Vrijdag is Tessa naar Woudenberg gekomen om Winston op de foto te zetten!
Ze heeft toen ook rijfoto's gemaakt, en ik ben er eigenlijk best tevreden over.
In voorgaande topics werd mij geadviseerd om heel erg van achteren naar voren te gaan rijden, en de voorkant met rust te laten. Dus wat ben ik gaan doen; overgangen rijden, voltes, los teugeltje (wel wat contact, maar niet vragen), en hem aan het been maken.
Dit ging woensdag wel een stuk beter dan vrijdag, maar ik mag eigenlijk niet klagen!

De vorige topics, met de meest recente bovenaan.
[RT-HAW] Fjord Winston @Dressuur
[RIJ-ITP] Serieus aan het dressuren zonder zadel!
[RT-HAW] Fjord Winston aan het werk (©LaukeFotografie)
[RT-HAW] Fjord Winston voor het eerst op Bokt!
Ik rijd Winston nu bij sinds eind Juli. Winston is een kleine fjord die hard kan werken, en goed te vertrouwen is.
We hebben nog geen niveau. Plan is wel om wedstrijden te gaan rijden, voornamelijk op de manege, maar dat zit er voorlopig nog niet in.
Problemen waar ik zelf tegenaan loop met Winston, is voornamelijk zijn tempo. Het is een makkelijke fjord die, wanneer jij niets doet, hij ook niet. Dus dat is wel even wennen! Ook kan hij gemakkelijk in een valse knik komen, en dat vind ik ook lastig. Als dat gebeurd geef ik hem eigenlijk gewoon meer teugel en wil ik hem eerst uit die knik hebben voordat we verder gaan.
Ik wil Winston lekker ontspannen rijden, zonder dwang. Nu is het wel een paardje waar je soms wat duidelijker mee moet zijn, maar al met al doet hij hard zijn best voor je.
Mijn zit is echt niet je van het. Hier moet ik wel bij zeggen dat het zadel ook niet heel fijn is. Er zitten namelijk wrongen onder de zweetbladen waardoor ik mijn benen niet lekker naar achteren kan leggen.
Mijn handen zijn ook niet geweldig. Ik heb de neiging om deze heel breed te leggen en mijn teugels niet netjes op maat te houden. Ook als ik met een los teugeltje wil rijden, moet ik wel contact houden natuurlijk.
Respect als je dit alles hebt gelezen
Hier de foto's, deze staan overigens niet op volgorde!

Drafje, hier zie je duidelijk dat hij nog niet lekker aan het been is.

Wordt hier al beter, hij zet zijn achterbeen er al beter onder. Mijn handen staan weer te breed, hier vroeg ik ook een beetje stelling

Dit vind ik een fijn beeld, Winston ontspant, zakt met zijn hoofd en komt er goed onder van achter.

Stukje stappen tussendoor

Hier loopt hij van voor opsich lekker, voor het mooie misschien wat te diep, maar van achteren komt hij er dan weer niet lekker onder.

Galop ging eigenlijk niet zo lekker vrijdag, hij was totaal niet actief in de galop.

Hier komt hij er ook weer lekker onder.

Mooi achterbeen in de galop

Stukje halsstrekken, vind ik zelf erg belangrijk en pak ik ook zeker 2 a 3 keer per training mee.

Stapje

Poging tot wijken in stap, hij moet wel zijn billen meenemen! Iemand tips? Kriebelen met de zweep snapt hij niet.

Stukje doorzitten

En de laatste alweer!
Leuk dat je even heb gekeken, aan opbouwend commentaar heb ik het meeste!
Tot de volgende keer!