Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kruimenloek schreef:Geduld hebben, blijven corrigeren, hij is je aan het testen denk ik en heeft soms wat tijd nodig, je kunt anders ook eens proberen met en ander, braaf paard een buitenrit te maken, soms maakt het indruk als dat paard wel rustig blijft.

Maritje1991 schreef:stef schreef:een paard doet niet alsof, zo denkt een paard niet
Totaal mee eens!
Nog nooit gezien dat een paard 'doet alsof' zou wel knap zijn!

Bloemkool schreef:Even een toelage bij de titel:
Ik ben er van overtuigd dat de fout voor een groot deel bij mij ligt, anders had ik jullie niet om advies gevraagd in dit topic.
Maar even mijn theorie over dat ''doen alsof'':
Ik bedoel daar dus mee dat hij er een spelletje van maakt.
Hij schrok van een trekker die heel dichtbij stond en opeens begon te rijden, dus sprong hij in galop weg.
Omdat hij bang was, heb ik die handeling niet fout gekeurd, maar hem gerustgesteld.
Later schrok hij nog eens van een andere trekker (waarvan ik niet verwacht had dat hij ging schrikken, dus naar mijn gevoel was ik toen toch aardig rustig) en weer hetzelfde verhaal.
kruimenloek schreef:Paarden zijn slim, hij had een reactie en jij reageerde daarop en meschien is er wel vaker zo op gereageerd, of paarden nou wel of niet zo reageren zal je niet zo veel aan hebben denk ik, je moet proberen zijn patroon te doorbreken, het is aangeleerd gedrag. Laat gewoon zien dat je de baas bent en reageer anders en echt het helpt als je een braaf paard meeneemt die anders reageert, gewoon geduld hebben en een andere reactie hebben als degene die hij verwacht, succes!
).
@Ffortuna