Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
)
alleen kun je op een foto niet zien hoe snel ze gaan... nicole_hetty schreef:ik denk dat dat meer de mooie momenten zijn van een goede fotograve. en idd loopt ze daar ruim. maar ik denk dat dat meer komt door haar "race" draf op die foto'salleen kun je op een foto niet zien hoe snel ze gaan...
ik ben ook zeker niet met het hoofd bezig. het gene waar ik mee bezig ben is mijn paard in een rustige beweging bezig te houden( met veel figuren rijden) om haar van haar weg willen rennen af te lijden. het gaat nu heel goed hoor. maar als ik 1 sec niet oplet lig ik weer met mijn hoofd in het zand.
nicole_hetty schreef:ik denk dat dat meer de mooie momenten zijn van een goede fotograve. en idd loopt ze daar ruim. maar ik denk dat dat meer komt door haar "race" draf op die foto'salleen kun je op een foto niet zien hoe snel ze gaan...
ik ben ook zeker niet met het hoofd bezig. het gene waar ik mee bezig ben is mijn paard in een rustige beweging bezig te houden( met veel figuren rijden) om haar van haar weg willen rennen af te lijden. het gaat nu heel goed hoor. maar als ik 1 sec niet oplet lig ik weer met mijn hoofd in het zand.
hier ben ik mee bezig. ze begint nu al iets meer hals lengte te krijgen. ik zal binnenkort even vragen of er toevallig iemand is die weer een filmpje kan maken hoe het er nu uit ziet.
nicole_hetty schreef:owja nog wel handig om er even bij te zetten ( was ik vergeten) dit paard heeft een oogafwijking waardoor ze geen diepte inzicht heeft. zij kan dus van bijvoorbeeld een bakrand niet inschatten hoever die nog bij haar weg is. dit is ook de rede van haar paniek aanvallen. als ik haar direct helemaal los laat dan voelt ze zich aan haar lot overgelaten en red ze haarzelf daar niet mee. ik moet haar nu idd nog te veel helpen. dit komt denk ik omdat ik haar in het verdelen ( ik weet dit pas sinds kort) wel aan haar lot heb overgelaten wat haar angst voor de bakrand heeft versterkt. daarmee heeft ze de link gelegd dat als ik haar laat gaan dat ze dan een botsing krijgt.
nicole_hetty schreef:nu ik weet wat er aan de hand is met haar. en ik mezelf heb ingelezen over vluchtgedrag ben ik aan het proberen gegaan. ik moet haar gewoonte van het vluchtgedrag uit haar hoofd wissen. ik moet haar duidelijk maken dat vluchten niet de oplossing is. en daarom sta ik nu op mijn strepen dat het tempo per direct naar beneden moest en dat ik haar ook direct op de ho moet zetten als ze wel weer wil vluchten. ik moet haar bezig houden zodat ze niet aan haar gewoonte denkt. inmiddels heb ik haar vlucht gewoonte kunnen verminderen.( heel erg verminderen) ze vlucht bijna niet meer. en als ze het wel doet zeg ik "ho" en ze staat stil. zodra ze te snel wil geef ik druk. zodra ze reageert neem ik de druk weg. en idd in het begin ( waar deze filmpjes van zijn) moest ik vaak druk geven om haar duidelijk te maken dat ze niet mag vluchten. nu ze steeds beter begint te begrijpen dat ze geen druk krijgt als ze daar blijft gaat het beter. de momenten van ontspanning worden groter en been hulpen worden beetje bij beetje meer geaccepteerd. ik word niet boos als het even niet lukt. tegenwoordig doet ze super haar best. en daar hoort ook wel eens een mindere dag bij. maar vluchten mag niet meer. zelfs niet 1 keer omdat het anders wel altijd goed gaat.