Hannoveraan
6 jaar
sinds half december 2011 onder het zadel daarvoor landloper.
Niveau geen.
Het is voor mij enorm confronterend om dit filmpje te zien.
In het verre verleden heb ik op Z niveau gesprongen, maar de tussenliggende jaren heb ik eigenlijk alleen maar recreatief buiten gereden met mijn paarden en dat zie je duidelijk terug.
Ik ben nu eigenlijk sinds een paar weken Laurens in de bak aan het oppakken.
Daarvoor zijn we voornamelijk naar buiten gegaan om hem meer balans te geven, rechte stukken te draven en te galopperen en schakelen,schakelen en nog en schakelen om hem sterker in zijn lijf te maken omdat hij (nog steeds) een enorme slungel is.
Het allerbelangrijkste was de rust erin te rijden aangezien hij zich enorm druk kon maken om niks.
Het is een duidelijk geval van uit het land getrokken, gekocht door een handelaar, zadel,hoofdstel en slof erop,de bak door denderen en als doorgereden paard verkopen.
Dit heeft hem een hoop stress opgeleverd waardoor hij nerveus werd wanneer we richting de bak stapten, buiten kon ik bijvoorbeeld zijn kont aanraken deed ik dit in de bak dan ging hij er als een gek vandoor.
Zijn oude hoofd/hals houding was strak omhoog dus hij begint wel al mooi te zakken.
Ik schrok wel enorm van mijn houding en dan vooral mijn handen die ik niet stil kan houden.
Dat mijn armen wijdstaan kan ik mee leven, dat is de standaard springruiter houding
,maar het moet allemaal een stuk netterDe teugels zijn een tikje te lang en ik beweeg teveel...het is allemaal gewoon enorm slordig en daar baal ik van.
Nu ik op een nieuwe stal sta waar ik wel les mag hebben van buitenaf ga ik daar dus ook gretig gebruik van maken, a.s. donderdag hebben we de eerste privé les van een ZZ dressuur amazone en dan hoop ik over een paar weken een netter filmpje neer te zetten.
Het andere paard(je) wat je op het filmpje ziet is ook van ons en heet Ysbrand (7 jaar)
De bijrijdster van Ysbrand is druk aan het werk aan zijn galop, wat zijn zwakke punt is.
Kijk en huiver:
http://www.youtube.com/watch?v=Ujl25YfuAqQ

.