Diallo aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Diallo aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 18:29

Deze dag ging niet super maar ik heb toch het lef om de foto's er op te zetten!. Hij was totaal niet actief.
Gisteren ging het veel vlotter en de dag ervoor ook, helaas geen beelden of filmpjes van. Ik merk wel dat hij veel ontspannender loopt dan vroeger, we zijn inmiddels ook les beginnen nemen en dit gaat goed.

Diallo
-10 jaar
-Bwp
-Vader; Up Chiqui

Werkpunten
- Nu ben ik vooral bezig met de achterhand actiever te maken en hem recht te richten, ook in de les trouwens. Het gaat nog niet zoals het allemaal moet zijn, maar het gaat al veel soepeler als 3 maanden terug. Daar ben ik blij om om vooruitgang te zien :)

Foto's
Hier ligt mijn been niet goed maar hier valt hij wel weer op de voorhand. Verder vind ik het er wel ontspannen uit zien. (ook geen achterbeen werking)
1Afbeelding

Hier valt hij helaas érg op de voorhand en komt ook iets te diep. En wat krijg je bij op de voorhand vallen, wéér een achterhand die er maar bij loopt te bengelen. Toch vind ik dit dan weer een fijner beeld. Mijn contact met de mond vind ik hier wel goed en fijn ogen :)
2Afbeelding

Hier vind ik hem dan weer niet erg actief maar toch valt hij hier minder op de voorhand. voor de rest weet ik er niet echt iets op te zeggen..
3Afbeelding

Hier valt hij weer extreeeeeem op de voorhand net als foto 2 maar nog erger. Deze dag viel echt niet mee zoals u ziet :+
4Afbeelding

Hier loopt hij wel actiever maar niet erg ontspannen en ik heb hier een te streng binnenhand. Dit vind ik zelf geen fijne plaat
5Afbeelding

Dit vind ik dan wel weer een fijne plaat, hier loopt hij lekker actief maar mag nog iets meer ontspannen. Hier vind ik nu wel dat zijn achterhand eens actief mee doet :+ en ik heb niet té strenge handen..
6Afbeelding

Hier drukt hij zijn rug enorm weg..
7Afbeelding

Vandaag was het nu onze dag écht eens niet. :D Moeilijk vooruit te branden en als hij moeilijk vooruit te branden is moet ik niet teveel denken eigenlijk aan de voorkant maar dat is dan net het probleem als er eens iemand is om foto's te trekken als het je dag niet is :+
Gisteren ging het 1000x beter. Iedereen heeft eens een mindere dag, maar ter vergelijking
zo liep hij vroeger
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/398234_433991723295702_845835285_n.jpg
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 28-08-12 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Diallo aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:34

Als je paard zo sloom is, blijf dan gewoon van het hoofd af en zet hem eerst eens aan het werk. Ik heb nu het idee dat ie bijna omvalt zo sloom :') Dan kun je wel de achterhand gaan activeren maar dat heeft totaal geen zin. Begin anders gewoon elke keer met actief maken zonder aan zn hoofd te zitten. Dan begin je al veel beter.
Verder let goed op je eigen lichaam. Er komt veel spanning bij jou weg, voornamelijk in je armen. Je drukt je hand wat omlaag en gaat daarbij naar voren zitten waardoor jouw hand nog meer inwerkt. Kijk naar voren, maak je lang en voel wat er gebeurd onder je.

Probeer stapje voor stapje te doen, niet alles tegelijk. Succes :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 18:39

Joolien schreef:
Als je paard zo sloom is, blijf dan gewoon van het hoofd af en zet hem eerst eens aan het werk. Ik heb nu het idee dat ie bijna omvalt zo sloom :') Dan kun je wel de achterhand gaan activeren maar dat heeft totaal geen zin. Begin anders gewoon elke keer met actief maken zonder aan zn hoofd te zitten. Dan begin je al veel beter.
Verder let goed op je eigen lichaam. Er komt veel spanning bij jou weg, voornamelijk in je armen. Je drukt je hand wat omlaag en gaat daarbij naar voren zitten waardoor jouw hand nog meer inwerkt. Kijk naar voren, maak je lang en voel wat er gebeurd onder je.

Probeer stapje voor stapje te doen, niet alles tegelijk. Succes :)

Bedankt voor je reactie :D Hij is wel niet altijd zo sloom, vandaag was het echt extreem :') Maar in de les zijn we ook bezig met hem van de snelheid gewaar te maken, maar dan toch ook een beetje alles tegelijk dan bedoel ik de achterhand eronder zetten, rechtrichten aanleuning. Maar niet perse met de voorhand bezig maar dat komt dan gewoon vanzelf.. dus dat is goed dat hij teken van ontspanning toont toch? :)
Maar inderdaad, als hij een slome dag heeft zla ik hem dan maar eens meer zijn snelheid moeten aanpakken!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:45

Een paard geeft pas na als het actief aan het been is.
Ik zie vanaf de foto's dat je erg met de voorkant bezig bent.

