Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Juut schreef:Ik weet niet met welk gevoel/ doel je naar wedstrijden gaat, maar ik zou alle ideeën over rosetten even laten voor wat ze zijn. Gewoon naar wedstrijden gaan met als doel vertrouwen opbouwen en ervaring opdoen. Lijkt mij iets waar je toch op wedstrijdterrein doorheen zult moeten gaan, aangezien hij verder wel gewoon loopt. Is die spanning op losrijterrein ook zo groot? Of is het in de wedstrijdring anders?
xxchntl schreef:Je hebt het in je openingspost over het feit dat je paard alles weigert op concours dit is in het eerste filmpje niet terug te zien, springt hij alles, weliswaar met een redelijk tempo maar hij springt het wel.( heb hem niet helemaal afgekeken maar wel meer dan de helft) het tweede filmpje kan ik niet zo veel over zeggen dit omdat dit meer foto's zijn dan echt een filmpje.
xxchntl schreef:Oke vandaar, snap het wel hoor;) maar voor dit topic toch wel handig om te zien hoe hij weigert. imo springt hij idd net als wat NeverGiveUp zegt niet erg lekker over de rug maar naar mijn idee heel gehaast..
Kan je hem ook redelijk makkelijk terugkrijgen tijdens het springen of niet?
misschien even wat ademhalingsoefeningen doen voordat je op het paard stapt? Om even tot rust te komen zodat je wat meer ontspannen op je paard stapt 
. Ik weet niet of dat bij springen ook kan?? BAStable schreef:Hoeveel wedstrijden heb je met dat paard gereden?
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het nog 'even wennen' is voor het paard.
Zorg er iig voor jezelf voor dat je ruim op tijd op het wedstrijdterrein bent, dat je alle voorbereidingen al gedaan hebt en dat je op tijd gaat losrijden. Dit scheelt vooral voor jezelf al een hoop stress! En natuurlijk voor je paard ookmisschien even wat ademhalingsoefeningen doen voordat je op het paard stapt? Om even tot rust te komen zodat je wat meer ontspannen op je paard stapt
Bij dressuur hebben ze ook oefenwedstrijden, daar hangt dus echt niks vanaf en zijn puur voor de ervaring voor het paard (en ruiter) en hoef je dus niet te presteren. Ik weet niet of dat bij springen ook kan??
Toch hou ik ook altijd spanning in de proeven hoor! Maar ik weet nu zelf hoe ik hier mee om moet gaan. 
NeverGiveUp schreef:Waarom reageer je niet op mijn post
Denk je niet dat gewoon dat jij de gene bent die heel zenuwachtig is?
edit; Oeps! Sorry, ik lees dat je zegt zelf helemaal niet zenuwachtig te zijn...
idefix4 schreef:Bij sommige paarden gaat het nooit over. Mijn paard gaat niet meer. Die heeft een echt moeite mee. Wij samen zijn gewoon geen combi. Onze Andalusier heeft er echter weinig moeite mee.
Kan je niet een keer gaan naar een Wedstrijd, zonder mee te doen?
freeride schreef:tja, op dat crossfilmpje zie ik alleen maar stress, en niet echt een duidelijke zachte ruiter, hoelang heb je dit paard en hoe lang is ie onder het zadel?
Geryon schreef:Ik zou graag een filmpje zien waarin hij weigert.
Je houdt hem teveel in waardoor hij teveel omhoog galopeerd. Je komt te dicht onder de sprongen en daardoor springt hij soms ook zo raar. Dat jij hem er niet goed naartoe rijdt, hem zo blokkeert, kan ook de reden zijn van de weigeringen, samen met dat hij er te dicht onder komt en de angst en zenuwen.
Hij lijkt het wel erg leuk te vinden.
moonforever schreef:freeride schreef:tja, op dat crossfilmpje zie ik alleen maar stress, en niet echt een duidelijke zachte ruiter, hoelang heb je dit paard en hoe lang is ie onder het zadel?
ik heb der nu 8/9 maanden,, en is nu denk ik 8/9 maanden en toen kocht was die 4 maanden onder zadel maar alleen mee buiten gereden en gecrost,, de bak kon die kon niet eens toen ik hem Kocht,