Nadat Amber 3 weekjes vakantie heeft gehad heb ik haar weer rustig opgepakt. Nadat we op kamp waren geweest was ze aardig wat afgevallen dus heeft ze lekker vakantie gehad en is ze mooi bijgekomen. Daarnaast ging ik zelf ook op vakantie met mijn vader. We zijn nu ongeveer weer een weekje aan de gang. Amber is dus een 'Friese'[ouders onbekend] merrie van 8 jaar. Ik heb haar nu 8 maanden, hiervoor is ze nooit dressuurmatig gereden. We hebben nog niet echt een niveau, ik wil wel ooit gaan starten met der. Dit doen we me pas als ik zeker weet dat we er klaar voor zijn. Amber is ontzettend gevoelig in haar mond en aan de hulpen. Dit is natuurlijk wel erg fijn, maar in het begin was dit wel erg lastig. Ik heb zelf een beperking aan mijn rechterarm [Erbse parese] daarom vind ik het meedraaien in hoeken erg lastig en zijn mijn handen regelmatig ongelijk [mijn arm is ook korter]. Het gaat gelukkig steeds beter.
De punten waar we aan werken zijn;
- Het opkrullen van haar, ze komt snel veelte diep. Ze komt zo nu en dan net voor de loodlijn nu, maar dat heb ik liever.
- Buiging en stelling, voornamelijk rechtsom blijft lastig [Mede door mijn beperking]. Ze kantelt haar hoofd dan ook regelmatig.
- Rust en ontspannenheid
- Sterker maken van de achterhand, rijden dus veel overgangen vooruit en terug.
- Galop, kan ze zich weleens sterk maken voornamelijk in de hoeken. [Moeite met de buiging] Aanspringen gaat ook nog niet altijd goed.
- Rechtrichten
- Mijn volledige houding, mijn handen, been ligging etc. Ook val ik veel te vaak nog voren, heb ik een holle rug en laat ik mijn schouders hangen. Doordat ik minder kracht heb in mijn rechterhand laat ik vaak mijn teugels langer worden ;$ Ik ben dan ook geneigd om met te lange teugels te rijden.
Dat was het wel zo'n beetje volgens mij. Het gaat gelukkig allemaal al een stuk beter, het was voorheen een stuk erger.
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, maar ik ben allang blij dat ik dan een keer kan zien hoe het er uit ziet. Hopelijk kunnen jullie mij toch nog helpen ;p. Ik heb helaas geen foto's van het het los stappen/draven en uitstappen/draven.
1.

2.

3. Ik val naar voren, en holle rug -,-

4.

5. Hier kan je heel goed zien dat ik moeite heb met het meedraaien in de hoeken.

6.

7.

8. Geconcentreerd koppie ;3

9.

10. Hier zie je dat ze kantelt.

11.

12.

13.

14. Hier maakte ze zich net ervoor erg sterk, ik gaf wat been om te verruimen maar net wat teveel wat zich uit in dit xd

15.

Ik sta open voor kritiek en tips, mits het opbouwend is. Brand maar los