Nageven komt van achter vandaan. Zorg eerst dat het knopje gas en rem er goed op zit en vooral actief.
Maar veel (schijn) overgangen en zorg dat je paard goed reageert, dan gaat het je hand vanzelf opzoeken en zakken van voor.

Verder een leuk paard, veel plezier samen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:51

Ik heb het idee dat je zadel niet helemaal goed ligt, op foto 3 rust hij niet meer op het paard maar komt omhoog.
Zelf zou ik inderdaad eerst meer aan het been maken voor ik het krulletje zou vragen. Het achterbeen ziet er erg stijf uit, op de foto "van vroeger" was dat beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:56

aerdenhout1 schreef:
Ik heb het idee dat je zadel niet helemaal goed ligt, op foto 3 rust hij niet meer op het paard maar komt omhoog.
Zelf zou ik inderdaad eerst meer aan het been maken voor ik het krulletje zou vragen. Het achterbeen ziet er erg stijf uit, op de foto "van vroeger" was dat beter.

Idd nu je t zegt :j

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 18:57

Misschien ziet dat er zo uit omdat hij nogal sloom was dat het achterbeen wat stijf is.

Maar waar hij niet actief is gebruik ik geen zweep. Maar ik heb het gevoel dat als ik zonder zweep rijd dat ik beter alles voel wat er onder mij gebeurd.. als ik dan de zweep erbij pak dan is dat allemaal weg. Maar ik zal voortaan weer met de zweep rijden, dan loopt hij wel lekker actief maar nog niet 100%

En dat het zadel niet echt past heb ik niet echt het idee.. het is natuurlijk een momentopname, ik denk niet dat het zadel echt op en neer gaat :+
Maar ja, je weet maar nooit. Misschien moet ik het dan maar even laten nakijken..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:59

Voorwaarts en aktief rijden heeft niets met een zweep te maken, dat is meer gevoel van rem ( verkeerde aanleuning) en te weinig ( consequent zijn) been geven.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 19:02

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:08

Kijk eens naar foto 6... hier vind jij dat het achterbeen actief is, je aanleuning is inderdaad niet streng, maar gewoon niet aan en dus te los!
Je handhouding is trouwens verkeerd, je duimen wijzen richting mond, waardoor je pols niet meer mee kan veren in de beweging van het hoofd van het paard.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:08

Probeer niet alles tegelijk van hem te vragen. Is hij sloom? ga dan alleen maar vooruit rijden en als hij eenmaal boven zijn tempo blijft lopen, mag zelfs middendraf zijn, ga je tempowisselingen rijden.
Is hij aan je been dan zal hij met een beetje hulp wel nagefelijk lopen, probeer dit eerst in stap en bouw dit dan op naar de rest van de gangen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 19:13

aerdenhout1 schreef:
Kijk eens naar foto 6... hier vind jij dat het achterbeen actief is, je aanleuning is inderdaad niet streng, maar gewoon niet aan en dus te los!
Je handhouding is trouwens verkeerd, je duimen wijzen richting mond, waardoor je pols niet meer mee kan veren in de beweging van het hoofd van het paard.

Ja, maar vind jij dan dat hij hier zijn achterbenen meer gebruikt? of bedoel je nu juist van niet :P
En inderdaad mijn duimen wijzen niet naar omhoog..
Dat is dan ook nog een probleem bij mij, ik ben daar sinds kort op aan het letten, zeker niet te streng met mijn binnenhand, maar ik kan het gewoon niet meer vinden met die zweep :') hoe ik dan correct mijn handen nog kan gebruiken met die zweep, je binnenhand word dan toch automatisch wat streng door het vasthouden van de zweep, of heb ik het verkeerd?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:44

Dit paard zou ik met licht contact, al dan niet met neus in de lucht vooruit rijden en nog eens vooruit rijden. Laat het dier overactief lopen maar laat jij pas beslissen wanneer hij mag vertragen. Doe dit rechtuit en zonder figuren te rijden, gewoon de hoefslag. En daarna lichtjes overgangen of schijnovergangen maken maar blijf van de voorkant af. Eerst het tempo, dan de achterhand en de nagefelijkheid volgt wel.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:58

als ik je een tip mag geven zou ik flink wat overgangen gaan rijden. je paard komt dan meer terug op zn achterhand want die moet hij meer gaan gebruiken en daarbij word hij ook wat actiever.

suc6!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:47

meer naar achter gaan zitten
en recht voor je kijken