Aviva Savanne op weg naar de Utrechtse Kampioenschappen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Aviva Savanne op weg naar de Utrechtse Kampioenschappen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 20:45

Hallo allemaal! Het was weer eens tijd voor een fototopic van ons, de laatste was van een hele tijd geleden!

Eerst maar even een paspoortje!

Aviva Savanne
Tango x Oliver
Merrie, 7 jaar
M2 + 8

Afgelopen tijd stond in het teken van de selecties voor de Utrechtse Kampioenschappen. We hebben ons best gedaan om goed voor de dag te komen, met als resultaat dat we geselecteerd werden!
We hebben hard getraind in de weken voorafgaand aan de kampioenschappen. Het was gelukkig erg mooi weer, dus we konden fijn op gras oefenen! Tijdens de laatste training ging het super, helaas op de dag zelf niet. Het was snikheet en Savanne was niet vooruit te branden. In de eerste proef was ze erg ondeugend en versprong ze achter een aantal keer, wat resulteerde in een aantal dikke onvoldoendes. Door het verlies aan impuls kwamen op de andere onderdelen ook niet hele hoge cijfers binnen. De tweede proef ging iets beter, maar nog steeds niet goed genoeg voor winst. We eindigden uiteindelijk in de achterhoede -O- ...

De foto's zijn van een privé les voorafgaand aan de kampioenschappen, en van de wedstrijd zelf. Ik heb getwijfeld of dit een ITP of een HAW moest worden, maar heb toch voor het laatste gekozen, omdat ik graag tips wil. Die zijn dus welkom, mits het opbouwend is, en we niet afgebrand worden... Hou het netjes dus!

Afbeelding
1. Stap, waarbij ik verschrikkelijk onderuitgezakt zit :o

Afbeelding
2. Drafje, fijn beeld al zeg ik het zelf.

Afbeelding
3. En dan wat oefeningen. Schouderbinnenwaarts in stap. Savanne vindt het erg moeilijk te buigen om mijn binnenbeen, ze blijft te recht. Ze wil wèl heel graag haar achterhand naar buiten zetten, zoals op deze foto goed te zien is.

Afbeelding
4. Laatste stukje travers, ook hier weer een gebrek aan lengtebuiging. De foto is helaas niet recht van voren genomen, zodat niet goed te zien is of ze over 4 sporen ging. Ze was hier wel weer wat losser in de hand.

Afbeelding
5. Achterwaarts. Ze zou wat ronder mogen blijven.

Afbeelding
6. Inzet uitgestrekte draf, impuls opwekken. Ze mag achter wat meer zakken, vindt ze heel moeilijk.

Afbeelding
7. Contragalop, ik moet goed op mijn houding blijven letten.

Afbeelding
8. Draf, ook hier mag ze wat meer op het achterbeen komen, ik moet mijn handen laag houden.

Afbeelding
9. Verruimen. Buitenhand laag ~~}>

Afbeelding
10. Stukje doorsluiten. Weer die achterhand, maar toch vind ik het een fijn beeld.

En dan wat foto's van de wedstrijd zelf...

Afbeelding
11. Gebroken lijn 5m. in uitgestrekte stap. Savanne moet veel meer framelengte pakken en daarmee ook meer bodem overbruggen.

Afbeelding
12. Veeeeeeel meer galopsprong, ik kreeg het er helaas niet uit...

Afbeelding
13. Diagonaal middendraf. Ik ga mijn handen tillen en Savanne mag veel ruimer gaan.

Afbeelding
14. Keertwending naar rechts. op de foto niet te zien, maar ze laat haar spilbeen staan en moet ronder blijven. Dat is grotendeels mijn fout, ik vind dit zelf een heel moeilijke oefening en moet echt goed nadenken over de juiste hulpen.

Afbeelding
15. Haar mooie koppie als afsluiting!

Dat was het! Zoals je ziet heb ik genoeg aandachtspunten, maar tips zijn altijd welkom!

Bedankt voor het kijken! :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:49

Geen tips, op naar het Z!
Top team! *\o/* *\o/* *\o/*

Oh ik moet een tip geven omdat je in een HAW hebt geplaatst..
Je moet niet zo sirieus kijken...

kleinvosje

Re: Aviva Savanne op weg naar de Utrechtse Kampioenschappen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 20:50

Haha, ja, ik lijk er minstens 10 jaar ouder door...

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:14

Ik vind het er goed uit zien! :j
Mooie wedstrijdoutfit heb je!
Klein aandachtspuntje, soms trek je je hakken op en, zoals je zelf aan aangaf, hou je je handen som te hoog.
Suces op de kampioenschappen!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 21:15

Dankje Dyoka, alleen de kampioenschappen zijn al gereden hoor, daar zijn deze foto's van!
De outfit is eigen creatie!

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:24

kleinvosje schreef:
Dankje Dyoka, alleen de kampioenschappen zijn al gereden hoor, daar zijn deze foto's van!
De outfit is eigen creatie!

Oooh oeps!
Verkeerd gelezen. :o

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:25

Mooi hoor, je outfit!!! Superknap!!

Je bent er zo goed mee bezig en weet duidelijk wat je doet aan je eigen kritiek te merken. Ze ziet er prachtig uit maar vorige week was echt niet normaal warm om te rijden!!!!

