Eindelijk weer eens een tevreden gevoel na de wedstrijd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

Eindelijk weer eens een tevreden gevoel na de wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 14:15

Hoofdrolspeelster is Black Eyed Peas, Erwtje voor de vrienden,een 6 jarige merrie van United x OOseven.

We rijden momenteel niveau 1(=L in nederland)en hebben de winstpunten bijeen voor niveau 2(M in nederland),maar ik ga het seizoen wel uitrijden in niveau 1.In principe kent ze alles wel voor een hoger niveau,maar we lopen tegen enkele probleempjes aan die we toch eerst willen oplossen vooraleer het moeilijker te maken.

Grootste probleem is eigenlijk spanning in de stap.Vooral na de galop heeft ze het héél moeilijk om de spanning te laten afvloeien,en dan verliezen we heel wat punten door een korte stap met weinig ruggebruik.

Na enkele mindere wedstrijden,gisteren 2 (te)brave proefjes gereden,en weer wel 2 keer in de prijzen,met 62% en 66%.
Ontspannen kunnen rijden,en de stap was behoorlijk,maar het miste allemaal wel een beetje uitdrukking.Daar moet ik als ruiter dus nog wat meer feeling in krijgen:in het draf en galopwerk net iets flitsender,en haar toch terug relax krijgen in de stap.

De foto's:
Black Eyed Peas:United x OOseven,6 jaar,1m75
Afbeelding

Rondje rond de piste voor het binnenkomen
Afbeelding

Halthouden,niet 100% vierkant
Afbeelding

Draf op de diagonaal
Afbeelding

Galop,iets te veel op de voorhand
Afbeelding

Middengalop,vind ik persoonlijk een mooi beeld,moet alleen zelf meer blijven zitten
Afbeelding

Piaffe... :D :D Hihi,grapje.Ik denk dat we daar de keertwending om de achterhand aan het rijden waren.Vind het wel een leuke foto!
Afbeelding

Terug halhouden
Afbeelding

Bedankt voor het kijken,en tips en opmerkingen zijn altijd welkom.
En nog een keer een dikke merci aan de fotografe!!(giotto hier op bokt)

koko163

Re: Eindelijk weer eens een tevreden gevoel na de wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:38

leuk paardje en vind het er vriendelijk uit zien!:)

misschien een tip , probeer je polzen naar binnen te doen dat je handen mooi recht zijn!

groetjes!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:38

mooi paard!!!

Probeer erop te letten om je handen rechtop te houden, lekker rechtop zitten, recht voor je uit kijken, dan zit je vanzelf rechterop. Jevalt iets naar voren op de foto draf op de diagonaal en in de galop lekker op je billen zitten!

Komt helemaal goed!
Jullie zijn een mooie combi!

msdh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:26

Erg vriendelijk beeld! Denk aan je schouders en tenen (draaien op sommige foto's naar buiten).

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:09

Vind het er netjes uitzien, je hebt een leuk paard!
Zelf mag je nog wat rechter op zitten, schouders naar achteren.
Probeer ook op je handhouding te letten en één lijn te vormen van je elleboog naar het bit en je polsen dus niet te knikken of draaien.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:30

Mooie combinatie, je rijdt vriendelijk en netjes!
De commentaren werden eerder al gegeven: ga gerust maar wat trotser zitten! en polsen niet inknikken, heb ik ook heel lange tijd gedaan en het is echt moeilijk om dat eruit te krijgen. Ik had toen echt iemand die elke 5 meter zei 'je polsen!' en toen ging het beetje bij beetje beter :)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 22:09

Bedankt voor de reakties.
Rechtzitten is inderdaad mijn grootste aandachtpunt,is al veel gebeterd,maar er is nog werk aan!
En inderdaad mijn handen,valt me nu ook op!

xMacFlurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 07:58

Mooie combi :) probeer je polsen inderdaad naar binnen te draaien en je handen iets hoger te houden, soms lijkt het of je je handen neerlegt. Als je je handen wat hoger hebt en je schouders aan je lichaam hebt ga je ook al rechterop zitten
Veel succes verder :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:20

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)