Reve de grande v. gribaldi aan 't werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lonneke

Reve de grande v. gribaldi aan 't werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 21:34

Vandaag was er weer iemand zo vriendelijk om foto;s te komen maken van Rev en mij.
rev is een 14 jarige merrie van gribaldi x daimler.

ze had net een weekje vakantie gehad dus ze was nog wat stijfjes maar ze heeft zich eigenlijk netjes gedragen.

waar we mee bezig zijn met trainen is de buiging linksom, die vind ze lastig.
en verder probeer ik de achterhand actief te houden door veel schijnovergangen te rijden want ze wil nogal graag op de voorhand vallen.
en ik moet rechtop zitten, voor me kijken en handen rechtop. al gaat dit laatste de laatste tijd steeds wat beter.

we trainen gewoon op B niveau en nemen wel af en toe iets van wijken mee maar voornamenlijk gewoon basis.
we hebben ook een paar keer een wedstrijdje gestart, wat ze opzich netjes deed.

ik ben er over aan het twijfelen om mijn beugels langer te doen? in stap lijken ze netjes te zitten maar in draf kom ik met mijn benen voorbij het zadel.

Nou hier de foto's, ze staan niet op volgorde
ik heb graag tips :D

draf
Afbeelding

stappen linksom
Afbeelding

linksom galop. ik duw erg mijn voeten naar buiten
Afbeelding

galop rechts
Afbeelding

hier kanteld ze haar hoofd iets en knabbeld ze zich los van de teugel
Afbeelding

Afbeelding

ze blijfd hier wel fijn recht. maar word wel wat lang
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan nog 2 van in het bos.

Afbeelding

iets spannends gezien
Afbeelding

doeei
Afbeelding

Daks

Re: Reve de grande v. gribaldi aan 't werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:26

Vind het er netjes uitzien.
Wel iets licht gespannen.
En je mag van mij je handen iets meer rechtop houden, vind het nu een beetje piano handjes.

Wat vind je zelf van het verschil met de eerste foto en die foto in het bos?

msdh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:24

Netjes! Probeer in het oefenen met buiging linksom oom gerust je binnenhand iets opzij te doen in plaats van naar je toe. Op deze manier betrek je automatisch jouw binnenbeen er ook bij!

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 18:23

bedankt voor de tip!

voor mijn gevoel was ze niet gespannen, alleen in de galop iets. dit is af en toe nog wat lastig voor ons.
ik heb ook inderdaad een beetje piano handjes, ik werk er hard aan. het is al een stuk minder maar
nog lang niet zoals het moet zijn.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:43

ik vind je been netjes liggen hoor! ind je handen wat meer rechtop en van mij mag ze nog iets ronder en over de rug zodat achter er iets meer onderkomt maar jullie zitten op de goeie weg!

ik zou juist je hand niet teveel opzij doen maar iets omhoog dan kneepje en weer luchtig en los laten.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:27

Je beenligging ziet er prima uit. Wat mij betreft hoeven je beugels niet langer.

De aanleuning zou wat constanter mogen en je paardje mag er net even wat meer doorheen. Zelf zou je iets meer rechtop kunnen zitten en je schouders naar achteren houden.

En nog een klein dingetje over je peesbeschermers. Ik zie dat je beschermers met bont hebt. Weet je dat de benen daar heel warm van kunnen worden en dat dat slecht voor de pezen is? Van bijna alle bandages en beschermers worden de benen heet, maar met bontjes wordt het nog warmer. En aangezien het nu al zo warm buiten is zou ik daar geen risico's mee nemen. 't Is maar een tip ;)

Jullie zijn een leuke combi en het ziet er vriendelijk uit. Succes!

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 14:33

ik probeer mijn hand aan de linkerkant iets naar binnen te doen, niet te veel en dan inderdaad een keer vragen en weer loslaten.
niet constant op druk houden.

ik moet eerlijk zeggen dat ik normaal andere peesbeschermers gebruik, deze had ik nu voor de eerste keer op vond het leuk voor de foto.
ze leken me minder warm als bandages.
maar normaal gesproken zou ik niet kiezen voor bont als het wat warmer is. maar ik dacht dat zo deze ene keer wel zou moeten kunnen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 08:36

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:56

_Lonneke schreef:
ik probeer mijn hand aan de linkerkant iets naar binnen te doen, niet te veel en dan inderdaad een keer vragen en weer loslaten.

ik moet eerlijk zeggen dat ik normaal andere peesbeschermers gebruik, deze had ik nu voor de eerste keer op vond het leuk voor de foto.
ze leken me minder warm als bandages.
maar normaal gesproken zou ik niet kiezen voor bont als het wat warmer is. maar ik dacht dat zo deze ene keer wel zou moeten kunnen.

Ik bedoel ook niet dat je constant druk moet houden, maar wel verbinding. Dat is fijner voor een paard dan een los/vast-verbinding.

Je peesbeschermers zijn erg leuk, dus snap dat je ze voor de foto om wilt doen! En natuurlijk moet dat kunnen ;)

QuiteGolden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:06

Gaaf paard, mooi type :D! Op de foto's lijkt wel dat het wat actiever mag en zoals gezegt word dat de aanleuning wat constanter moet maar dat komt vanzelf met oefenen! En oppassen dat je geen boogjes in je teugels krijgt!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:16

_Lonneke schreef:

Ik denk dat je juist even wat meer moet vragen, om haar te gymnastiseren.
Dus juist wel wat doorbuigen en dan weer lichte aanleuning, anders wordt ze nooit soepeler en blijft hierop hangen.
Probeer veel overgangen (heel actief) te rijden zodat ze dan wat makkelijker nageeflijk blijft.
Je beugels, het is net te kort vind ik, probeer gewoon eens een gat langer, eerst even zonder beugels en dan kijken of je zo ook lekker zit.
Let op dat je je rug niet te hol maakt.
Leuk paardje!

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 20:19

actiever moet ze inderdaad, ze is wel altijd heel voorwaarts. alleen krijg ik de achterhand nog niet actief mee.
hier zijn we nog flink mee aan het oefenen.

zal de beugels eens een gaatje langer doen morgen :)

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:22

ik vond het er netjes uit zien lonneke!(ik heb de fotos gemaakt). je moet inderdaad zorgen dat de achterhand iets actiever word. heb je niet de beschikking tot een paar balken? je zou dan balkjes kunnen draven om de achterhand wat te activeren.

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:59

Wauwie, dat vind ik nu echt een mooi paardje si :)
Ik vind dat ze tijdens de rechtergalop haar hoofd erg scheef naar links houdt.
Probeer hiervoor iets meer je buitenteugel aan te houden en je binnenbeen te gebruiken.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:35

ziet er al goed uit
je mag haar meer laten ontspannen in haar nek!
meer aan de teugel vragen