met Candy aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siloh

met Candy aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:55

Tips zijn altijd welkom !

Afbeelding
Afbeelding

Chaos

Re: met Candy aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:56

Dit topic word gesloten, te weinig foto's en geen achtergrond informatie. Ik TEM even. :)

Siloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:59

sorry , zal nieuw topic maken met meer foto's en info

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:02

Tja...

Het is jammer dat t maar twee foto's zijn.
Ik zie op twee foto's:
een valse knik, een strenge hand, een paard dat absoluut niet soepel of lekker over de rug loopt, sporen die naar mijn idee niet nodig zijn en een of ander raar bijzetmiddel waarvna ik niet weet hoe het zit (De helft hangt los..?) En nog wel meer.

Ga eens voorwaarts neerwaarts werken. Lang, laag, los. Paard met z'n hoofd laag gebruikt zn rugspieren beter, kan jou daardoor beter dragen.
Zoals je hem nu trekt in de mond is totaal onzinnig. Een paard moet eerst ontspannen en los zijn, wil je nageeflijkheid bereiken. De kaak moet ontspannen zijn en de halsspieren ontspannen en later op de goede manier aangespannen. Het hoogste punt van de nek moet de pol zijn, het stukje tussen de oren.
Bij jou is dat nu ergens halverwege de nek, dus dat is niet waar je naar streeft.

Laat hem voor wat meer los, laat die achterhand werken (want die zie ik ook niet) en ga lekker veel figuren maken, buigoefeningen etc.
Wat ook leuk (en heel erg nuttig!) is, is om bijvoorbeeld lessen te nemen in het dubbele lange lijnen.
Zo kun je je paard vanaf de grond prima gymnastiseren en het is erg leuk om te doen.
Heb je zelf ook rijles?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:49

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.