje lager kan krijgen zodat haar rug mooi recht blijft. Hier richt ik me nu het meeste op!

1. Over dit beeld ben ik best tevreden,
naar mijn idee loopt ze fijn ontspannen en begint een beetje te zakken.
Ik zie mezelf een beetje zoutzakkerig zitten op deze foto.. Helaas
Afbeelding

2. Een galopje. Vind dit beeld niet geweldig.. Had meer mee moeten geven!
Dan had ze ook beter kunnen zakken.
Afbeelding

3. Dit vind ik fijn! Zakken vanuit de ontspanning vinden we allebei nog heel moeilijk, het is van nature een klein beetje een sterrenkijkertje, maar hier komt ze toch mooi een beetje omlaag! :) Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Een reactie zou ik leuk vinden! Tips zijn welkom hoor!
Laatst bijgewerkt door Sica op 04-09-12 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's bijgevoegd

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:56

-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 04-02-22 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 18:15

StefanieT schreef:
Het ziet er leuk uit, let wel op je benen, dit vind ik erg storen. Misschien kun je de beugels een gaatje korter doen?

Let ook op je handen, op een paar foto's zie ik duidelijke 'pianohandjes'. Ellebogen langs je lichaam en duimen omhoog laten wijzen.

Blijf naar de ontspanning toe werken en hou haar actief :)

Ja die benen hè! Zou ze het liefst vast binden in de goede positie :)) Ik had m'n beugels daar zelfs al korter gemaakt, rijd altijd met ERG lange beugels maar als ik ze korter maak zit het voor mijn gevoel zo gek! Dankje voor de tips!

ramboe

Re: Mika at work in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:41

Je zit in de stoelzit... Heb ik ook gehad.
Hoe ik er ben afgekomen? Teugels in een boogje, draven en dan sta, zit, sta, sta, zit, sta, zit en zo verder zo leer je balans te houden en je benen goed in evenwicht onder je lijf te houden.
Want als je je benen naar voren steekt klap je terug in het zadel. Ontspanning komt vanzelf als je lekker veel overgangen en tempowisselingen rijdt! Succes!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:06

Goed dat je je lekker bezig houdt met de ontspanning en een goede verbetering van de hoofd- en halshouding als Mika eerst een sterrenkijker was +:)+
De pianohanden en beenligging waren al opgemerkt. Waar ik benieuwd naar ben: welke van deze foto's is jouw houding qua bovenlijf? Ik zie op foto 2 namelijk een holle rug, op foto 3 zit je wat voorover met je bovenlijf (waarschijnlijk omdat je Mika daar wat meer laat zakken?) en op de laatste foto zie ik je bovenlijf ook ietsje naar voren hellen. Dus ik ben best benieuwd wat nou typisch jouw houding is. Natuurlijk zit je niet constant in dezelfde houding maar meestal zie ik toch dat iemand dan vooral met een holle rug rijdt of met het bovenlijf wat meer naar voren. Hoe dan ook, even opletten dat je rechtop blijft zitten :) Ik zou inderdaad lekker doorgaan met de ontspanning opzoeken en (schijn)overgangen en tempowisselingen rijden.
Die weetjes over Mika in je profiel zijn leuk trouwens!

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 15:07

Girassol schreef:
Goed dat je je lekker bezig houdt met de ontspanning en een goede verbetering van de hoofd- en halshouding als Mika eerst een sterrenkijker was +:)+
De pianohanden en beenligging waren al opgemerkt. Waar ik benieuwd naar ben: welke van deze foto's is jouw houding qua bovenlijf? Ik zie op foto 2 namelijk een holle rug, op foto 3 zit je wat voorover met je bovenlijf (waarschijnlijk omdat je Mika daar wat meer laat zakken?) en op de laatste foto zie ik je bovenlijf ook ietsje naar voren hellen. Dus ik ben best benieuwd wat nou typisch jouw houding is. Natuurlijk zit je niet constant in dezelfde houding maar meestal zie ik toch dat iemand dan vooral met een holle rug rijdt of met het bovenlijf wat meer naar voren. Hoe dan ook, even opletten dat je rechtop blijft zitten :) Ik zou inderdaad lekker doorgaan met de ontspanning opzoeken en (schijn)overgangen en tempowisselingen rijden.
Die weetjes over Mika in je profiel zijn leuk trouwens!

Dankjewel! :) Ja, Wat typisch mijn houding is.. Als ik haar van voren wat ruimte wil geven gaat mijn bovenlichaam wel altijd mee naar voren.. En soms als ik voor mijn gevoel recht zit, heb ik een hele holle rug.. Overgangen en tempowisselingen gaat toppie met Mika!

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:32

Ziet er leuk uit :D . Probeer je paard wel actief te houden. Op vrijwel alle foto's lijkt de achterhand niet echt actief. Veel overgangen en schijnovergangen (zoals je zelf hierboven ook al zei) kunnen je hierbij helpen. :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 06:46

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 06:56

Ik vind dat je haar van voren goed de ruimte geeft. Die galop foto lijkt mij echt een momentopname, het ziet er niet uit alsof je haar daar echt te kort hebt. Verder zijn er al een hoop goede tips gegeven over je handen en benen. Ook het actiever houden is wel belangrijk, nu hobbelt ze eigenlijk gewoon lekker wat rond (al begrijp ik dat het warm was tijdens het rijden? Dus snap dat je haar niet wilde overvragen).
Zorg er ook voor dat je echt vooruit kijkt, dan wordt het misschien ook makkelijker om netjes rechtop te blijven zitten en je rug minder hol te trekken.
Voor een combinatie die normaal altijd lekker in heb bos rijdt, zit je er echt nog netjes op vind ik.

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 09:40

Maghreb schreef:
Ik vind dat je haar van voren goed de ruimte geeft. Die galop foto lijkt mij echt een momentopname, het ziet er niet uit alsof je haar daar echt te kort hebt. Verder zijn er al een hoop goede tips gegeven over je handen en benen. Ook het actiever houden is wel belangrijk, nu hobbelt ze eigenlijk gewoon lekker wat rond (al begrijp ik dat het warm was tijdens het rijden? Dus snap dat je haar niet wilde overvragen).
Zorg er ook voor dat je echt vooruit kijkt, dan wordt het misschien ook makkelijker om netjes rechtop te blijven zitten en je rug minder hol te trekken.
Voor een combinatie die normaal altijd lekker in heb bos rijdt, zit je er echt nog netjes op vind ik.

Dankjewel voor dit commentaar! :) Soms hobbelen we ook maar wat, vooral als het van dat hete weer is. Hopelijk staat er vanmiddag een lekker briesje, dan ga ik hier zeker aan werken! :j

GwenEllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:18

Erg goed van je dat je met ontspanning bezig bent, maar probeer hem wel wat meer nageeflijker en actiever te gaan rijden zodat hij over de rug gaat lopen. Maar nogmaals erg goed dat je ook met de ontspanning bezig bent, dat vergeten ook wel eens veel mensen :P

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:39

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.