Hakken omlaag dus goed voor het been houden, been is reactie, daarna geen been meer mits je iets van haar vraagt. Trots rechtop geeft een supermooi plaatje ! Jullie gaan steeds meer vooruit!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:33

En ik kan alleen maar met Bianca mee gaan!
Je weet je eigen verbeterpunten :) Maar omdat ik toch wat moet zeggen denk ik, misschien kan het je helpen als je bewust gaat letten op het ontspannen van je bovenbeen- en bilspieren. Die span je soms aan, waardoor je meer 'bovenop' Savanne komt te zitten, ipv wat dieper, 'in' haar. Als het goed is kun je je zitbeenknobbels dan ook beter voelen en je hulpen beter geven.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 09:35

Dankjewel jolanda en bianca. Jullie opmerkingen hebben beide met elkaar te maken. Tijdens de wedstrijd was Savanne niet meer voor mijn been en ik had geen zweep om mijn hulp te ondersteunen. Om haar toch aan het lopen te houden trok ik mijn benen op en kom ik inderdaad erop te zitten ipv erin. daar was ik me tijdens mijn proef zeker bewust van, alleen zodra ik er iets aan wilde doen, stond Savanne zo'n beetje stil. Mijn bilspieren ga ik eens op letten haha!

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:26

zorg dat de oortjes van ,
Savanne ten alle tijden naar voren blijven staan .
verder zijn jullie een mooie combi.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 10:29

Mag ik vragen wat je daarmee bedoelt? En hoe je denkt dat voor elkaar te krijgen? Als ze haar oortjes naar voren heeft is dat meestal omdat ze iets ziet, en dan spanning opbouwt. Dat heb ik liever niet...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:35

Leuk dier, en wat een mooie wedstrijdoutfit heb je!

Eén klein tipje, je geeft aan dat ze in de schouderbinnenwaarts graag haar achterhand naar buiten zet...Dat valt vrij simpel te begrenzen door je buitenbeen iets naar achter te leggen, nu laat je dit op de plek liggen waardoor je paard ook alle ruimte krijgt om uit te zwaaien.

Oja, ik vind het lijken alsof je zadel wat ver naar voren ligt. Het is best veel paard en op een of andere manier kijk ik heel raar tegen de verhoudingen van het stuk voor en het stuk achter je zadel aan. Kan volledig aan mij liggen :D maar denk zeg het toch even. Succes!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 10:43

Mee eens Esther, mijn buitenbeen moet dat meer begrenzen. Ik heb em wel erbij, maar niet eraan, ik ben dus te laat. Dat is een werkpuntje inderdaad.

Wat mijn zadel betreft: het is aangemeten op haar, en ligt vrij van de schouder. Het is aan de voorkant terug gesneden, waardoor er meer van het dekje zichtbaar is. Daardoor lijkt het wel alsof het ver naar voren ligt. Het is drie weken geleden gecontroleerd door de zadelpasser, en goed bevonden. Ik vind paardlief wel wat vol, dat is wat jij bedoelt met veel paard?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:48

Oh nee hoor, ik bedoel gewoon dat ze lekker breed gespierd is (kan best dat daar ook wat vetjes bijzitten hoor maar ik vind ze zeker niet storend dik!). Maar ze heeft best een brede borstkas en schouderpartij en ook een mooie brede achterhand...Dus denk dat het inderdaad een soort gezichtsbedrog is, dat je zadel daartussen wat wegvalt als het ware.
Laatst bijgewerkt door 0000 op 27-08-12 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 10:56

Ze is inderdaad lekker stevig, mag van mij wat slanker maar ja, dat gras is zo lekker he. Ze staat 24/7 buiten~! Straks als ze snachts weer naar binnen gaan zal ze wel weer wat afvallen!

LaBull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:25

Op sommige foto's ben je aan het geldzoeken, misschien dat je daar iets meer op kan letten?
Van mij mag je ook wat trotser zitten, wat rechter. Af en toe zit je onderuitgezakt op je paard.
Op andere foto's zit je juist wél weer heel netjes en rechtop op je paard.
Maar goed, probeer er op te letten dat je trots zit :)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:07

Ik ken je paard nog van een vorig topic! :D Ik vond je paard en z'n naam zó leuk, ik heb het gelijk in het geheugen opgeslagen! ;)

En verder vind ik alles er ook heel fijn uitzien! Ik heb het gevoel dat ze iets ronder mag bij de middendraf? :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 21:44

Wat leuk jumpie! Die naam zit een heel verhaal aan vast hihi!

Ja, ze mag ronder maar dat vindt ze zóóó moeilijk... (en ik ook hoor)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:49

Leuk om weer eens een topic te zien van jullie Kim!!
Laatst dat ik jullie echt gezien heb was denk ik in het L1/L2? Jullie zijn echt stukken vooruitgegaan, leuk om te zien!
Anders een idee om keer M2 HC te starten, dan kan je je zweep er wel bij houden. Want dit zijn echt puntjes van onvoldoende aan het been en dat is zonde... Nou succes met je laatste 2 puntjes en dan op naar het Z! :D
Enne als je nog een keer wilt crossen hoor ik het, heb nu 2 weken vrij. :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 18:55

Hee Sandra, leuk dat je reageert! En dank voor de complimenten!
We hebben erg nagedacht waarom ze nu ineens zo tegen het been was. En we denken dat we de oorzaak hebben gevonden. Ik had besloten Savanne een paar nachten op stal te houden, en alleen overdag naar buiten te doen. Zo zou ze iets minder vol gevreten aan de start verschijnen. Helaas had dat tot gevolg dat mevrouw alleen maar rondjes in haar stal liep 's nachts, en geen rust nam of water dronk. Ze had dus een uur of 12 niets gedronken... We hebben het nog wel aangeboden hoor, maar mevrouw blieft geen water uit een emmer...

Dat crossen zou misschien zaterdagochtend of einde middag kunnen? Moet even overleggen hier...