Fries Rietje voor de 2e keer officieel starten in de B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1975chantal

Fries Rietje voor de 2e keer officieel starten in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 21:18

Afgelopen weekend hebben Riet en ik voor de 2e keer officieel gestart. Riet is een Friese merrie van 7 jaar oud. Ik heb haar iets meer dan een jaar. We zijn in dat jaar enorm vooruit gegaan, zo vooruit dat ik het aandurf om officieel met haar te starten. We zijn er nog lang niet maar het begin is er. Ik was heel erg zenuwachtig. Maar ik ben erg tevreden. We hadden wel wat last van spanning ( vooral ik :D dus) maar ze heeft zich geweldig gedragen. We hadden in deze proef 181 punten. Dus ook nog ons 2e winstpuntje gescoord.

Tips en commentaar zijn welkom, maar houdt het aardig want we zijn nog niet zo lang bezig.

Eigen commentaar:
- handen meer dragen ( vooral in galop )
-betere afwerking van de oefeningen
-meer oefenen op het hals strekken

https://www.youtube.com/watch?v=QfadzVHqsCs&feature=youtube_gdata_player

Laten jullie nu eens een berichtje achter????

:wave:

michelle_13

Re: Fries Rietje voor de 2e keer officieel starten in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:40

Ik heb wel een tip (:
Wat mij heel erg opvalt is dat jij constant been blijft geven zo raakt het effect op een gegeven moment weg..
Als je paard een goed tempo loopt (ik vind hem goed lopen ) moet je proberen je been stil te houden als je paard dan terug komt en je geeft dan been denk Hij ohh ik moet doorlopen. Nu ben je constant been aan hetgeven en zo raakt je paard er aan gewend maar als je af en toen een kleine beenhulp geen zal hij meer oplettend blijven :)

Echt een supper leuk paard heb je ! Hij kan ook heel leuk lopen ! :*

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 12:34

Klopt helemaal, ik vind het zelf ook een heel storend gezicht. En buiten dat is het eigenlijk onnodig want Riet is een lekkere voorwaartse friezel :).. Ik ga er zeker aan werken!!

Dank je voor je complimentjes :D

Bartello1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:35

Leuk paard en op zich netjes gereden. Maar net als hierboven genoemd, zie ik je de hele tijd beengeven, idd nergens voor nodig met zo.n voorwaartse fries :) . Probeer je hakken meer uit te drukken in de beugels en de vering zogezegd in je enkels te leggen, je onderbenen komen dan vanzelf stiller te liggen. Ook raak je dan je beugels niet kwijt in de galop. Succes

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 19:22

Ga ik zeker de komende tijd proberen :D

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:27

ziet er goed uit!
ik denk dat je het beste kan gaan oefenen op de rechter galop. Want volgensmij viel hij er gewoon uit en op het laatste stuk volgensmij weer.. In de draf moet je iets minder been blijven geven, maar in de galop juist meer..

verder zou ik proberen je tenen wat meer naar binnen te draaien. Het ziet er al goed uit hoor!

veel succes ermee!

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 19:34

@ inge_romeo Dank je wel :)..

De rechter galop is idd niet onze sterkste oefening Riet heeft er heel veel moeite mee. Ze springt altijd over, wat ik ook probeer. Ik ga daar zeker ook heel veel op oefenen!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:29

Ik vind het erg netjes en ik vond de opmerking van je kind geweldig! <3

Inderdaad lijkt de galop een aandachtspuntje, maar als je daaraan werkt dan rij je binnenkort een perfecte proef.

xMacFlurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 07:48

Nette proef!
Als je in draf minder gaat drijven en in de galop meer valt ze er minder snel uit, in de rechter galop kun je de stelling wat meer naar binnen doen zodat ze minder snel over springt
Veel succes verder!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 07:56

Ziet er op zich netjes uit, maar het tempo ligt voor mijn gevoel wat hoog waardoor het allemaal wat gehaast lijkt.

Maar leuk beestje hoor :)

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 14:26

Dank jullie wel <3

@ Quellian: Mijn dochter is mijn trouwste fan hihi ( de lieverd <3 )
@ xMacFlurry: Dat met meer stelling naar binnen heb ik echt al vaak geprobeerd, maar je zal het niet geloven maar dan springt ze nog over. Of in het andere geval komt ze van de hoefslag af.. Ja die rechter galop die vergt nog een hoop werk...
@Blabla1980: Je hebt gelijk, ik zie nu ook dat het tempo ( en het aandrijven ) wel een stukje minder kan