Dinera v. Timeless op vakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine_95

Dinera v. Timeless op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 18:04

Dit jaar zijn we weer op vakantie geweest in Wijster, dit jaar mocht Dinera mee. Dinera heb ik sinds maart (na een moeilijke tijd met mijn andere/vorige paard) en is 4 jaartjes jong, verwacht er dan ook nog niet te veel van.
De eerste dag brak ze de stal bijna af, zo spannend ze het vond ze is 's avonds dan nog in een andere stal gezet.(ze kwamen met de benen over de staldeur en schopte de deur open)
Verder verbaasde het mij hoe braaf ze was, niet schrikkerig ook op buitenritten niet, ook niet van mensen die op een veld er naast aan het voetballen waren, rennende/gillende kinderen langs de bak.
Dinera en ik krijg ook steeds meer een band, ze wordt steeds liever. Ze is wel heel nieuwsgierig, waardoor ze soms met rijden denkt, daar zie ik wat en daar ga ik naar kijken!

We hebben ook lang en laag gereden, maar hier zijn geen foto's van. Dit zijn ook nog maar korte stukjes, dit vind ze namelijk nog erg moeilijk. Ze is al wel een stuk vooruit gegaan. Ze liep in een mooie hoge houding en daar bleef ze ook in lopen als je haar meer teugel gaf en nu kan ik er al meer in spelen (hoger/lager instellen). Maar wel verlies ik nog het contact met teugels omdat ik bang ben dat als ik de teugels 'te kort' houd dat ze zich dan weer gaat opkroppen.

Mijn eigen punten:
- Rechtop blijven zitten
- Knik in ellebogen houden
- Benen niet te ver naar achteren leggen

Voor de mensen die Dinera nog niet kennen;
Dinera ook wel genoemd nupsie
Merrie
Wel 1.60 m
Timeless x Haarlem
Nog geen wedstrijdervaring, willen waarschijnlijk het binnen seizoen gaan starten.
Lief, nieuwsgierig, ondeugend

Genoeg gepraat hier de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dyoka

Re: Dinera v. Timeless op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:26

Mooi paard en leuk setjes, die rood/blauwe! <3
Mijn tips zijn, je hakken uitdrukken en je hebt op de meeste foto's pianohandjes. ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:00

Leuk paard, en gave dekjes heb je inderdaad!

Je moet soms iets meer voor je kijken :D En je handen rechtop.

En misschien voor de stand fotos niet op elke foto een klopje geven, is wel zo leuk voor de afwisseling :P

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:02

Leuk hoor, wat een prachtige pony heb jij :)

Misschien kun je je beugels iets meer aan de bal van je voet houden.
Verder raad ik je aan om de hoogte van je hak net iets onder de hoogte van je tenen houden.
Dus niet te ver uitdrukken want dan komt er veel druk op het zadel.

Ziet er goed uit verder hoor :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:10

Moderatoropmerking:
Reactie's die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

AstridRoels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:03

Leuke foto's!! Leuk paard!! Ik vind foto's wel een enorm moment opname, maar leuk om zo eens foto's te kunnen bekijken van andere paarden!!

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:38

Het rijden ziet er vriendelijk uit! Je hebt een nette houding! :D Let erop dat je je benen lang maakt en je handen niet breder gaat zetten ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 07:18

Foto's zien er netjes uit!
Let erop dat je in balans blijft zitten en niet teveel ontlastend.
Van wie heb je les? Je komt me bekend voor :))

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:36

wat een geweldig koppie heeft jou paard zeg!
van mij mag zijn hals wel wat ronder, hij is tenslotte vier dus dan mogen ze best wat (te) diep lopen, als je maar wel zorgt dat hij actief blijft!
komt wel goed met jullie 2, zit er heel fijn uit!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:34

Ik denk dat als je voor je kijkt ipv naar haar knappe koppie (wat ik overigens wel heel begrijpelijk vind :D ) je vanzelf net iets meer rechtop komt te zitten, en dan komen je onderbenen ook automatisch recht onder je lichaam.

Verder zou ik het lekker rustig aan doen, diertje is niet AL vier maar nog maar vier, beter is om te wachten tot de meeste groeischijven gesloten zijn, en dat zal zo rond de zes jaar zijn. Wees er zuinig op dan kun je nog lang genieten van je topper! ;)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:38

Wat een plaatje van een paard heb je! Ik ben het met Gypsy eens, ze is nog maar vier dus lekker rustig aan doen. Zo kan je er langer van genieten.

Ik vind wel dat je heel vriendelijk rijd, je mag wel iets rechter gaan zitten en ik zou je voet iets meer uit de beugel houden. Succes ermee!

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 17:06

Bedankt voor de leuke reacties! Ze heeft echt een koppie om verliefd op te worden <3 .

Ook bedankt voor de tips, mijn voeten moeten inderdaad niet te ver in de beugel en meer bij de bal van mijn voet, zelf vind ik dit heel erg lastig. Dat gaat gelukkig beetje bij beetje beter.
Van het vooruit kijken klopt, ook iets wat ik moet leren. Van mezelf zit ik altijd al wat naar voren met mijn schouders. Ook dit gaat steeds beter en ook in het dagelijks leven probeer ik er meer op te letten.
Het vooruit kijken is voor mij eigenlijk het grootse struikelblok, zodra ik namelijk wel gewoon vooruit kijk. Ga ik inderdaad gelijk netter zitten en ook mijn handen en benen.

Ze is inderdaad nog maar vier! We doen dan ook nog mooi rustig aan, vier keer in de week waarvan sowieso 1 dag longeren. Verder wordt ze meestal 3x gereden waarvan 1x in de week wat harder aan het werk of les is. De andere 2 dagen vooral bezig met de ontspanning en lekker actief.

GwenEllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:08

Ziet er netjes uit, probeer niet met je hoofd naast je lichaam te hangen en te veel naar beneden te kijken!