Met Candy aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siloh

Met Candy aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 21:14

Over Candy ;
Haflinger , Merrie , 10 jaar oud , Dressuurmatig in klasse B
Vader; Nimrod , Moeder; Wendy

Ben pas begonnen met wedstrijdjes rijden , gaat redelijk alleen wil ze nog wel is de haflinger flink laten zien
rijden gaat ook steeds beter , alleen wel lastig krom te krijgen omdat dat voor haar ook nog allemaal beetje nieuw is omdat ze hier nooit verder op is gereden

Tips altijd welkom !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Happie

Re: Met Candy aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:16

Wat is krom krijgen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:17

Dat vroeg ik mij ook af maar ik denk dat ze nageeflijk bedoelt.

Siloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 21:17

nagefelijk krijgen , dus laag en diep

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:18

@ Bellatrix dat dacht ik eerst ook maar dan zouden die hulp teugels moeten helpen met het krom krijgen.

Siloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 21:20

die bijzet is omdat ze dr hoofd nog wel is omhoog wil gooien , maar verder gewoon onnodig

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:20

Dit gaat niet de goede kant op! Zoek hiervoor hulp in het centrale topic over aan de teugel rijden, dan komen jullie vast verder! Ik kan nu zelf moeilijk helpen, omdat ik op mijn mobiel zit :+

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:29

Oke duidelijk. Persoonlijk vind ik je teugel voering wat streng je lijkt vast te houden hierdoor zijn haar passen wat kort. Zorg ervoor dat je eerst goed voorwaarts rijd pas als dat helemaal goed gaat kun je de voorkant op pakken.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:34

Voor het omhoog gooien van het paard zijn hoofd kun je beter een maringaal gebruiken, die is er echt voor bedoelt zodat het paard zijn hoofd niet omhoog kan gooien.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:54

Je pony lijkt niet zo voorwaarts te zijn, misschien zou je sporen, zweep, hulpteugels in de bosjes moeten gooien.
En dan eerst de pony goed voorwaarts en actief rijden.
Zo op deze manier je pony 'krom rijden' bereik je niet veel mee.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:12

Rechtrichten, kromrijden, same difference. :')

Ik zou het een beetje vriendelijker aanpakken. Loslaten die hap!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:19

Ik vindt dit echt een onwijs gave haflinger!
Daarnaast waar werk je aan in je lessen?
Wat mij opvalt is dat het paard best gespannen loopt en hij een beetje lijkt te lopen met de handrem erop. Ik zou veel meer voorwaarts gaan rijden, goed actief maken en houden. Ook denk ik dat voor jezelf prettiger zou zijn als je de beugels 1 gaatje langer maakt, kun je zelf beter ontspannen en je paard daardoor ook.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:09

Ik vind je paard best gespannen ogen, en erg 'sloom' stappen, laat hem lekker voorwaarts lopen, tempo erin, veel afwisselingen maken (figuren ect) om hem actief en aanwezig te houden.

Siloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 10:33

ik werk in de lessen vooral aan nagefelijkheid , maar wat ik nu leer is volgensmij helemaal fout , ik moet mn buitenhand wegzetten als een muur en binnenhand vragen , dus ik kan totaal niet ontspannen met me handen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:34

Moet je in de les je buitenhand wegzetten als een muur en met je binnenhand vragen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:37

Je moet niet vragen en al helemaal je hand niet vastzetten. :n Je gedachtegang dat dit fout is is dus goed. Kan je niet opzoek naar een andere lesgever? Want zo kan je nog beter niet lessen. :o

Edit: Overigens zou ik ook die hulpteugels eraf halen..
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 12-08-12 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:41

Krom krijgen wil je niet idd. Je wilt een recht paard dat nageeft.

Voor alsnog zou ik proberen dat hij de onderste halsspier leert loslaten. Die is nu contstant aangespannen, zolang die spier niet los is kan hij de bovenste halsspier nooit fijn gaan aanspannen om vandaaruit aan de schoft te gaan trekken naar voren en naar beneden.

Siloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 10:48

ik ga hier zeker wat mee doen , ik ga vanavond ook nog gewoon vrijrijden dus ik ga het is proberen !

Ziji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:17

Ik sluit me helemaal aan met commentaar hierboven...vooooooruit moet ie! Dat negeeflijk rijden komt daarna pas, eerst met een wat minderstrenge hand actiever laten lopen, pony maakt erg korte passen dus dat een beetje ruimer, en hulpteugels eraf.....doe je best! Komt het vast goed!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:43

Zo slecht ziet het er niet uit hoor! Probeer volgende keer eens als je voelt dat ze nageeft, dus lichter word in je hand, je teugels een klein beetje stukje voor stukje langer te laten worden. Daar moet je wel goed je been bij houden zodat je de pony van achter naar voor in je hand komt.
Dus wel aanleuning houden, niet je teugels los gooien.
Ik denk dat je met de juiste instructie al een heel stuk verder kan komen.
Buiten hand VAST is natuurlijk niet goed, maar dat had je zelf ook al in de gaten. Eigenlijk mag je nooit vast zetten, het moet altijd dat stukje meeveren zijn.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:42

Siloh schreef:
nagefelijk krijgen , dus laag en diep

Diep? Te diep is niet goed neem ik aan?
Ik ga mee in het commentaar van de rest.
Ook lijken je beugels iets te kort.

Wel een mooie haflinger!
Succes

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:47

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar RIJ-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.