Pony zeer snel en onhoudbaar.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petravdmeerx

Pony zeer snel en onhoudbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 18:32

Ik rijd een pony, hij is 16 jaar.
Het is volgens ons een kruising tussen een arabier, ijslander (want hij tölt) en een draver.
deze kruising is dus niet echt gunstig ..
Ik heb een groot probleem met het rijden, in stap kan ik gewoon normaal rijden maar als ik hem aanspoor in draf gaat hij meteen versnellen tot bijna de galop, hij lijkt echt niet zeker van wat hij aan het doen is..
En het rare is dus, dat hij dit aan de longe wel gewoon normaal doet, ook met zadel op dus het kan niet aan het zadel liggen..
Ik heb al overgangen geprobeerd te rijden maar dat helpt ook niets..
kan iemand mij tips geven?

aeolusnr1

Re: Pony zeer snel en onhoudbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:01

Rij je op een manège of op een paard dat je mag gebruiken of op jouw eigen paardje ?????
De enige goede tip is eigenlijk les nemen, en het hangt dan van jouw niveau af of dat ook kan op dit paardje.
En met les nemen op dat paardje is het echt belangrijk om een soort van privéles te krijgen, want er is hier meer dan het rijden alleen, een deel grondwerk, en een deel rijden.
Je zegt deze kruising is niet echt gunstig, heeft er eigenlijk niet heel veel mee te maken, feit is nu wel dit paardje blijkt net iets te vlot te zijn voor jouw kunnen op dit moment.
Ik zeg er heel duidelijk bij op dit moment, want door het volgen van les krik je jouw kunnen en kennis een heel deel op.
Dit moet zeker kunnen hoor, maar vraagt wel wat doorzetting, en ook een flinke potie durf en inzet.
In mijn ogen is een te voorwaarts paard veel beter dan een te traag paard, want die vlugge krijg je na een tijd training meer en meer onder controle en zal uiteindelijk ook braaf, maar voorwaarts zijn oefeningen uitvoeren, maar die supper sloooooome tjaaaa die blijft sloom en is eigenlijk als je verder wil onbruikbaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:14

Het kan dus wel aan het zadel liggen in combinatie met gewicht erop, even goed de rug voelen en kijken of het zadel goed past en dan begeleiding erbij, succes.

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 20:25

Nja.. Ik rijd zelf al 8 jaar en rijd dit paard inderdaad van iemand anders.. Reed wel vaker op erg vlotte paarden en daar had ik ook geen problemen mee.. Krijg priveles en ook les in het grondwerk en hoe je de juiste leider voor het paard kunt zijn.. En de eigenaresse rijd hem ook regelmatig en zij rijd heel anders dan mij.. En aan de longe is die heel rustig als ik erop zit, en als die los is is hij heel druk .. Dus ik snap er helemaal niks van haha.