Zivago in het begin en nu!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poesjes123

Zivago in het begin en nu!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 10:31

Naam : Zivago
Roepnaam : Zivo
Klasse : L1-dressuur
leeftijd : 8 jaar

Ik heb zivo nu 2 jaar. We hebben heel veel tegenslag gehad :( kreupel en alles in zijn lichaam zat vast, zivo was de baas over mij..
sinds een jaar rij ik wedstrijden. het eerste half jaar was niet leuk! zivo vond vreemd terrein niet leuk en vond het al helemaal niet leuk als ik ook nog zenuwachtig werd....dus elke x zat ik in de 165 tot 170 punten.
na dat half jaar ben ik begonnen om bij iemand anders te lessen. Mijn eerste wedstrijd na de 1e paar lessen. had ik eindelijk mijn eerste winstpunt!!

mijn punten waar ik nog aan moet werken : benen stil houden...en handen mooi naast elkaar houden...

1e dag na dat ik mijn paardje had opgehaald!!
Afbeelding

deze foto heb ik maar even verkleind want hij is hier erg mager....1e dag bij mij thuis.
Afbeelding

half jaar later oktober 2011

net 2 week voor de kar :)
Afbeelding

Afbeelding

na een maand elke week voor de kar te hebben en lekker rijden, heel rustig en vond het leuk zijn mijn ouders met de kar over de kop gevlogen...na dat is gebeurd zijn we gestopt met mennen...

mei 2012
Afbeelding

Afbeelding

juli/augustus 2012
Afbeelding

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:35

haha ik kom online en wat zie ik?? leuk! leuk om ook het duidelijke verschil te zien tussen toen en nu!
Als je de laatste foto bekijkt zou je je beugels wel een gaatje langer mogen lijkt het, je knie komt over de wrong, en je hakken meer uitdrukken ;)
Laatst bijgewerkt door heleen88 op 31-08-12 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

kusvoorjou

Re: Zivago in het begin en nu!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:55

wauw, mooi verschil. paard is erg goed opgeknapt! ik vind het er netjes uit zien hoor! alleen zoals al eerder is gezegd, de beugels mogen denk ik wel een gaatje langer!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:56

Op de foto lijkt je paard zich in de schoft niet te openen, maar juist te sluiten. Probeer je paard niet vanuit boven rond te rijden, maar juist vanuit een geopende schoft, en daar op te pakken. Ik vind wat dat betreft de "voor" foto's beter als nu erna.

Over je eigen houding: je zit nu net iets achter de loodlijn, er er lijkt best wat spanning te staan aan de voorkant van je schouders/borstkast.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:05

Eens met Angela, enne... heb je jeuk op je bovenbeen? :D
Doe je handen eens 15cm naar voren en omhoog, dan werk je niet meer tegen met je hand.
Nu zit je heel erg tegen te werken.

Je rijdt van voor naar achteren, ik zou juist van achteren naar voren gaan rijden.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:10

welke voor foto's bedoel je angela? kan namelijk van de eerste vier niet veel opmaken betreft open of gesloten schoft, de laatste foto zie je wel duidelijk meer spanning in het hele paard,

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:15

Op alle foto's loopt het paard met een gesloten schoft, dus met een valse knik. (sorry TS.)
Het zou beter zijn als het paard leert om meer vanuit de achterkant te lopen en dat de nageeflijkheid er voor zorgt dat de schoft zich opent ipv sluit.
Dat kan TS doen door vooral de handen te openen en niet tegen te houden, met daarbij voldoende losmakende (wijk) oefeningen.

Edit: niet alle foto's, foto 3 inderdaad niet, maar daar wel achter de loodlijn en alsnog te sterk inwerkende hand.
Laatst bijgewerkt door Puchje op 31-08-12 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:19

Hij ziet er goed uit!!
Hij zou idd wat meer mogen zakken vanuit de schoft..

Ga zo door!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:20

De derde foto (dus voor de kar) geeft wat betreft de schoft voor mij het beste beeld. Wel staat het paard achter de loodlijn, dus wat dat betreft is het geen mooi plaatje, maar de schoft is daar (zover ik het zo kan zien dan) wel open. Bij de rest niet (schoft gebied gaat in de beweging zo te zien dicht, ipv dat het opent). Dus ipv van neutraal naar open, gaat het van neutraal naar dicht. In beweging is dat veel beter te zien als op een foto, maar hier zie je het aan de vorm van de hals.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:24

hmm ja vind het moeilijk om die foto met de rest te vergelijken aangezien hij daar stil lijkt te staan,
maar zal er eens vaker op letten op foto's en filmpjes!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:51

Moderatoropmerking:
Een aantal reacties verwijderd die niet voldeden aan de regels van HAW.

