comeclose schreef:Probeer je paard eerst goed op achterhand en nageeflijk te hebben voordat je aan deze oefeningen begint. De sbw en travers wordt nu uit elkaar en in 2 stukken gereden, waardoor het doel van deze oefening totaal weg valt. Ik zou bij dit paard vooral veel overgangen en voltes gaan rijden en daarna pas beginnen aan de zijgangen. Verder ziet het algemeen beeld er vriendelijk uit.
Goed op de achterhand is hij inderdaad nog niet maar dat is ook een proces van jaren naar mijn mening. Die zijgangen kunnen daarbij helpen. Hij is daar inderdaad nog wat vlak in de zijgangen maar zoals de anderen al zeggen hij draagt zichzelf dus door oefeningen te doen als tempowisselingen en overgangen in de zijgangen wordt hij vanzelf sterker. Ik ben eg benieuwd hoe je ziet dat de zijgangen in 2 stukken gereden zijn...?
We hebben afgelopen weekend gereden bij een Karen Rolph clinic (ze was in Nederland) en daar hebben we gewerkt aan overgangen. Ik heb er al duizenden gemaakt, dus de tip ' overgangen rijden' zegt me niet zoveel. Het gaat er wel heel erg om hoe die overgangen gaan. Sjo heeft moeite om achter actiever te worden zonder meteen voorwaarts te gaan. daar hebben we drie dagen aan gewerkt dus nu denk ik inderdaad dat je in zoverre gelijk hebt dat in inderdaad overgangen moet maken om hem sterker te maken. Nu heb ik echter ook een gevoel van hoe een goede overgang voor ons moet voelen.
We gaan inderdaad ook aan te slag met heel precies en constant voltes te rijden.
Grappig van de beugels. Fijn dat je het opmerkt, pas toen ik het las ging ik eens kijken en zag ik inderdaad dat ze ver in de beugels zitten. Bedankt voor alle tips!