Stanley en ik eerste officeele Wedstrijd B

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Stanley en ik eerste officeele Wedstrijd B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 21:38

Ondanks dat we nog veel aan moeten werken, had ik besloten om met het haflingerweekend in ermelo mijn eerste officieele wedstrijd te gaan rijden. Mijn doelstelling was tussen de 170 en 185 punten rijden. (Meestal zit ik met onderlinge wedstrijd tussen deze punten).

Maar boven alle verwachtingen waren mijn punten 193 (4e plaats) en 181 punten. Mijn gevoel ging mijn 2e proefje beter ondanks dat ik daar voor minder punten had behaald.

Wat gegevens over mijn haflinger
Naam: Stanley
leeftijd: 14 jaar
niveau: B

Mijn verbeterpunten
* hakken meer naar beneden
* soms beter rechtop zitten
* in galop meer nafgelijkheid (maar het was ook glad op het gras ivm regen)

Commentaar mag, mits opgebouwd. Fotos staan niet op volgorde.
1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding (hals strekken)

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

Anoniem

Re: Stanley en ik eerste officeele Wedstrijd B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:08

Wat me als eerste heel erg opvalt is dat je zadel niet zo lekker ligt. Als jij staat dan komt het zadel aan de achterkant omhoog, wat dus betekend dat als je gaat zitten het zadel weer neerkomt op de rug en dus klappert. Dat is natuurlijk niet fijn voor je paard. Het zadel ligt ook te ver naar voren maar ik vermoed dat dat door zijn wat dikke buikje komt ;) Maar ik zou dus even kritisch naar het zadel kijken.

Verder vind ik je pony wat hangerig over komen. Het lijkt wel of hij wat zwaar is aan de voorkant en ook niet lekker aan je been is. Ik zou zeggen hup activeren die hap :P Ik heb het idee dat je ook behoorlijk hard eraan moet werken, dat komt je houding ook niet ten goede. Zet je pony scherper aan de hulp, been is been maar geef dan wel lucht. Soms zit je ook wat scheef boven je pony, maar dat komt doordat je je benen optrekt, dan ga je automatisch naar 1 kant zitten. Als je je pony beter voorwaarts en actiever maakt kun jij ook netter gaan zitten. Als laatste mag je zelf ook meer ontspannen in je lichaam. Je bent wat strak in je armen soms, dat kan komen omdat hij hangt maar hij kan ook gaan hangen doordat jij wat streng bent. Dat kan ik zo niet zien :)

Succes ermee, en nog gefeliciteerd met je punten!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:16

Ik ken jullie vanaf het eerste moment als combinatie, en voor zover ik het zo op de foto's kan zien, zijn jullie wel ontzettend vooruit gegaan! Daar mag je zeker trots op zijn, Willeke! Er zijn zeker nog wel wat verbeterpunten, en Stan mag wat slanker (dat zal de zadelligging ook ten goede komen), maar ik weet zeker dat jullie daar ook hard voor aan het werken zijn.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 22:26

Bedankt voor de commentaar

Van mijn zadel viel mij ook al op. Dus binnenkort komt de zadelmaker.
Joolien: hij is inderdaad wat hangerig. Maar ik ga zeker aan je tips werken.

Tja dat buikje ben ik er af aan het trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:35

Als hij hangerig wordt, voorwaarts rijden! En dan niet opvangen met je handen, handen meegeven. En consequent zijn, voorwaarts is voorwaarts. Hangerig zijn is het teken dat hij niet actief is, dus dat is de beste oplossing :)

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:04

Hoi Willeke ziet er heel netjes uit. Je bent echt vooruit gegaan. Stanley ziet er ook goed uit. Ik heb 1 tip probeer wel naar voren te blijven kijken (kijk waar je heen gaat).
Zijn buikje valt wel mee. Die van Nubia was veel groter. Nubia is inmiddels een stuk slanker. Maar ze loopt sinds ze van mij is ook 6 dagen per week.

Ga zo door.

xMacFlurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 08:53

Wat hierboven staat ben ik er mee eens. Als ze hangerig wordt moet ze naar voren, en als ze niet meer in je handen hangt mag hij weer terug in tempo. Gaat hij weer hangen naar boten drijven etc.
Verder ziet het er netjes uit!