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 18:11

hmm okee heleen dan moeten we daar maar eens op letten.
op de 3e foto loopt meneer achteruit omdat hij voor de kar staan te leuk vond en niet wou stil staan...
de laatste foto is genomen bij dag van het gelderspaard, hij werd beetje opgewonden van de centenbakjes...daar rammelen ze mee om het paard te laten showen...alleen zivo wist niet echt wat hij er aan had...

en jeuk op mijn bovenbeen> nee maar ik heb het er ook bij staan dat dat mijn punt is waar ik aan moet werken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:20

Geopende en gesloten schoft, wat moet ik me daarbij voorstellen?

Wat een gaaf paard heb jij TS!
Probeer je tenen iets meer naar binnen te houden. En juist omdat het een gelderse is, vanuit een lage houding rijden. De houding op de laatste foto is bijv. best typisch voor zo'n paard. Kunst is om ze juist niet zo te rijden in de trainingen.
En vanuit daaruit meer richting de oprichting. Paard is daar nog niet helemaal klaar voor als ik het zo zie.

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:35

Probeer je benen lang te maken, en je handen iets meer te dragen
Mooi paardje!

sjantje2525

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:48

Het ziet er goed uit, paardje loopt lekker ontspannen! Alleen je handen mogen wel iets meer bij elkaar.. ;)

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:12

Wat in hemelsnaam word er bedoelt met een open en/of gesloten schoft? Ik vind de foto's er netjes uitzien hoor! En wat betreft de foto van de dag van het Gelders paard. Bij ons zijn altijd alle paarden wat meer gespannen op een keuring,dat heeft niks met rijtechnisch te maken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:45

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd die niet voldeden aan de regelgeving van HAW. Op HAW is het enkel toegestaan om rijtechnisch commentaar te geven. Vragen over afstamming kunnen gesteld worden via pb.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:56

Wat een prachtig paard zeg en hij loopt mooi ruim!! Ik vind het er eigenlijk ook best netjes uitzien en van je handen weet je al en inderdaad je stijgbeugel mag een gaatje langer maar ik vraag me ook wel af wat een gesloten schoft is???? Volgens mij zit de schoft gewoon vast op een plek en gaat die niet open of dicht :P
Heb al heel wat termen gehoord in de paardensport maar dit zou ik ook graag uitgelegd willen hebben.
En dat hij op de laatste foto wat gespannen loopt dat vind ik niet gek op zo'n dag waar van alles om ze heen gebeurt, de andere foto's vind ik er best ontspannen uitzien :j

GwenEllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:19

Wow idd een duidelijk verschil! Probeer niet te veel met je handen te gaan rijden maar probeer eens de term van achteren naar voren rijden eens letterlijk te nemen :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:27

Zie dat mijn hele bericht weg is. Edit dus...

Je ziet idd wel echt verschil. Jullie gaan de goede kant op!
Hij geeft inderdaad een valse knik en ontspant dan niet vanuit de kaak. Ik zou hem nog iets lager rijden en meer het neusje eruit.

Mag ik vragen wat voor afstammeling hij is? Hij heeft veel weg van de mijne ;)

Foto uit 2008 ;)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicje87 op 17-09-12 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:30

Wat jammer dat jullie gestopt zijn met mennen! Hij vind het blijkbaar leuk, zie ik dat goed of hebben jullie voor de kar niet echt een men bitje erin, dus geen stang?

Ik vind jullie wel een mooie combi, het is een tuiger dus die hebben wat moeite om mooi over de rug te lopen, veel lang en laag zal wel helpen :j Dan gaat dat neusje er ook mooi uit. Dit bedoel ik met lang en laag: http://www.youtube.com/watch?v=I8cOq7YW ... r_embedded

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 15:25

zivo zijn afstammeling is = odessa x parcival

zivo staat niet meer voor de kar. Hij vond het wel leuk maar hij heeft geen zelfvertrouwen en is erg schrikachtig.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:18

Je zadel ligt erg ver naar voren, dat is een belemmering voor je paard.
Tevens vind ik jou op de foto's te ver naar achteren leunen, waardoor je je benen naar voren afsteekt. Hierdoor stel je je bekken niet genoeg open, dit heeft weer een remmend effect, in combi met een strenge hand vraag je eigenlijk je paard steeds terug, terwijl je hem eigenlijk de vrijheid zou moeten geven om naar voren te kunnen.
Wie weet is het nuttig om eens wat zitlessen te nemen en te leren om zelf goed zitten.

debflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:00

wauw! mooi paard :D
bij de laatste foto vind ik iets te strak in de voorhand maar de rest van de foto's ziet er opzich goed uit.

Ilonka_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:17

Wat een leuk paardje heb je onder je kont zeg! Ik zie dat je al verbeterd bent met je handhouding want in mei had je ze verder uit elkaar dan juli/aug of is dat een momentopname? Probeer daar dan uit te werken, maar voor de rest ziet het er opzich goed uit. En probeer niet te veel naar je mooie paardje te kijken maar probeer vooruit te blijven kijken :)